Gå til innhold

Total War: Hva savner dere når der gjelder agenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva syns dere om diplomatien i total war serien?

Noe dere savner eller ville hatt forbedret?

Selv er jeg irritert på måten motstanderen ikke tenker.

Hadde en overlegen hær utenfor motstanderens siste by, alikevell nektet de å bli vassal :nei::hrm:

Endret av olus
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en overlegen hær utenfor motstanderens siste by, alikevell nektet de å bli vassal :nei:  :hrm:

9645511[/snapback]

Kanskje fordi de har en viss æresfølelse... Ville mye heller ha dødd i kamp enn å bli herset med som en vasal!

Skrevet

Hadde en overlegen hær utenfor motstanderens siste by, alikevell nektet de å bli vassal :nei:  :hrm:

9645511[/snapback]

Kanskje fordi de har en viss æresfølelse... Ville mye heller ha dødd i kamp enn å bli herset med som en vasal!

9646459[/snapback]

Men så var mange folk i middelalderen iioter å da. I stedet for å redde f.eks 17 000 liv så velger valgte man ære, og alle ble drept. Idioti :nei:

Skrevet

Det er vel ikkje akkurat noe jeg savner det at fiendene ikkje bruker assasins, da hadde det blitt litt farligere å sende en general alene gjennom ørkenen for eksempel.

Hvis det er noe som virkelig hadde vært bra ville det vært at diplomater kunne ha brukt flere trusler for å få noe igjennom hos fienden. Da tenker jeg på mer personlige trusler enn "Aksepter ellers vil vi angripe!", mer sånn som "Gi oss kart informasjon ellers vil det gå dårlig med prestene deres!"

Skrevet

Ville kanskje vært en idé om trådstarter eller en moderator kunne redigere navnet på tråden "Hva savner dere når der jelder agenter?" til "Hva savner dere når det gjelder agenter?".

Skrevet

Counter-spy feature savner jeg.

Trist å vite at du har en spion i byen din som lager bråk og utrivelighet, men det er så langt jeg har funnet ut, faktisk umulig å oppdage disse.

Det eneste jeg vet som kan fjerne de, er om de tilfeldigvis blir bare hivd ut av byen. Det kjipe med det er at da må jeg ha en snikmorder like tilfeldigvis rett ved byen til å ta spionen ut før'n forsvinner igjen.

Skrevet
Counter-spy feature savner jeg.

Trist å vite at du har en spion i byen din som lager bråk og utrivelighet, men det er så langt jeg har funnet ut, faktisk umulig å oppdage disse.

Det eneste jeg vet som kan fjerne de, er om de tilfeldigvis blir bare hivd ut av byen. Det kjipe med det er at da må jeg ha en snikmorder like tilfeldigvis rett ved byen til å ta spionen ut før'n forsvinner igjen.

Det er forsvåvidt en slik funksjon. Ved å sette dine egne spioner i en spion-infisert by vil de kunne oppdage den fiendlige spionen. Har etter noen forsøk funnet ut at din egen spion må være i nærheten av like god som den fiendlige, evt ha flere ganske gode i byen. De oppdager spionen, med det resultat at han blir kastet på hodet ut.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg ønsker at assassins skal være lettere å trene, samtidig som de blir noe dyrere. Når det gjelder spioner er jeg motsatt innstilt, de bør bli et lite hakk vanskeligere å trene, men ikke veldig mye. Grunnen er at snikmordere i dag i spillet har altfor vanskelig for å bli skikkelig gode, det skal være vanskelig å drepe en pave, konge eller general, men jeg føler ofte at rommet mellom det punkt hvor det ikke lenger lønner seg å trene de ved å drepe kapteiner til det å drepe en general er altfor stor. Men det er kun min subjektive mening og jeg kan vel ikke skryte på meg å ha brukt de ofte.

Jeg synes i tillegg at snikmordere kunne få en trusselmulighet, at de kunne true ofrene, trusler ville ikke være lettere enn å drepe. Om de ble truet ville det få dem til å bli redde noe som ville resulterte i at om en diplomat oppsøkte dem innen X antall turer ville det være større sjanse for aksept. Eller at de selv tok affære og oppsøkte dem for å slutte fred. Det historiske aspektet ved noe slikt kan en jo stille spørsmål ved, men det ville hvertfall tilført en ny mulighet i spillet som mange sikkert ville sett på som kjekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...