Gå til innhold

Home Server leveringsklar


Anbefalte innlegg

Takk Bolson! Da tror jeg at jeg går for Q35 kortet jeg fant på komplett sine sider...

 

Har laget meg en liten handleliste på komplett som ender opp på litt over 6000 kr for en home server... hvordan tror dere det ser ut i forhold til f.eks. en ferdigpakke fra HP? Vil 6000 spenn være mye å legge i en slik server?

 

Link til handlelisten

 

Kom gjerne også med forslag til forandringer hvis dere har det....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Bolson: Ja, du har nok rett i at Q33/Q35 er bedre for en server.

 

@arsvendg: Den listen ser vel grei ut, bortsett fra at jeg er litt skeptisk til bare 1 GB minne. Personlig ville jeg nok satt inn minst 2 GB. Men det er mulig at WHS er minnegjerrig... isåfall er det første Windows-versjon jeg har hørt om som bruker lite minne...

 

Du kan kanskje spare litt på å velge et annet kabinett.

 

Jeg tror ikke jeg vil foreslå noen konkrete endringer på handlelisten din, da det nå er finjusteringer som gjenstår og slikt bør overlates til din personlige smak. :)

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har noen spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med:

Nedlasting av store filer f.eks iso filer er håpløst eksternt(i web grensesnittet) i whs. Whs er config til å zippe ned alt automatisk før det lan lastes ned noe. Jeg har forsøkt å laste ned en 1 gig iso fil, og serveren brukte 20 min på å zippe filen før overføringen kunne starte. CPU lå på 70% i 20 minutter. Dette er håpløst.

 

1. Kan den automatiske zippefunksjonen slåes av?

2. Alternativer er å sette opp en FTP-server, men dette fungerer vel heller ikke, fordi filene lagres ikke en fast plass på diskene, og ftp-serveren kan dermed ikke settes mot ett spesifikt område?

 

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...