Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm med ATI radeon 9800pro?!


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg satt på PC-en i stad da det kom opp en mld fra ATI der det stod at programvaren ikke funket og måtte reinstalere den..

 

Så jeg gjorde det...Men da jeg skulle reinstalere var dt noen filer/ et programm fra ATI som ikke ville vekk..Det var en Full Uninstall ting...

 

 

Jeg lasta ned programmvaren fra ati's hjemme side på nytt å instalerte den...Da jeg var ferdig med å instalere stod det at noen filer fantes på PC-en fra før så de ble ikke instalert...Ok greit nok..

 

MEN da jeg hadde restarta PC-en kom det opp samme mld...Det funket ikke å måtte reinstaleres etter at alle ATI programmene hadde blitt fjernet.

 

Jeg fjerna alle , instalerte programmet , MEN da jeg skulle slå på PC-en ble skjermen svart...Lyden var der , så jeg vet at PC-en er inne på windows...

 

Skjermen blir svart etter at Windows har "loadet"...

 

 

Noen som kan hjelpe? Plzzz? :thumbup:

 

Takk:)

Endret av NothinDoin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du starter maskinen, trykker du F8 knappen. Trykk den gjerne gjentatte ganger, til du frå fram eit svart skjermbilde der det står noko slikt som: "start windows i:

- sikker modus

- sikkermodus med nettverk

- med bare kommandolinjen

- vga modus.

 

Prøv med vga modus eller vanlig sikker modus. Avinstaller ATI drivere, restart, start på nytt, dersom du framdeles får svart skjerm, så prøv med vga/sikker modus igjen. installer de nyeste driverene frå ATI. Dersom du skal ha tilgong til internett medan du er i sikkermodus, må du bruke sikkermodus med nettverk.

 

Forresten: Den "full uninstall" knappen er lur å bruke når du skal avinstallere drivere, då den fjerner drivere, ati control panel osv. Så får du ny versjon av programmet når du installerer de nyeste driverene frå ATI.

 

Håper dette hjelper!

 

Fearhan

Lenke til kommentar

Prøvde det først , men funka ikke....Da gikk jeg inn på "Legg til/Fjern programmer".

 

Det samme skjer fortsatt.....Det som skjer er at Microsoft Windows XP logoen med svart bakgrunn å loade tegnet kommer opp....Deretter blir skjermen svart , men lydene kommer , maskinen jobber , så det er bare skjermen som slutter å funke...

Endret av NothinDoin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...