Gå til innhold

Fotovideo i finansavisen..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke lest artikkelen, men har hørt rykter om at Fotovideo er til salgs.

 

Ellers har jeg det fra flere importører, at det var leveransestopp en periode i sommer pga. manglende betaling (og de hadde underlig få produkter på lager i sommer også). Som sagt... dette har jeg fra importører, og er IKKE min påstand.

 

Men det er klart det går ut over økonomien når de flytter inn i såpass råflotte lokaler som de har i Oslo nå. Det er jo en investering, og har vel mer langsiktig enn kortsiktig fortjeneste. Dessverre er det vel kundene som må betale for lokalene når alt kommer til alt. Så en artikkel om Fotovideo på foto.no, der Roar Sandvik hevder at Fotovideo står støtt (til forskjell fra de fleste andre som driver med foto i Norge, i følge han selv).

 

Håper de overlever... for selv om de er en konkurrent til der jeg jobber, så er de, sammen med Japan Photo, med på å dra folk vekk fra webshop'er og ut til butikkene. Vi nyter godt av det, vi også, ettersom mange som tar turen til butikkene gjerne også sjekker konkurrentene i nærheten (spesielt de som ikke er hjernevasket til å tro at Fotovideo alltid er best og billigst ;) )

Lenke til kommentar
Kanskje vi i fremtiden ser deg jobbe på den lokale ELKJØP butikken?:-) Da vil aftersales servicen gå opp:-)
Vet ikke helt hva det har med saken å gjøre, men jeg tror aldri du vil få se meg bak kassa i en Elkjøp-butikk :)

9657996[/snapback]

 

Det er vel høyst relevant; ikke nødvendigvis for deg, men personer i samme stilling. Det er vel større grunn til å tro at butikken på hjørnet forsvinner før en større kjede som fotovideo gjør det.

 

For litt siden så leste jeg om JESSOPS i UK som måtte hugge staben ganske kraftig etter mange års dårlig resultat.

Endret av coban
Lenke til kommentar
Det er vel større grunn til å tro at butikken på hjørnet forsvinner før en større kjede som fotovideo gjør det.
Både ja og nei. Fotovideo gapte nok over litt for mye, og har senere vært rammet av leveransestopp fra importører (i følge importørene selv), måttet skrinlegge mange planer om nye butikker og må i følge Roar Sandvik ha tilførsel av penger innen februar (var det ikke noe sånt?) om det fortsatt skal gå rundt. Når en butikk må ha tilførsel av penger, så går det ikke bra. Men de får god hjelp av Canon, ved at de for eksempel har fått et par ukers ekslusivitet på Powershot G9, så de kan selge den til grov overpris. Synes synd på de som blir lurt der... hadde de ventet et par uker, kunne de spart en tusenlapp.

 

Mindre butikker har mindre lokaler, og overlever nettopp fordi de driver i det små. Der jeg jobber, gikk det med overskudd i fjor, og det er noe helt annet enn man kan si om Fotovideo. Roar hadde nok store fine planer for lille Fotovideo, men han forsøkte å ekspandere litt for mye, litt for fort. Og nå vil han visstnok selge butikken.

Lenke til kommentar
Både ja og nei. Fotovideo gapte nok over litt for mye, og har senere vært rammet av leveransestopp fra importører (i følge importørene selv), måttet skrinlegge mange planer om nye butikker og må i følge Roar Sandvik ha tilførsel av penger innen februar (var det ikke noe sånt?) om det fortsatt skal gå rundt. Når en butikk må ha tilførsel av penger, så går det ikke bra. Men de får god hjelp av Canon, ved at de for eksempel har fått et par ukers ekslusivitet på Powershot G9, så de kan selge den til grov overpris. Synes synd på de som blir lurt der... hadde de ventet et par uker, kunne de spart en tusenlapp.

 

Mindre butikker har mindre lokaler, og overlever nettopp fordi de driver i det små. Der jeg jobber, gikk det med overskudd i fjor, og det er noe helt annet enn man kan si om Fotovideo. Roar hadde nok store fine planer for lille Fotovideo, men han forsøkte å ekspandere litt for mye, litt for fort. Og nå vil han visstnok selge butikken.

 

 

Jeg så den godeste Roar på flyet til Stockholm i forgårs. Hadde et selvsikkert glis og veske fra Tumi. Sikre tegn på usikkerhet og insolvens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...