Gå til innhold

vil starte windows vista med blanke ark.

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann, jeg har at the moment en PC med en harddisk jeg har delt om i 2 partisjoner. C: der windows og alt skroter ligger, og G: der jeg har musikk og fil og sånt.

da jeg installerte vista la jeg merke til at den behold alle filene fra XP.

spørsmålet er da hvordan jeg formaterer :C slik at jeg begynner vista med blank og klin harddisk.

vis ikke vista instalasjonen tilbyr det har jeg hørt det finnes gode programmer som gjør det for deg.

isåfall hvilket programmer er det som gjør en bra jobb, og som kan kjekke hardisken for errors i tillegg.

mvh jan.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
heisann, jeg har at the moment en PC med en harddisk jeg har delt om i 2 partisjoner. C: der windows og alt skroter ligger, og G: der jeg har musikk og fil og sånt.

da jeg installerte vista la jeg merke til at den behold alle filene fra XP.

spørsmålet er da hvordan jeg formaterer :C slik at jeg begynner vista med blank og klin harddisk.

vis ikke vista instalasjonen tilbyr det har jeg hørt det finnes gode programmer som gjør det for deg.

isåfall hvilket programmer er det som gjør en bra jobb, og som kan kjekke hardisken for errors i tillegg.

mvh jan.

Du trenger ikke noe prog for å gjøre det du vil, og du kan ikke bruke noe prog heller. Du kan ikke kjøre et prog fra Vista, som er i C:\ for å formatere /slette den C:\.

(det er kun via en diskeditor du kan fjerne info fra disken som vil føre til at C:\er borte, mens Vista er online)

Starte Vista Installasjon og velg å formatere den C:\. Ikke slette noe, bare formatere og gå videre.

Formaterings mulighet får du der du skal velge i hvilken partition du skal installere Vista.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...