Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firmware til D-link DIR655 ruter


Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Jeg har akkurat kjøpt meg en D-link DIR655 gigabit ruter. Firmware versjon er 1.02 men jeg finner opptil versjon 1.05 på den amerikanske D-link siden. Jeg finner ingen europiske oppdateringer eller nedlastnings sider enn den amerikanske siden.

 

Finnes det en europisk nedlastningsside for firmware? Eller er D-link levert kun med amerikanske kanaler og firmware? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har akkurat kjøpt meg en D-link DIR655 gigabit ruter. Firmware versjon er 1.02 men jeg finner opptil versjon 1.05 på den amerikanske D-link siden. Jeg finner ingen europiske oppdateringer eller nedlastnings sider enn den amerikanske siden.

 

Finnes det en europisk nedlastningsside for firmware? Eller er D-link levert kun med amerikanske kanaler og firmware? :hmm:

Det finnes mange Dlink nedlastings siter i europa.

 

Den med mest nye beta firmware, er ftp.dlink.de

Men det finnes mye på ftp.dlink.se også..

 

vh.

Brut

Lenke til kommentar
Takker for svar. Men er ikke disse oppdateringene lik de som kommer ut i USA? Og kan man finne en changelog på disse på dlink.no siden?

Hovedsaklig ja, men grunnet blant annet forskjeller i kanalomfang og andre detaljer kan det være forskjeller i hardware/firmware som kan gjøre at firmware for US ikke fungerer helt som den skal på europeisk spesifisert utstyr. Har selv opplevd både at det har fungert, og at jeg har fått merkelige feil ved bruk av US firmware. Dette gjelder andre routere fra D-link.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Hovedsaklig ja, men grunnet blant annet forskjeller i kanalomfang og andre detaljer kan det være forskjeller i hardware/firmware som kan gjøre at firmware for US ikke fungerer helt som den skal på europeisk spesifisert utstyr. Har selv opplevd både at det har fungert, og at jeg har fått merkelige feil ved bruk av US firmware. Dette gjelder andre routere fra D-link.

 

 

AHA!! så den er først og fremst for U.S.A ja, etter jeg oppgraderte til 1.05 har jeg fadern meg ikke fått til å motta fra dhcp serveren til Get.no . Da får jeg prøve 1.03.

 

Har satt static en stund nå me så får jeg ny ip adresse hver 2 time pluttselig, og det blir jo bare pes. Mulig jeg slipper å lage ny tråd da :yes:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Tatt fra D-link usa:

 

This firmware is engineered for North American products only.

Using this firmware on a device outside of North America will void your warranty and may render the device unusable.

 

Please contact the D-Link office in your region for firmware updates that are compatible with your D-Link product.

 

Så vil man ha garanti, er det best å kun oppdatere firmware via d-link.no...

Lenke til kommentar

Sliter med å få mer enn 144 mbit. Noen som har noen logisk forklaring på dette?

Nettverkskortet mitt er vel ett intel-kort (står i en Compal IFL90+).

Dette er også det eneste N-standard-kortet jeg har, så jeg har ikke fått testet

med annet utstyr, for å se om det er kortet eller routeren som ikke er villig til å gi mer.

Har prøvd å sette til WPA2-AES, 20MHz osv ovs.

Men, får fortsatt bare 144 mbit.

 

Noen som har lignende erfaringer / svar på hva som er galt?

Ikke at jeg klager over 144 mbit altså, men mye vil ha mer..

 

 

Forresten: Fw v1.03

Endret av aleksano
Lenke til kommentar
Hovedsaklig ja, men grunnet blant annet forskjeller i kanalomfang og andre detaljer kan det være forskjeller i hardware/firmware som kan gjøre at firmware for US ikke fungerer helt som den skal på europeisk spesifisert utstyr. Har selv opplevd både at det har fungert, og at jeg har fått merkelige feil ved bruk av US firmware. Dette gjelder andre routere fra D-link.

 

 

AHA!! så den er først og fremst for U.S.A ja, etter jeg oppgraderte til 1.05 har jeg fadern meg ikke fått til å motta fra dhcp serveren til Get.no . Da får jeg prøve 1.03.

 

Har satt static en stund nå me så får jeg ny ip adresse hver 2 time pluttselig, og det blir jo bare pes. Mulig jeg slipper å lage ny tråd da :yes:

 

Opplevde akkurat det samme. Fikk ikke IP fra Get-modemet med 1.05, men fungerte igjen med 1.04.

 

Noen Get-brukere som har fått dette til? Ikke at det spiller all verdens rolle, men det er jo litt merkelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Hver gang jeg skal sjekke firmware så blir jeg sendt til den amerikanske siden, jeg begynner å lure på om jeg har en amerikansk utgave av min ruter? :hmm:

 

Jeg får heller ikke opp noen meldinger i ruteren om at det er nye oppdateringer tilgjengelig heller, selv om det var en norsk 1.03 og en amerikansk versjon 1.05 ute (ruteren hadde versjon 1.02 installert). Har dere det på samme måte som jeg?

Lenke til kommentar
Hver gang jeg skal sjekke firmware så blir jeg sendt til den amerikanske siden, jeg begynner å lure på om jeg har en amerikansk utgave av min ruter? :hmm:

 

Jeg får heller ikke opp noen meldinger i ruteren om at det er nye oppdateringer tilgjengelig heller, selv om det var en norsk 1.03 og en amerikansk versjon 1.05 ute (ruteren hadde versjon 1.02 installert). Har dere det på samme måte som jeg?

 

Skjer det samme hos meg om jeg velger "Click here to access firmware online" i routeren. Da tar den meg til dlink.com. og jeg kan velge mellom USA, Canda og Mexico. Tipper det bare er en glipp fra dlink. Den burde heller tatt oss til ett verdenskart og latt oss velge land/område.

Lenke til kommentar

Går det bra å bruke firmwaren man finner på de amerikanske sidene, eller må man kun bruke de på den norske siden?

 

Så at de på den amerikanske siden nå har kommet til v1.10

http://support.dlink.com/products/view.asp...uctid=DIR%2D655

Og på den norske siden har de kommet med v1.11EU

http://www.dlink.no/?go=gNTyP9CnptFMIC4ASt...j8rEizpzyZK+ow=

 

Hvilke av de 2 firmwarene skal jeg velge? Får ruteren i morgen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...