Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC skrur seg av etter 1 sek


Anbefalte innlegg

hmm.. men har jo nå prøvd med to forskjellige kjølere som har jeg re-montert og reorientert mange ganger nå :S

 

EDIT: Og her er det snakk om under et sekund med snurrende vifter før alt står stille..

9644170[/snapback]

 

På mange hovedkort er det flere kontakter til CPU viften, hvis du har koblet ledningen på CPU vifte2 og ikke vifte1 kan den slå seg av da bios finner ikke vifte på vifte1. sjekk det om du har koblet viften på feil kontakt

Endret av cozmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde også et liknende problem for 4 år EDsiden, og da fikset deg seg etter at jeg snudde vifta 180 grader også.. men om det var det, eller noe annet vet jeg ikke..

 

Nå har jeg uansett prøvd uendelig kombinasjoner når det gjelder montering av den satans viften...

 

Prøver nå å fjerne all kjølepasta og smøre på et nytt tynt lag.. hadde samlet seg en liten klump med pasta på siden av prosessoren, kanskje det har noen betydning?

 

EDIT: Er kun en CPU-fan kontakt på HK..

 

 

EDIT2: har nå smurt på et nytt friskt tynt lag med pasta og festet stock kjøleren på tight.. problemet er der fortsatt :(

Endret av Earth657
Lenke til kommentar

du kan jo prøve å pelle av alt som står koblet til hovedkortet bortsett fra strøm, skjermkort og 1 rambrikke... så kan du prøve å bytte ut den ene rambrikke som står igjen med en annen om det framdeles ikke går...

 

edit: ikke pell av power-knappen da, naturligvis...

Endret av Zalo Ultra
Lenke til kommentar

Jeg har tidligere hatt lignende problemer. :no:

Da holdt jeg på slik som du gjør nå, det endte opp med at jeg byttet ut nesten alle komponentene.

 

Tilslutt fant jeg ut at jeg hadde strammet et eller annet litt for mye og fått en jordingsfeil...

 

Tok ut hele HK og prøvde et annet og, vips var alt på stell. :thumbup:

Byttet tilbake til mitt opprinnelig HK og var ekstra, ekstra nøye med alle skruer, fester og "pappskiver" og da funka alt hvertfall greit.

 

Uansett; lykke til!!

Lenke til kommentar

Leit problem.

 

Er det koblet til pc speaker? og/eller koblet høytalere i eventuelt integrert lydkort? Er det mulig hovedkortet gir fra seg en feilkode uten at du får hørt den?

 

Jeg hadde et lignende problem for en del år tilbake og når jeg koblet et headset til det integrerte lydkortet hørte jeg

 

"memory card missing" "memory card missing" "memory card missing" "memory card missing"

 

Det var historien om den gangen jeg presterte å kjøpe feil minnebrikker som alikevel passa i socketen.

 

Jeg tror at hovedkortet ble skadet mens du skiftet viften eller ble skada av den nye viften.

 

Du har prøvd å kjøre med bare hk, cpu, minne og skjermkort ja?

Lenke til kommentar

Hehe, tviler dessverre på at memory card missing er problemet her, men artig historie var det ihvertfall :)

 

Har drevet med diverse feilsøking i hele kveld, og som sagt så koker det ned til problemer med enten CPU eller HK. Jeg holder vel egentlig en finger på CPU, men det er kanskje mest fordi Digital Impuls ikke har det på lager :p

 

Anyways, det blir ny CPU i morgen ved mindre jeg av en eller annen magisk grunn finner en løsning før den tid :(

 

EDIT: Prøvde å starte PC`en uten prossessoren, og samme greia skjedde.. :( Ser ut som HK er feilen?

Endret av Earth657
Lenke til kommentar
Mitt tips er at kjøleren sitter litt skeivt. ta den opp igjen og pass på og fest den skikkelig, slik at den klemmer hele cpu`en. Dette har jeg opplevd mange ganger selv. :)

 

holder en knapp på den jeg også.. at PC-en skrur seg av som følge av for høy temperatur på cpu'n

9644196[/snapback]

 

 

Etter et halvt sekund? :whistle: Tvilsomt..

 

Høres ut som en typisk HK feil dessverre..Og hvis det er det. Så anbefaler jeg Abit IP35 PRO :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...