Gå til innhold

Uoffisiell oktoberfest tomsi42: Canon 350D+35mm/f2


Anbefalte innlegg

Ja, grain er tydeligvis ordet. Syns dette blir litt småblast, men med litt kontrastbruk så tror jeg dette bildet ville blitt veldig stilig. Har sansen for vinkelen du har valgt og utsnittet. Tror ikke du kunne gjort det stort bedre enn det. Bra jobba!

Jeg satt og jobbet litt med bildet igår - det er muligheter her; men jeg fikk ikke til noe bedre da. Det eneste jeg oppnådde var å skrive over filen med en dårligere versjon :( ! Heldigvis har jeg RAW-fila intakt.

 

Skal prøve meg litt mer fram med det samme bildet i helgen, da jeg er usikker på om jeg skal legge på grain først eller sist i arbeidsflyen.

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, grain er tydeligvis ordet. Syns dette blir litt småblast, men med litt kontrastbruk så tror jeg dette bildet ville blitt veldig stilig. Har sansen for vinkelen du har valgt og utsnittet. Tror ikke du kunne gjort det stort bedre enn det. Bra jobba!

Da prøver jeg igjen med en mer "ekstrem" utgave. Det er mulig at jeg har tatt for hardt i; men jeg synes det ble litt stilig.

 

 

 

Tom

Lenke til kommentar

Ikke den beste dagen rent fotografisk, men noen bilder ble det ihvertfall.

 

Dette ble ikke så galt etter sort-hvitt konvertering og crop til 16:9 format.

 

16. Oktober: høst-åker

 

1/400s, f/4, ISO 400

 

Tom

 

Edit: Lagt inn en bedre versjon av bildet. Samme original, men med bedre kontrast.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Fint bilete. Eg saknar kontrast, og skulle likt å sjå meir av biletet skarpt. Sjølv ville eg nok blenda ned til ca. f/8 i dette tilfellet, då du har mykje å gå på før lukkartida vert for lang.

 

Det stemmer at kontrasten kunne vært bedre. Jeg slet med at kontrasten mellom himmelen og åkeren er så stor i utgangspunktet; at når jeg begynte å skru på ting i PS, så ble ting bare verre :(

 

Er også enig i at økt blender hadde vært bedre; f/8 burde nok holde. Men oppdaget ikke det før jeg gikk over bildene (og solen var gått ned :) ). Jeg får heldigvis flere sjanser til å ta bilder av dette motivet - da det er rett ved siden av der jeg parkerer bilen.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Da er denne helgen snart over. Var bortreist i helgen, så det ble ikke tatt noen bilder på fredag; en del på lørdag og kun noen få idag.

 

20. Oktober: Etter regnet

 

1/200s, f/5.6, ISO 400

 

I dag prøvde jeg ut en annen måte å legge til film-grain på; en oppskrift jeg hadde funnet i et blad. Synes det fungerte godt - riktignok ikke verdens mest spennende motiv ;)

 

21. Oktober: Rester til middag

 

1/6s, f/5.6, ISO 200, blitz

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...