Gå til innhold

Muse i Oslo Spektrum 23.okt!


FL1P

Anbefalte innlegg

Synes ikke konserten var så ekstremt bra jeg da. Dårlig lyd (grøtete/skjærende), og for mange dårlige låter. Seanset minnet meg på hvorfor jeg aldri helt har klart å bestemme meg for om jeg virkelig liker Muse - de har noen gode låter, men hovedtyngden av materialet deres er ordinært.

 

Bra show, men mot slutten vurderte jeg faktisk å gå før ekstranummerne :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Muse var fantastisk bra, men lyden var litt svak i begynnelsen og de spilte litt for kort egentlig. Men selve konserten var super, fantastisk energi på gutta, godt liv blant publikum og setlista var mer enn godkjent.

 

MEN! Denne konserten beviste for min del at det bør være 18-års aldersgrense på konserter i dette landet. Fjortissene kan rett og slett ikke oppføre seg på konsert og tror plutselig de er på harryfesten til bonden nede i gata. No offence mot dere under 18 som oppfører dere, og det er veldig synd at en del skal gjøre slikt som går ut over mange andre også, men det var rett og slett bare tåpelig i går. For det første pressa alle voldsomt mot de fremme, alle ble most og flere fikk vansker med å puste skikkelig, flere måtte forlate konserten etter en sang eller to på grunn av dette. Kan ikke folk forstå at de ikke kommer noe særlig lenger frem ved å ødelegge innvollene til de foran? Dette går også til Oslo Spektrum, som burde atskille de første rekkene med et ekstra gjerde for å nettopp hindre slikt. For det andre var det flusst av fjortisser som presset og dyttet bare for moro skyld, og hele fronten gikk jo utallige ganger fra venstre til høyre og tilbake igjen og bak og frem igjen som følge av massiv dytting og pressing som noen fant veldig morsomt. Resultatet er for min del en forstuet tå i dag.

 

Konserter med fri aldersgrense er dessverre nesten umulig å gå på lenger for de som vil høre musikk. Synd å si det, men jeg skulle ønske en øvre aldersgrense på minst 16 år, og antakelig er det også for lite.

Lenke til kommentar
Denne konserten beviste for min del at det bør være 18-års aldersgrense på konserter i dette landet. For det første pressa alle voldsomt mot de fremme, alle ble most og flere fikk vansker med å puste skikkelig, flere måtte forlate konserten etter en sang eller to på grunn av dette.

Man behøver kanskje ikke utelate de under 18 år totalt, men ståplassene kunne kanskje vært forbeholdt de over 18? Når det er sagt så er imidlertid jeg blitt såpass "gammel" at jeg ikke synes det er så kult å stå foran scena å "hoppe og sprette" lenger, men heller å sitte litt lenger bak å nyte musikken. Tidligere erfaringer sier meg forresten at det ikke bare er fjortisene som synes det er morsomt å dytte og presse...

 

Når det gjelder lydmessig, så har jeg opplevd mye verre enn dette. Lyden da oppvarmingsbandet spilte, var f.eks. mye dårligere enn da Muse kom på scenen. Egentlig er det ganske god akustikk i Oslo Spektrum, men jeg har aldri opplevd at de har klart å gjengi like god lyd som på f.eks. Rockefeller. Om det har med størrelsen å gjøre, eller om det er andre faktorer vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Noen som har kommet over noen anmeldelser av gårsdagens fantastiske konsert?

Nei, jeg har ikke sett noen ting. Litt overraskende i grunn.

 

Konserten var for øvrig sinnsykt bra! Den kunne knapt blitt bedre for min del, det eneste måtte vært at de spilte Citizen Erased. Jeg merka ingenting til lydproblemer, jeg synes lyden var super gjennom hele konserten. Men så har jeg musikerpropper da, så det kan hende det var jævlig for folk med dårligere eller ingen propper. Når det gjelder grøtete lyd så har jo Muse et litt "grumsete" lydbilde, men jeg synes de klarer å kontrollere det - og det er noe av det som gjør bandet så bra!

 

Stalingrad Cowgirls, eller hva de nå het, imponerte meg ikke. De hadde dårlig lyd, kjedelige sanger og vokalisten sang til dels surt. Dessuten kunne de jo ikke engelsk!

 

Her er forresten setlista slik jeg husker den. Skrik ut om jeg har glemt noe.

  1. Knights of Cydonia
  2. Map of the Problematiqué
  3. Hysteria
  4. Supermassive Black Hole
  5. Butterflies and Hurricanes
  6. Sing for Absolution
  7. New Born
  8. Feeling Good
  9. Sunburn
  10. Soldier's Poem
  11. Invincible
  12. Starlight
  13. Time Is Running Out
  14. Plug In Baby
    Encore:
  15. Stockholm Syndrome
  16. Take a Bow

Endret av Wizendraw
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
MEN! Denne konserten beviste for min del at det bør være 18-års aldersgrense på konserter i dette landet. Fjortissene kan rett og slett ikke oppføre seg på konsert og tror plutselig de er på harryfesten til bonden nede i gata. No offence mot dere under 18 som oppfører dere, og det er veldig synd at en del skal gjøre slikt som går ut over mange andre også, men det var rett og slett bare tåpelig i går. For det første pressa alle voldsomt mot de fremme, alle ble most og flere fikk vansker med å puste skikkelig, flere måtte forlate konserten etter en sang eller to på grunn av dette. Kan ikke folk forstå at de ikke kommer noe særlig lenger frem ved å ødelegge innvollene til de foran? Dette går også til Oslo Spektrum, som burde atskille de første rekkene med et ekstra gjerde for å nettopp hindre slikt. For det andre var det flusst av fjortisser som presset og dyttet bare for moro skyld, og hele fronten gikk jo utallige ganger fra venstre til høyre og tilbake igjen og bak og frem igjen som følge av massiv dytting og pressing som noen fant veldig morsomt. Resultatet er for min del en forstuet tå i dag.

 

Konserter med fri aldersgrense er dessverre nesten umulig å gå på lenger for de som vil høre musikk. Synd å si det, men jeg skulle ønske en øvre aldersgrense på minst 16 år, og antakelig er det også for lite.

 

Har vært på en del konserter med 18 årsgrense, og en god del folk som er 18/19/20 er ikke mye bedre enn fjortiser. Har opplevd mange folk på 30+ som er så fulle at de såvidt klarer å stå på beina som gjør alt de kan for å presse og dytte og lage kvalm.

Lenke til kommentar

Så de spilte de tre beste låtene de har først altså? Litt kjipt. Syntes ikke Muse er så fantastisk, men de har mange enkeltlåter som virkelig er noe for seg selv. Ble egentlig litt lei etter BH&R ifjor, som jeg hørte på konstant. Men flott at dere koste dere da :) skulle gjerne vært der for å høre Hysteria live, kan tenke meg at det tok av.

Lenke til kommentar
Muse var fantastisk bra, men lyden var litt svak i begynnelsen og de spilte litt for kort egentlig. Men selve konserten var super, fantastisk energi på gutta, godt liv blant publikum og setlista var mer enn godkjent.

 

MEN! Denne konserten beviste for min del at det bør være 18-års aldersgrense på konserter i dette landet. Fjortissene kan rett og slett ikke oppføre seg på konsert og tror plutselig de er på harryfesten til bonden nede i gata. No offence mot dere under 18 som oppfører dere, og det er veldig synd at en del skal gjøre slikt som går ut over mange andre også, men det var rett og slett bare tåpelig i går. For det første pressa alle voldsomt mot de fremme, alle ble most og flere fikk vansker med å puste skikkelig, flere måtte forlate konserten etter en sang eller to på grunn av dette. Kan ikke folk forstå at de ikke kommer noe særlig lenger frem ved å ødelegge innvollene til de foran? Dette går også til Oslo Spektrum, som burde atskille de første rekkene med et ekstra gjerde for å nettopp hindre slikt. For det andre var det flusst av fjortisser som presset og dyttet bare for moro skyld, og hele fronten gikk jo utallige ganger fra venstre til høyre og tilbake igjen og bak og frem igjen som følge av massiv dytting og pressing som noen fant veldig morsomt. Resultatet er for min del en forstuet tå i dag.

 

Konserter med fri aldersgrense er dessverre nesten umulig å gå på lenger for de som vil høre musikk. Synd å si det, men jeg skulle ønske en øvre aldersgrense på minst 16 år, og antakelig er det også for lite.

 

Jeg ble egentlig litt skuffet over gjennomsnittsalderen på konserten, og kunne ønske den var noe høyere. Jeg er 18, og jeg så nesten ikke mennesker som var eldre enn meg, noe som var litt synd. Dytting hører med på konserter, men det som var litt spesielt i går var at den ikke dabba av. Selv langt framme på Metallica (Valle Hovin), dabbet dyttinga litt av etterhvert. Selv om folk dansa, hoppa og skrek, klarte folk å kontrollere seg. Slik var det ikke i går. Det var mange som konsekvent dytta, kun for dyttingas skyld. Det blir for meg helt tåpelig..

 

Når det gjelder konserten var den knall :) Skulle dog ha kunnet litt flere tekster. Synes kanskje de burde spilt litt mer fra Origin of Symmetry :)

Lenke til kommentar
Man behøver kanskje ikke utelate de under 18 år totalt, men ståplassene kunne kanskje vært forbeholdt de over 18?

Kan si meg enig i det.

 

Har vært på en del konserter med 18 årsgrense, og en god del folk som er 18/19/20 er ikke mye bedre enn fjortiser. Har opplevd mange folk på 30+ som er så fulle at de såvidt klarer å stå på beina som gjør alt de kan for å presse og dytte og lage kvalm.

Selvsagt, idioter finnes i alle aldersgrupper. Men hadde man hatt en øvre aldersgrense på for eksempel 18, så hadde det hjulpet veldig mye på. I går var det forferdelig, men også mange andre ganger har jeg opplevd at fjortissene sliter med markeringsbehov på konserter. Det er en av grunnene til at det er så herlig når konserter blir holdt på for eksempel Rockefeller/Sentrum Scene.

 

Så de spilte de tre beste låtene de har først altså? Litt kjipt. Syntes ikke Muse er så fantastisk, men de har mange enkeltlåter som virkelig er noe for seg selv. Ble egentlig litt lei etter BH&R ifjor, som jeg hørte på konstant. Men flott at dere koste dere da :) skulle gjerne vært der for å høre Hysteria live, kan tenke meg at det tok av.

Nei, Knights of Cydonia og Hysteria kom blant de første, men Time Is Running Out, Stockholm Syndrome, Plug In Baby og New Born ble spilt sent i settet, og andre knallsanger som Bliss, Hyper Music og Citizen Erased var ikke engang med. :)

Lenke til kommentar
Fantastisk konsert; eneste som kunne gjort den bedre hadde vært Bliss og Citizen Erased.

 

Plug in Baby var legendarisk.

 

Helt enig me deg der! Plug in Baby ga meg frysninger, det var bare helt utrolig bra!

 

Når det gjelder hele konserten er det bare en ting å si: Fantastisk!

Matthew er en utrolig artist som mestrer keyboardet og gitaren helt perfekt samtidig som han synger like bra, hvis ikke bedre, live som på cd-en!

 

Klarer nesten ikke vente til neste muse-konsert!

 

PS: Dagsavisen har en anmeldelse på konserten der blant annet stemningen på konserten roses;)

http://www.dagsavisen.no/kultur/musikk/article319306.ece

Lenke til kommentar

Fikk dessverre ikke ståplass, men så at det var mye pressing. Er 17 selv (idag faktisk) og er en smule irritert på at noen skal ødelegge for så mange. Selv oppfører jeg meg rimelig eksemplarisk på konsert. Sto heeeelt fremme, sto altså å holdt på gjerdet, når Rolling Stones spilte på Valle Hovin. Var til tider vanskelig å puste på grunn av pressing, noe som var ganske kjedelig siden jeg hadde stått på plassen min i seks timer før Stones kjørte showet.

 

Muse var utrolig bra og må vel si at Knights of Cydonia er min yndlingssang. Synes også gitaren på hysteria er utrolig fet, så har faktisk brukt dagene siden konserten til å øve den inn selv. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...