Gå til innhold

SpillPC vurderes solgt - ønsker prisvurdering


Anbefalte innlegg

Følgende maskin vurderes solgt:

 

PC

Antec P182 Black Gun

Samsung SATA DVD-R

ASUS P5B dlx wifi

Intel Core2 Duo E6600

Kingston PC5300 2GB kit dual channel

MSI 7900GTO 512MB GDDR3 inkl Zalman viftekjøler

Samsung 500GB SATA2 x 2

Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2

Seagate Barracuda 7200.08 250GB SATA

MIST 500W PSU

Scytje Ninja+ CPU kjøler

 

Skjerm:

Nec 2070NX 20.1"

 

Hva tror dere om pris for denne maskina? Mus og tastatur regner jeg som såpass personlig at jeg ikke gidder å sende med engang. I såfall er vel det "gratis"... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vanskelig å anslå pris på brukte pc`er.

Det spørs jo hvem kjøpern er så klart. En pc ekspert hadde vel ikke gitt deg så mye, men finner du en far som er på jakt etter en grei pc til en masete 12 åring :w00t: , så kan du kanskje få 5000,-? :hmm:

 

Jo takk for svar. Den blir ikke solgt til 5k, det er helt uaktuelt. Hehe. Får prøve meg frem på Finn.no og se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Vanskelig å anslå pris på brukte pc`er.

Det spørs jo hvem kjøpern er så klart. En pc ekspert hadde vel ikke gitt deg så mye, men finner du en far som er på jakt etter en grei pc til en masete 12 åring :w00t: , så kan du kanskje få 5000,-? :hmm:

 

Ehh.. Man kan vel få en del lapper mer enn det vel.. Hvis alle delene på den PC-en der var nye, ville den kostet langt over 10 000kr!

 

Dagens priser hvis delene er nye:

 

Antec p-182 - ca 1000kr

Samsung SATA DVD-R: ca 500kr

ASUS P5B dlx wifi - ca 900kr

Intel Core2 Duo E6600 - ca 1400kr

Kingston PC5300 2GB kit dual channel - ca 400kr

MSI 7900GTO 512MB GDDR3 inkl Zalman viftekjøler - ca 1000kr

Samsung 500GB SATA2 x 2 - ca 1600kr

Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 - ca 600kr

Seagate Barracuda 7200.08 250GB SATA - ca 500kr

MIST 500W PSU - ca 700kr

Scytje Ninja+ CPU kjøler - ca 400kr

Nec 2070NX 20.1" - ca 4500kr

 

Totalpris nytt: 13500kr

 

PS: Jeg var heller ikke klar over at den Nec-skjermen var en kvalitetsskjerm.. på prisguiden får du den faktisk ikke for mindre enn 4400kr!

 

Edit: den er vel kanskje gått ut litt på dato.. 16ms responstid og 700:1 kontrast.. så den er vel neppe verdt mer enn litt over 1000lappen idag :p

 

Så cheeba33, den der antagelsen kan du dra lengre ut på landet med!! Man selger ikke en så bra pc til under halv pris.. det er jo en mid-end pc.. Greit nok at skjermkortet er utdatert og rammen ikke er helt topp, men likevel ikke noe drittpc..

Endret av Dune1982
Lenke til kommentar
ehh.. Man kan vel få et par lapper mer enn det vel.. Antec p-182 koster alene ca tusenlappen nytt og en 20" skjerm koster fremdeles rundt to lapper nytt.. Hvis alle delene på den PC-en der var nye, ville den kostet over 10 000kr..

 

 

Men det er ikke en ny-pc. så da burde du ikke forvente å få så mye over halv pris.

Lenke til kommentar

Så lenge den fungerer fint, og det ikke er fryktelig med støv, og den ikke lukter røyk (som dessverre mange gjør), så ville jeg vært glad for 25% avslag i pris. Er hardwaren så gammel at den ikke selges lenger, så faller derimot prisen fort. Presiser i salgsanonsen at den ikke har stått i røykfullt miljø, så tør jeg vedde på at noen er interessert i å spare et par-tre tusenlapper.

 

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar
Men det er ikke en ny-pc. så da burde du ikke forvente å få så mye over halv pris.

 

 

jeg skulle nok ha laget en ny post istedet for å redigere min første.. men du vil kanskje endre mening når du leser den redigerte? PC-en er verdt litt mer enn 5000,- i hvert fall!

Endret av Dune1982
Lenke til kommentar

helt enig, du kan ikke forvente deg 10 lapper på en PC som koster ny 13500......hvis du ikke finner en dum kjøper....mulig det å...nå skal sant sies at 5 lapper var litt drøyt da, med så mange disker og E6600 så bør du ha 6-7 lapper.....så en som solgte PC-en sin, X6800, 4 GB 800 MHZ, GTX kort (2!), 250 GB harddisk......til 9 lapper.!

Lenke til kommentar
7500-8500kr kanskje?

 

Dune1982: For en fantasipris du hadde funnet på DVD-R enhenten forresten!

 

4 harddisker trekker ikke opp i dette tilfellet for min del i alle fall, ikke de to mindre diskene i alle fall.

 

hehe, ja.. så det i ettertid.. orka bare ikke å redigere posten min flere ganger.

Jeg er forresten ganske enig i ditt prisannslag. Dog, 8500,- blir kanskje litt for drøyt, siden både skjerm, ram og skjermkort er relativt utdatert.

Endret av Dune1982
Lenke til kommentar

Som jeg sa er det alltid vanskelig å anslå verdi på brukt pc ;)

 

Personlig mener jeg det skulle vært en veldig bra pc før jeg la ut ca 7000,- på en brukt maskin. Begynner man å konfigurere selv på bl.a Komplett så skal du ikke holde på lenge før du finner en bra spill-pc til den prisen (7-8000,-). Og da er det splitter nytt, noe som iallfall jeg setter pris på.

Jeg skjønner at folk vil ha mest mulig igjen for det de har betalt litt for, men av og til er verdien større for den som sitter på varen enn den som ønsker å kjøpe det.

 

Men for all del, jeg håper han får både 7 og 9 tusen for den :D

Lenke til kommentar

Takk for alle svar! Jeg regnet med noe sånt som ca 7-8k. Ellers ville jeg vel egentlig ikke ha solgt den. Greit å sondere terrenget før man legger ut en annonse. Jeg tror vel også at jeg kan få ca 8k hvis jeg venter på riktig kjøper. Glemte vel å si at jeg har en lovlig versjon av Vista Ultimate eng 32bit kjørende. Usikker på hvordan gjensalg av slike ting egentlig er... ;)

 

Men som sagt; takk for god respons!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...