cybervision_ Skrevet 15. oktober 2007 Skrevet 15. oktober 2007 Himmel og hav, det var en voksen nedlasting. Jeg som sitter på jalla Ice trådløst bredbånd - 11 timer gjenstår Jaja, den som venter....
Sneakydecoy Skrevet 15. oktober 2007 Skrevet 15. oktober 2007 Den "garden gnome" som man kan putte i raketten finner du tidlig i spillet i dette rommet, under senga. Får dere til og låse opp noen av achievements? Jeg vet at jeg har garantert gjort flere av de som står på lista, men ingen ser ut til og være gjort.. Har runnet spillet på normal måte, ikke noe koder eller slikt. Achievements har jo ingenting og si for oss PC brukere, men jeg syns det var litt rart. Ellers syns jeg ep2 var fantastisk. Likte den store kampen mot slutten. Bilen er bare genial mot hunters Startet på nytt i komentar-modus og med koder. Ingen sparing på kuler og granater denne gangen
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 15. oktober 2007 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg synes Half-Life 2: Episode Two var passe. Alt som her ble gjort har man gjort i enten HL2 eller EP1, og på tross av imponerende fysikkdemonstrasjoner når hus blir revet i filler var dette en liten nedtur. Følte at historien ikke utviklet seg så stort heller, men så får vi vel ikke se effektene av hva man gjorde i EP2 før EP3 kommer. Må si jeg synes at Half-Life begynner å drøye litt ut, historien får ikke gjort mye ut av seg i løpet av så liten tid som et episodebasert spill tillater, og jeg er ganske lei av å fortsatt sloss mot headcrabs og combine som man nesten har gjort siden orginale Half-Life. Greit at man sloss mot marines i HL, men de var mer eller mindre det samme som combine i måten de oppførte seg på. Slik ståa er nå håper jeg de får dyttet ut EP3 innen neste mai (trolig ønsketenkning), og evt. får tatt å laget Half-Life 3 som et endelig punktum på serien. For å være ærlig kan de godt slutte av etter Episode Three dersom de får gjort en god slutt, og heller konsentrere seg om et nytt spillunivers. Valve er unektelig dyktige til å lage spill, men Half-Life universet har begynnt å kjede meg så smått. Gøy å se at Borealis faktisk eksisterer, og det er jo temmelig åpentbart at man vil få leke seg med portal våpenet i Episode Tre. At de valgte å ta livet av Eli Vance gjorde ikke stort, han var jo bare en liten bikarakter, selv om han var en god bikarakter.
Armageddon Skrevet 15. oktober 2007 Skrevet 15. oktober 2007 Eniig i at historien ikke ble til all verden. Men måten den ble fortalt på likte jeg veldig godt. Synes historien stoppet opp mye nede i gruven, men samtidig ble Vorts presentert på en ny måte, og man fikk litt innsikt i deres situasjon. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Elis død tror jeg vil bety mye for Episode 3. Ikke bare var han lederen til opprøret, men han var den eneste bortsett ifra Gordon som viste om Gman og hans intensjoner. Hadde håpet å fått litt mer info om han, men dt håpet forsvant gitt. Angående neste Episode, så tror jeg ikke man begynner rett på der man slapp sist gang, men heller noen dager eller kanskje uker senere. Kanskje man er i White Forest enda, men det blir ikke troverdig om Alyx og Gordon hopper inn i helikopteret med en gang og flyr avgårde.
TCi Skrevet 15. oktober 2007 Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Jeg synes Half-Life 2: Episode Two var passe. Alt som her ble gjort har man gjort i enten HL2 eller EP1, og på tross av imponerende fysikkdemonstrasjoner når hus blir revet i filler var dette en liten nedtur. Følte at historien ikke utviklet seg så stort heller, men så får vi vel ikke se effektene av hva man gjorde i EP2 før EP3 kommer. Jeg følte vi fikk vite mye jeg. Vi fikk vite mer til sammen i hele Episode 2, enn hele serien så langt følte jeg. Originale HL gav oss nærmest ingenting. HL2 gav oss etterfølgene fra HL og opprøret, mens Episode 1 bare var om det å overleve og stikke av (i bunn og grunn). I Episode 2 kan jeg personlig ta fram veldig mye som skjedde. Vi fikk vite hvem som gav prøven til Black Mesa, og hvorfor Eli Vance gjorde det. G-man reddet Alyx fra Black Mesa. Muligens var det en avtale med Eli og G-man om at Alyx skulle få leve om Eli gikk gjennom med testen. Av den grunn føre til følger som i slutten av Episode 2 (spekulasjon fra min side). Superportalen som koblet jorden med The Combine sin hjemplanet ble stengt. De kan nå ikke sende nye styrker uten å gjøre slik som i HL igjen (reasonan cascade). Eli er vekke, noe som helt klart kommer til å få store følger for hva som skjer i Episode 3. Eli var vel den som ikke ønsket ta sjanser, ullikt Mossman og Dr. Kleiner osv. Nå som The Combine er skilt fra Jorden må trolig Gordon Freeman bruke portalvåpenet fra Borealis og ta The Combine hvor det virkelig skader. Håper dette selv. Fortellingsteknikken i Ep.2 var fantastisk. Noe av det beste jeg har sett til nå, om ikke på veldig veldig lenge. Så lenge det holder denne kvaliteten ser jeg ikke noen grunn til å slutte med det Valve gjør. Men jeg er enig i at de burde se i andre retninger når de er ferdige. Valve har jo bare hatt en franchise til nå. Tviler ikke på at de har noe i bakhånd. Men dette vil ta lang tid, i såfall ikke før Source 2 er ferdig (tviler på at Source slik den er nå holder veldig mye lengre, tross sin fleksibilitet). Endret 15. oktober 2007 av TCi
cybervision_ Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 Takk TCi, jeg har nå akkurat fått 100% ferdig på EP2 og skal på jobb i 7 timer, for deretter å ha tusen ting å gjøre mens jeg tripper rundt og gleder meg. You just made my day
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 (endret) TCi, man visste vel allerede i orginale Half-Life at det var G-Man som stod bak krystallen som ble levert til Black Mesa, jeg mener i alle fall at jeg satt igjen med dette intrykket når jeg hadde spilt ferdig Half-Life. Mitt største "issue" med Episode Two er som sagt at jeg har følelsen av å ha sloss med samme typen fiender i ti år, og på tross av hvor stilige de måtte være begynner jeg å bli oppriktig lei headcrabs og zombier. De er langt bedre enn The Flood i Halo-serien, men jeg synes uansett det begynner å ta på. Jeg ville mye heller sett Half-Life 3 komme etter Half-Life 2 i stedet for episodene, selv om Half-Life 3 bare ville inneholdt det samme som vi har sett i episodene, kun for å bli ferdig med serien og la Valve starte på noe nytt. Ja, jeg er selvfølgelig klar over at de har en lang historie å følge og å gjøre ferdig her så de kan logisk nok ikke ta bort fiender helt uten videre, men jeg sier bare at det begynner å bli så smått kjedelig. Tanken som til stadighet slo meg når jeg spilte Episode Two var at jeg veldig gjerne ville se historiens utvikling uten å måtte spille gjennom et spill jeg følte å ha spilt før. Jeg følte at Episode One var et bedre spill enn Episode Two, uten at jeg kan sette fingeren på hvorfor. Endret 16. oktober 2007 av Slettet-t9DveYkZ
TCi Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 TCi, man visste vel allerede i orginale Half-Life at det var G-Man som stod bak krystallen som ble levert til Black Mesa, jeg mener i alle fall at jeg satt igjen med dette intrykket når jeg hadde spilt ferdig Half-Life. Jeg gikk ut i fra at det var administratoren hos Black Mesa (Dr. Breen) som hadde fått denne fra The Combine, for å skape The Reasonan Cascade. Men G-man kan ha vært den som leverte den riktignok, da han er utleid til høystbydende -HL2 slutten). Om jeg skal spekulere videre, ville nok ikke Eli Vance dette. Dermed kan G-man ha truet med at Alyx ville dø. Så Eli lot prøven passere. Og derfor da G-mans lille tale...
Armageddon Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 Faktisk, så var det Breen som gjorde det meste av arbeidet ved å skape portalen til Xen. Jeg tror ikke GMan ble involvert før etter portalene ble åpnet. Jeg tror Gman bryr seg heller lite om menneskeheten, men vil heller se Combine-pesten utryddet. Uansett så tror jeg Gman vil få en mye større rolle i EP3
Jokko88 Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 Var g-man som leverte krystallet som startet det hele da.
Armageddon Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 Det er kanskje din tolkning, men jeg tror ikke det var sånn det skjedde. Hvorfor ville Gman at Xen og Jorden skulle bli linket sammen? En quote ifra et sammendrag ifra historien.. (i) Breen Triggers the Resonance Cascade - Wallace Breen, under supervision by the Combine Overlords, triggers a resonance cascade within the Anomalous Materials sector of the Black Mesa complex, by selecting a specific test sample to be used. His selection of this hazardous material is masked by a system crash, which Breen most likely triggers to cut out formal communication between scientists. A mysterious figure, G-Man is aware of Breen's plan and tries to prevent the Resonance Cascade, but fails. http://members.shaw.ca/halflifestory/timeline.htm Mulig at det var noe ny info som kom i Episode 2 som jeg ikke fikk med meg..
Vrengtpolvott Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 Det sitatet du har der Armageddon tror jeg er 100% feil. Vi har aldri fått høre noe som forteller dette i noen av spillene. I Ep2 virker det mer som om GMan valgte ut test samplet som ble brukt til å forårsake Resonance Cascade. Rett før alt gikk til helvette sa han også til Eli "Prepare for Unforeseen Consequences", som Eli forteller oss i Ep2.
Rage_Hunter Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 VrengtPolvott kom meg akkurat i forkjøpet. Det kommer klart frem at det var G-Man som fant frem eksemplaret av krystallen, og Eli nektet å kjøre forsøket. G-Man tok da å truet han og fikk han deretter til å kjøre forsøket mot sin vilje
TCi Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 Nettopp Vrengtpolvott. Den historiesiden har ikke blitt oppdatert etter den nye infoen i Episode 2. Alle gikk ut i fra at det var Dr. Breen som fikk denne fra The Combine. Jeg ble litt overrasket da vi fikk vite nettopp det, for jeg trodde ikke han var direkte involvert. Mente G-man var der for å observere for de han er "ansatt" hos. Vi fikk jo vite på slutten av HL2 at han blir leid til den høystbydende. Kan han ha jobbet for The Combine da, i såfall, hvorfor la det skje. Kanskje ville han at det skulle skje. Slik at han kunne gjøre mer når riften var et faktum? Håper vi får vite alt vi trenger i Episode 3, gleder meg!
cybervision_ Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 Har spilt 40 minutter, artig artig. Var deilig med litt HL igjen...
Jokko88 Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 G-man er en enda mer mystisk person da han foråsaket Combine sitt angrep(kanskje et uhell fra hans side?), også vil han stoppe Combine ved å sette Gordon Freeman til jobben.
Ghaundan Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 Kanskje han slapp combine til jorden slik at jordboerne til slutt skulle kverke combine? Med litt hjelp av Freeman selvfølgelig. Tross alt virker han ikke til å bry seg nevneverdig om menneskeheten, og hvis høystbydende ber han ta ut combine, så er det da ingenting som stopper han å bruke menneskeheten og Gordon for å fullføre dette.
cybervision_ Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 Dette var da umåtelig artig, vet ikke hvor langt jeg er kommet, har fått bil og er no hunters på gang ved et radiotårn... Synes dette er vanvittig bra, men er nok for kort som vanlig. Hvor langt har jeg kommet på ei lei.
Vrengtpolvott Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 Du er vel litt over halvveis tror jeg cybervision_
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå