Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mulighet for overføring av bonus fra Eier->Medeier


Mawerick

Anbefalte innlegg

Dette er et vanlig scenario for mange.

1. Du blir 18 og får egen bil. På grunn av de enorme forsikringspremiene, så registrerer du den på pappa.

 

2. Det går noen år, du er flink å kjøre og etter 3-4 år bytter du bil. Fremdeles registrerer du på pappa.

 

3. Du fortsetter å kjøre, blir 27, og så kjøper du en bra bil. Men så var det denne forsikringa da.

 

a) Må man bare bite i seg dette og akseptere 20% bonus?

b) Har det noe å si at man står som medeier i tidligere biler?

c) Eller er det noen forsikringselskap som vil gi meg en solid bonus fordi man har kjørt skadefritt i mange år.

 

Har undersøkt med mange forsikringselskap, og de står fast på at du en gang må starte med 20% bonus, og at bonus ikke kan overføres fra de bilene du har disponert.

 

Finnes det noen smutthull her?

Endret av Mawerick
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok akkurat sånn det er. Det billigste er ofte å kjøpe en billig drittbil med lav forsikring og null kasko når du er 18 som du bruker til å opparbeide bonus med.

 

OZ: forsikringen blir gjerne litt billigere etter 24, men det har ingenting med bonusopptjening å gjøre.

Endret av Dipstick
Lenke til kommentar

Hehehe... Fikk beskjed av forsikringsselskapet når eg spurte om de var idioter (18000 for en mondeo stv 2004 modell) at eg kunne jo kjøpe en bil og ha billig forsikring noen år, fortsette å ha på mine foreldre den nye og vente...

 

Eg krangler om forsikringssummen, tror du eg har råd til å ha to biler stående? Dette var forsikringen til fagforeningen min... latterlige folk! Men det beste er helt klart som Dipstick sier! Begynne med en billig bil med lav forsikring!

Lenke til kommentar

Søkte litt rundt om forsikring, kom over dette: https://tjenestetorget.no/?t=6 er det der lurt? Får du liksom priser fra forskjellige forsikringsfirmaer for å finne ut hvem som er billigst? eller...? hva hjelper dette?

 

Fyll ut ett skjema, og få tilbud fra flere forsikringsselskaper. På neste side velger du selv hvilke forsikringsselskaper som skal få motta forespørselen din.
Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar
Dette er et vanlig scenario for mange.

1. Du blir 18 og får egen bil. På grunn av de enorme forsikringspremiene, så registrerer du den på pappa.

 

2. Det går noen år, du er flink å kjøre og etter 3-4 år bytter du bil. Fremdeles registrerer du på pappa.

 

3. Du fortsetter å kjøre, blir 27, og så kjøper du en bra bil. Men så var det denne forsikringa da.

 

a) Må man bare bite i seg dette og akseptere 20% bonus?

b) Har det noe å si at man står som medeier i tidligere biler?

c) Eller er det noen forsikringselskap som vil gi meg en solid bonus fordi man har kjørt skadefritt i mange år.

 

Har undersøkt med mange forsikringselskap, og de står fast på at du en gang må starte med 20% bonus, og at bonus ikke kan overføres fra de bilene du har disponert.

 

Finnes det noen smutthull her?

9643908[/snapback]

 

 

Som medeier tjener du bonus på lik linje som eier av bilen...

Når eg var 25 og kjøpte ny bruktbil, fekk eg 6 års bonus (70% 2. års opptjening) siden eg var medeier fra eg kjøpte bil i mamma sitt navn som 19 åring...

Ble anbefalt/tipset av bilforhandleren eg kjøpte bil med som 19 åring å gjøre det slik, og det var suksess..

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte bil for mindre enn et år siden. Det var en relativt dyr og fin bil: en 10 år gammel Peugeot 406 i god stand til 50.000. ikke en nedslitt gammel golf eller mazda som mange unge kjøper.

 

Jeg betaler 500 kr til Gjensidige hver mnd. Er dette billig eller dyrt? jeg er nå 20 år, snart 21.

 

Den prisen ble påstått å være svært rimelig, og noe av grunnen er at forsikringsagenten mente at den digre Peugeoten var en "fornuftig" bil for en ung mann.

det er en diger familiebil med ca. 110 hester. Jeg mener at den Golf ville vært langt mer fornuftig. Men forsikringsselskapenes definisjon av "fornuftig" har vel med ulykkesstatistikk å gjøre? Kræsjer golf oftere enn Peugeot 406?

Er det en billig forsikring jeg har?

 

Den dekker ikke min egen bil, kun skader jeg påfører andre.

Altså, kun det obligatoriske.

Endret av Kerrigan
Lenke til kommentar
Som medeier tjener du bonus på lik linje som eier av bilen...

Når eg var 25 og kjøpte ny bruktbil, fekk eg 6 års bonus (70% 2. års opptjening) siden eg var medeier fra eg kjøpte bil i mamma sitt navn som 19 åring...

Ble anbefalt/tipset  av bilforhandleren eg kjøpte bil med som 19 åring å gjøre det slik, og det var suksess..

9646831[/snapback]

Hva slags forsikringsselskap? Har du noen artikler å referere til som bekrefter dette?

Lenke til kommentar
ett triks er å ta den på seg selv, ja, det blir litt dyrere enn å sette forsikringa på pappa. men, er du med i LO (jeg er med i fagforbundet EL&IT, som er under LO) får du masse bonus ved å starte på deg selv.

 

så er du med i LO, sett forsikringa på deg selv.

9647730[/snapback]

 

 

Masse bonus? Du starter på 30% istedet for 20%, men prisen er jo dyrere allikevel, så vet nesten ikke om det er verdt det!

 

Var hvertfall sånn når eg sammenlignet Gjenstridige med SRBank som LO bruker! Ble 4000 kroner billigere med gjensidige enn SrBank til tross for 20% kontra 30%!

Lenke til kommentar
ett triks er å ta den på seg selv, ja, det blir litt dyrere enn å sette forsikringa på pappa. men, er du med i LO (jeg er med i fagforbundet EL&IT, som er under LO) får du masse bonus ved å starte på deg selv.

 

så er du med i LO, sett forsikringa på deg selv.

9647730[/snapback]

 

 

Masse bonus? Du starter på 30% istedet for 20%, men prisen er jo dyrere allikevel, så vet nesten ikke om det er verdt det!

 

Var hvertfall sånn når eg sammenlignet Gjenstridige med SRBank som LO bruker! Ble 4000 kroner billigere med gjensidige enn SrBank til tross for 20% kontra 30%!

9647785[/snapback]

 

vel 10% er en del.

+ du vil tjene på det i framtida.

Lenke til kommentar
Som medeier tjener du bonus på lik linje som eier av bilen...

Når eg var 25 og kjøpte ny bruktbil, fekk eg 6 års bonus (70% 2. års opptjening) siden eg var medeier fra eg kjøpte bil i mamma sitt navn som 19 åring...

Ble anbefalt/tipset  av bilforhandleren eg kjøpte bil med som 19 åring å gjøre det slik, og det var suksess..

9646831[/snapback]

Hva slags forsikringsselskap? Har du noen artikler å referere til som bekrefter dette?

9647457[/snapback]

 

Gjensidige.

Har forsøkt å "google opp" artikler, men uten funn. (smutthullet tettet?) Kan nok bare referere til egen erfaringer på dette. Ta en tlf til forsikringsselskapet og spør om dette dersom det er aktuelt for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...