Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil i minneområdet 415272122


Anbefalte innlegg

I programloggen til windows xp får jeg av og til denne meldingen etter at et program har krasjet men hva betyr det egentlig?

 

Min første tanke var at det faktisk er en feil på minnebrikkene mine men etter å ha kjørt minnetest i timesvis uten å ha funnet noe må den tanken nesten forkastes. Jeg har også kjørt noen runder med checkdisk uten å komme opp med noe (virtuelt minne ligger på disk ikke sant?).

 

Maskinen er over 3 år gammel men relativt nyinstallert(10 dager). Feilen trigges ganske konsekvent i et spill(oblivion) eller i MS picture viewer(her gir den et annet tall). Noe av det jeg stusser på er at det alltid er det samme minneområdet (oblivion gir alltid 415272122 ).

 

 

Noen ideer? Hva betyr "minneområdet" i denne sammenhengen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er'n. Antall siffer tyder kanskje på at det er base10 og ikke base 16?

 

Nå har jeg faktisk klart å bli kvitt akkurat den meldinga, avinstallerte setpoint (control panel for logitech mus) og da forsvant den. Burde ha skjønt det før siden en måte å framprovosere den feilen på var ivrig klikking på fram/tilbake knappene på musa men ofte får jeg en hjernelås som ikke forsvinner før jeg spør noen... :blush:

 

 

Kan det være dårlig oversettelse? At det egentlig betyr at et program har prøvd seg inn på et annet programs område? Burde det hett minnebeskyttelsesfeil?

post-57415-1191784660_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...