Gå til innhold

iPod nano (3gen) vs Creative Zen 8GB ?


dTd

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

jeg vurderer å kjøpe meg en ny mp3 spiller og har sett litt på en iPod nano 3gen og en Creative Zen 8gb. Begge koster jo like mye, utifra spesifikasjonene er jo Creative spilleren bedre på flere måter; større skjerm, mulighet til minnekort, radio, støtter flere formater og dem har også omtrent samme batteri kapasitet ut i fra det jeg ser på komplett.no mulig jeg har ovesett noe überkult nanoen har som zen ikke har da ;p

 

men hva mener dere? zen er jo litt større men har jo også større skjerm, så lurer på hvilken dere ville valgt selvfølgelig hvorfor/hvorfor ikke

Endret av ClaW64
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for Zen. Skjermen på nano er for liten til å se film på, mens Zen sin skal gå fint å se hele spille filmer. Dessuten slipper du itunes. Hvis du ønsker å synkronisere sanger med en Creative Zen kan du bruke programmer som Windows Media Player 11, Winamp, Media Monkey, osv. Creative har også støtte for minnekort (selv om denne funksjonen ikke virker opptimalt enda). Jeg er 99% sikker på at du kan partisjonere Creative-en og bruke en del som ekstern harddisk (du kan endre størrelsen i menyen til spilleren). Du har også egendefinert EQ. Og den støtter mange flere formater.

Lenke til kommentar
Okey, takk for svarene, jeg trur jeg går for creative... men noen flere som har meninger om dette? skal ikke kjøpe denne helt ennå ;p

 

Svaret er enkelt, gå for creative. Ipods har noe sånt som 115% feilrate, dvs. at i gjennomsnitt må alle ipodkjøpere sende spilleren på rep minst én gang. Dette er ikke i seg selv så himla gæli, mye galt med elektronikk om dagen. Men om du får fysiske riper, bulker o.l. på Ipod'en, så sier Apple "da kan du bare glemme å få ny på garanti". Apple sine regler stemmer ikke overens med norske forbrukerlover, og det blir mye frem og tilbake. Kommer en kunde med en ipod som skal på service, tar dette 3-4 uker, minst. Kommer en kunde med en creative-spiller, så gir jeg kunden en ny spiller med en gang.

 

Valget blir kanskje litt lettere nå? :)

Lenke til kommentar
Ipods har noe sånt som 115% feilrate, dvs. at i gjennomsnitt må alle ipodkjøpere sende spilleren på rep minst én gang.

 

Hvor har du dette fra?

 

Hvis ikke du kan legge fram noe bevis vil jeg kalle dette bare tull. De undersøkelser jeg har sett, har feilraten ligget på max 5-7%; og det gjelder alle merker. Creative har ikke noen bedre tall å vise til.

Lenke til kommentar
Ipods har noe sånt som 115% feilrate, dvs. at i gjennomsnitt må alle ipodkjøpere sende spilleren på rep minst én gang.

 

Hvor har du dette fra?

 

Hvis ikke du kan legge fram noe bevis vil jeg kalle dette bare tull. De undersøkelser jeg har sett, har feilraten ligget på max 5-7%; og det gjelder alle merker. Creative har ikke noen bedre tall å vise til.

 

La oss si det sånn; for hver 10. Ipod vi selger, går 11 på service. Svarer det på spørsmålet ditt? Og nei, dette gjelder ikke kun den butikken jeg jobber i.

 

Edit: Dette inkluderer også en skremmende høy DOA-rate (dead on arrival).

 

Edit2: Jeg vil også legge til at apple ikke operere med DOA sånn som alle andre produsenter; neida, her må man sende inn DOA produkt, få godkjennelse og nytt produkt sendt tilbake. Kan ikke gi ny til kunden med én gang..

Endret av elf_man
Lenke til kommentar

elf_man er ikke den eneste som sier dette...

For en stund siden på forbruker inspektørene på nrk så på en skole hadde 9av10 elever som hadde mp3 spillere iPod... 5 av 11 e.l. hadde hatt iPod'n sin på service en gang... 3 av 11 hadde hatt den inne to til tre ganger... 1 av 11 hadde hatt den på service mer enn 4 ganger...

Jeg er ikke hundre prosent sikker på at det var sånn tallene var men jeg mener å huske at det var i nærheten...

Lenke til kommentar

Fikk Zen'n min i dag og er storfornøyd. Den fyltes med musikk ganske kjapt, og testet også noen videoer. Skjermen er nydelig og navigeringen går greit. Og med oppdatering av firmware slipper man å vente 10 sek før den starter opp etter å ha slått den på.. Nå bruker den ett sekund. Har ikke utforsket så mye enda. Kommer vel med noen kommentarer etterhvert..

Lenke til kommentar

Beklager at jeg går veldig off topic men dette er noe som avgjør om jeg går for creative Zen eller Ipod.

 

Tenkte litt på og kjøpe meg 4GB versjonen også oppgradere med ett minnekort jeg har liggende, vill lagringsplassen på minnekortet bli "lagt til" den originale lagringsplassen, slik at jeg slipper og gå inn på minnekortet for og spille av det som ligger der?

 

Så på den på Elektroworld i dag og den var skikkelig fin, men jeg kom ikke på det med minnekortet før jeg kom hjem, så fint om noen kunne svart på dette.

Endret av T homas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...