Gå til innhold

Uoffisiell oktoberfest tomsi42: Canon 350D+35mm/f2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sandvikas stolthet! :) Broen ble jo i sin tid foreviget av Claude Monét...

 

Forøvrig kanskje ikke den mest originale vinkelen på et spennende motiv: http://www.baerum.kommune.no/article.php/a...ategoryID=10325

 

(jada... jeg vet alt om været! ;))

Vinkelen er helt klart ikke verdens mest spennende. En ting er været, men det som ødela mest for meg, er bygningene som synes gjennom trærne :mad: . Får komme tilbake på forsommeren når løvverket dekker de.

 

Tom

Lenke til kommentar
Vinkelen er helt klart ikke verdens mest spennende. En ting er været, men det som ødela mest for meg, er bygningene som synes gjennom trærne :mad: . Får komme tilbake på forsommeren når løvverket dekker de.

Sikkert en god idé med litt løvverk, ja! Det morsomme var at bildet på hjemmesiden til Bærum kommune er nærmest identisk, bare med is på elven... :)

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Vinkelen er helt klart ikke verdens mest spennende. En ting er været, men det som ødela mest for meg, er bygningene som synes gjennom trærne :mad: . Får komme tilbake på forsommeren når løvverket dekker de.

Sikkert en god idé med litt løvverk, ja! Det morsomme var at bildet på hjemmesiden til Bærum kommune er nærmest identisk, bare med is på elven... :)

De har vel stått på samme brua som meg...

Lenke til kommentar

Nå er dessverre/endelig den 31. Oktober her og oktoberfesten er kan avsluttes. Selv om jeg ikke er offiselt med, så har jeg prøvd å henge med så godt jeg kan.

 

Det som har vært positivt med denne øvelsen er at jeg nå har blitt godt kjent med min 35mm f/2, og ser fordelene og ulempene med den. Jeg har også prøvd ut ting jeg ikke har gjort før; både motivmessig og med etterbehandlingen. Pluss at jeg har kommet meg ut i frisk luft oftere en vanlig.

 

Ulempen er at man skal prestere noe hver dag, uansett form, vær og tid. Det å komme opp med en ide hver dag har også vært tøft.

 

Det som har holdt meg gående, er alle de fine bildene som de andre deltagerne har kommet med - de har gitt meg inspirasjon.

 

I og med det er halloween, så ble det dette bildet (relativt uinspirert)...

 

31. Oktober: Knask eller knep.

 

2s, f/16, ISO800

 

Noe høy ISO, men det ga bildet et kornete uttrykk som jeg synes passer. Vignetering er lagt på i PS

 

Dere finner bildene i noe større størelser her.

 

Tom

Lenke til kommentar
Nå er dessverre/endelig den 31. Oktober her og oktoberfesten er kan avsluttes. Selv om jeg ikke er offiselt med, så har jeg prøvd å henge med så godt jeg kan.

 

Synes personlig at din deltakelse bør gjøres offisiell. Greit nok at du meldte deg på noen dager for sent, men du har postet bilder nesten hver dag siden, og vært veldig aktiv med tilbakemeldinger. I tillegg så holder du deg innenfor de oppsatte reglene med opplastede bilder hver uke..

 

Det er i alle fall min mening... :)

Lenke til kommentar
Nå er dessverre/endelig den 31. Oktober her og oktoberfesten er kan avsluttes. Selv om jeg ikke er offiselt med, så har jeg prøvd å henge med så godt jeg kan.

 

Synes personlig at din deltakelse bør gjøres offisiell. Greit nok at du meldte deg på noen dager for sent, men du har postet bilder nesten hver dag siden, og vært veldig aktiv med tilbakemeldinger. I tillegg så holder du deg innenfor de oppsatte reglene med opplastede bilder hver uke..

 

Det er i alle fall min mening... :)

Takk for tilitten.

 

Jeg tar det ikke tungt at jeg ikke er med offisielt - det har vært morsomt å være med; samtidig som det har vært lærerikt. Men det hadde vært tøft med en poster :)

 

Tom

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Ingen riktige blinkskudd i dag; så det ble litt roting i Photoshop (Elements) i stedet.

 

Jeg har juster levels, hvitbalanse, osv. som normalt og la etterpå en filmgrain effekt.

 

11. Oktober: Sprukket sekk

 

1/250s, f/8, ISO 800

 

Tom

 

Edit: oppdatert bilde med en bedre photoshop utgave.

 

Syns det ser ut som et ansikt i sekken jeg! Nese, øyne og en litt sur/trist munn som det renner sand ut av

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...