Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

blitt hengt ut og mobbet lenge


Gjest felixersvart

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg velger å skrive anonymt her, fordi mange av mine venner er aktive her og diverse..

 

Det har seg slik at jeg er 15 år nå. Og jeg har en kødd i klassen, som jeg var god venn med inntil ca 6 mnd siden.

Han fikk seg kjæreste og ble en eneste stor drittsekk mot meg. Han har bare tråkket på meg hele tiden. Dama hans gadd ikke mer etter 2 uker, og det gjorde det ikke noe bedre for min situasjon. Jeg hadde kjæreste, og siden vi var så gode kamerater før vet han mye om meg og. Vi har alle våre problemer elelr sykdommer som vi ikke vil at alle og en hver skal få vite om. Men han har da gått og fortalt så og si alle på skolen om mine litt mer private problemstillinger. Han flørtet en masse med dama mi, slo henne på rompa og slikt, og jeg mannet meg opp og denget han skikkelig en gang.

Siden det har han bare fortsatt enda mer. Han gjør ALT han kan for å henge meg ut og kødde med kjæresten min. Og det er det at han hele tiden henger på ho som gjør meg mest forbanna.

 

Han har roet seg litt igjen nå, siden han omsider klarte å finne ei jente på ny, men jeg er lei.

 

Jeg vil ta igjen med han.

Men jeg er ikke så sterk fysisk, men er nok en del sterkere enn han psykisk :p

 

Så jeg vil gjerne ha litt hjelp til hva jeg skal gjøre med han, jeg er dritt lei :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja si i fra til lærer. hjelper det ikke, noe som jeg tror det ikke vil, ville jeg ha gjort i gjen! sørg for at ikke noen er tilstede og dytt han ned trappa, den reggla har jeg hørt av pappa MANGE ganger, du skal faen ikke finne deg i hva han tosken gjør!

 

eller du kan jo finne på noe sånn at han driter seg ut forand hele skolen.

 

IKKE finn deg i å bli trakasert! klapp til han, faen jeg blir sint når jeg leste tråden din! kjenner meg i igjen!

Lenke til kommentar

Enkelt,dere har vært venner lenge sant?

Han kan mye om deg,du kan sikkert mye om han..?

 

Ta igjen med samme medisin, sleng så mye dritt du bare greier(til damen hans og hvis du kjenner henne!) og ta helt avstand fra han ellers,overse ham totalt gjerne når det er vitner.

Da vil han kansje føle seg oversett og hvis han er "svak" vil du fremstå som den sterke.

Ender det med en "fight" så pass på å vertfall vinne den verbale delen,det er viktigst, så er det bare til å gjøre ditt beste.

Endret av BacardiKillah
Lenke til kommentar

Det er tydelig at fyren har gått inn for å hate deg, det vil garantert ikke hjelpe å ta en prat med en lærer eller lignende. Du har selv slått han, men han fortsetter fremdeles.

 

Det eneste jeg kan tenke meg til er å true han, evt hvis du har en barsk bror så tar han et besøk for å true han hvis du ikke er veldig skummel :wee:

Lenke til kommentar

Ein god del innlegg som oppfordra til vold er blitt sletta.

Også innlegg som kommenterte voldsforslaga har også blitt tatt ut.

 

Tanken om at vold løyser alle problem er like gamal som menneskeheiten, og tydlegvis har den aldri løyst noko som helst. I tillegg er det straffbart og kan føre trådstarter opp i større problem enn kva han allereie er oppe i.

Lenke til kommentar

øøøy, vold løser ganske mye!

 

Lærte jeg av USA :D

 

Men seriøst, bare si GI FAEN hver gang han kommer og tar på dama.

 

Funker fint <3 har en av gammal vennene mine som er gra 24/7, må bestandig si til han at han skal gi faen (med sur stemme), da blir han nokså lite innpåsliten. men han er også jævla stygg, så ikke noe spess problem.

 

 

Bare ta han til side og si at han skal gi faen i dama di.

Lenke til kommentar
Ein god del innlegg som oppfordra til vold er blitt sletta.

Også innlegg som kommenterte voldsforslaga har også blitt tatt ut.

 

Tanken om at vold løyser alle problem er like gamal som menneskeheiten, og tydlegvis har den aldri løyst noko som helst. I tillegg er det straffbart og kan føre trådstarter opp i større problem enn kva han allereie er oppe i.

9658585[/snapback]

En gang var det en fyr på skolen min som dissa meg mye. Så slo jeg han ned, så fikk jeg masse respekt resten av 9.klasse og noe i 10.klasse. Så enkelt var det. Du ser hvor jeg vil?

Lenke til kommentar

Ta en prat med han. Hvis ikke det funker så bør du gi han litt juling. Selv om du kanskje ikke så fysisk sterk er det ikke det som har noe å si når du skal banke han. Det er bare det å tørre å gjøre det. Hvis han ser at du blir skikkelig sint blir han sansynligvis litt redd hvis han ikke er så sterk phykisk. Et annet alternativ er jo å slenge ut masse dritt om han. Du vet vell sikkert noe siden dere var så gode venner før?

 

Bare vis at du har selvtillit. Ikke tolerer at han rakker ned på deg. Mange kommer sikkert til å si at jeg overdriver nå, men hvis han "schpænker" dama di og utfører andre diverse forsøk på å flørte med henne i tillegg til at han snakker dritt om deg hjelper det ikke å si ifra til en lærer. En lærer har ikke mye innflytelse på en gutt på 15. Hvis trådstarter sladrer vil han bare gjøre det væære for seg selv.

Lenke til kommentar

Først kan du jo ta deg en prat med han som resten sier.

Kan fortelle deg en historie.

Lillebroen til kameraten min ble plaga av en gutt i klassen hele tiden.

Vi sa at neste gang skulle han ba han gi faen. Gutten fortsatte, men ble lappa til ganske bra.

Nå er de gode venner. Noen ganger trenger man bare å sette seg i respekt. Skulle ønske noen fortalte meg det, istedenfor å gi meg pyse-råd når jeg ble mobba på barneskolen. Og ta det opp med de "vokse" hjalp ihvertfall ikke meg.

Lenke til kommentar

Enig med de to siste som har skrevet her nå. Dere som er litt mer voksne og foreslår at det å ta opp saken med en lærer er det beste forslaget tar feil. dessverre så har ungdomskulturen endret seg betraktelig de siste 10 årene. Det hjelper ikke å få en voksen til å snakke til mobberene. Det gir ingen positiv inflytelse, heller negativ. Jeg har selv vært igjennom ungdomsskolen og kjenner igjen oppførselen til han trådstarter omtaler. Det som garantert fungerer er to ting. Det ene er å ingnorere han fullstendig (dette tipset kan gjøre deg veldig sint, men kan anbefalles hvis du ikke har lyst til å lage noe stort nummer ut av det hele). Det andre er å banke han. Men husk, hvis du er 15 har du knappe et år igjen av ungdomsskolen. På videregående skole endrer tilstanden seg helt. Folk blir mer voksne i oppførselen og gidder ikke å plage hverandre mer. Jeg ønsker deg lykke til og håper at du finner en løsning. Det eneste du må ha i bakhodet neste gang du møter han er å ikke ta deg nær av det han sier/gjør, vis at du har selvtillit, hvis han er frekk så svarer du med samme mynt.

Lenke til kommentar

Hmm.

Ja, tok tok til mot i går.

 

Jeg snakket med kjæresten min om det og sånn, og sa hun skulle si til meg neste gang han slo ho på rompa. Men vi gikk sammen i friminuttet, så kommer han faen i meg og slår ho på rompa rett foran meg! :mad:

Og jeg har hattt det dere har sagt i bakhodet hele tiden, så jeg antar jeg fulgte noens råd her i går.

 

Jeg fløy rett på han uten å tenke over det. Så han at at jeg skulle gi faen i å ta på han, så jeg slo han, og satt meg oppe på han. Jeg var ganske sinna, så jeg tror det ble ganske høylytt xD Men jeg ga i alle fall klar beskjed om at det han drev med var uakseptabelt. Så mens jeg satt der, så sto jeg dama mi ved siden av. Han sparket ho på leggen, bare for å irritere.. Så jeg reiste meg opp over han, og dæljet til han alt jeg klarte rett i kjeven :hrm:

Alt dette foregikk i overgangsfeltet, midt i veien :p

 

Men, vi får se hvordan han er i dag..

Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar

Herlig, der tenker jeg at han fikk se at du ikke er den pysen han har trodd at du er. Det du gjorde var svært modig gjort. Hva synes dama di om det? og hvordan gikk det på skolen i dag? Klassekameraten din kommer sikkert til å holde litt lav profil nå de neste dagene, men hvis han spør om hvorfor du "klikka helt" eller begynner å fortelle andre det betyr det bare at han er en pyse. Hvis han spør er det bare å fortelle at du har vært sint for han lenge og siden han ikke hørte på deg var det like greit å banke han.

 

Det er dumt at ting må løses voldelig, men det var dessverre ingen annen løsning. Du gjorde det rette uansett hvilke etterfølger dette får. Husk: De som ofte er mye frempå på ungdomsskolen (plager andre o.l) er ofte de som er svakest psykisk selv.

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...