Gå til innhold

Canon mail - Scam?


Anbefalte innlegg

Heisann

Ville bare advare andre om at jeg fikk en mail i dag som tilsynelatende var fra Canon - You Connect.

Etternavnet mitt sto i mailen og alt. Den var tilogmed på norsk.

 

Men når jeg trykket på en link så jeg at jeg fikk opp en merkelig link.

En link til et sted som absolutt ikke var på Canon sitt domene.

Jeg fikk klikket vekk siden før den fikk loadet, så jeg vet ikke hva som var på siden.

 

Eposten jeg fikk kom fra epost adressen: [email protected]

En adresse som neppe tilhører Canon.

 

Noen andre som har fått samme mailen?

 

Edit:

Er bra hvis det er noen som kan avkrefte at dette bare er en scam...

Endret av Foxteren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann

Ville bare advare andre om at jeg fikk en mail i dag som tilsynelatende var fra Canon - You Connect.

Etternavnet mitt sto i mailen og alt. Den var tilogmed på norsk.

 

Men når jeg trykket på en link så jeg at jeg fikk opp en merkelig link.

En link til et sted som absolutt ikke var på Canon sitt domene.

Jeg fikk klikket vekk siden før den fikk loadet, så jeg vet ikke hva som var på siden.

 

Eposten jeg fikk kom fra epost adressen: [email protected]

En adresse som neppe tilhører Canon.

 

Noen andre som har fått samme mailen?

 

Edit:

Er bra hvis det er noen som kan avkrefte at dette bare er en scam...

'

Det hadde vært bra om du kunne fortalt åssen reklame det var og innholdet. Men jeg vet at dersom den var på norsk ville den mest sannsynlig vært [email protected] / canon.com den mailadressen ovenfor lukter fake og svindel all the way.. hvis du ikke har antivirus anbefaler jeg deg å kjøpe og få scannet din PC for mulige trojanere som har kommet på din pc selv om siden ikke loadet, er nok å trykke på en link så er man infisert :|

Lenke til kommentar

Har også fått den.

 

Når jeg klikket på en av YouConnect linkene, så kom jeg til en av Canon's sider på deres europeiske servere. Så den er nok ekte.

 

emv5.com tilhører et firma som heter Emailvision - er sannsynligvis de som sender ut masse-sendelser på email for Canon.

 

Tom

 

PS. Jeg bruker selvfølgelig ikke Microsoft sine Internet Produkter og tør derfor gjøre slike ting :)

Lenke til kommentar
Har også fått den.

 

Når jeg klikket på en av YouConnect linkene, så kom jeg til en av Canon's sider på deres europeiske servere. Så den er nok ekte.

 

emv5.com tilhører et firma som heter Emailvision - er sannsynligvis de som sender ut masse-sendelser på email for Canon.

 

Tom

 

PS. Jeg bruker selvfølgelig ikke Microsoft sine Internet Produkter og tør derfor gjøre slike ting :)

 

Ok.. Så da mener du ihvertfall at dette er en skikkelig mail fra Canon?

 

Litt merkelig av Canon å sende fra et slikt domene i disse tider med allslags merkelig mail.. :)

Men det er jo mulig.

Endret av Foxteren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...