Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre i "dødtid" på lan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du besøkte jo hvertfall trepcen Svenningen ; ))

Møtte haugevis med folk når nettet var nede på warpzone. Samt at jeg eide i pcbyggingscompoen, mange som mener de kunne gjort bedre, noe dem ikke gjorde ; ))

 

On topic; Gjør ikke stort på lan bortsett fra å fikle med data, ordne ting for andre folk, laste ned filmer, spill, pr0n, musikk osv....

Mye "dødetid" men vil ikke kalle det døde tid rett å slett en drar på LAN for å kose seg, jeg koser meg hele tiden. ^^

 

Tor

Lenke til kommentar

Jeg oppfatter definisjonen av "dødtid" som tid da det ikke skjer så mye.

Som feks det blir sagt her: strømbrudd, nettverket er nede, folk har dratt for å sove/spise, pause i compoer osv.

 

Selv benytter jeg "dødtiden" til (ikke-prioritert liste):

  • Søvn - selv små mengder vil hjelpe på den almenne fysiske og psykiske tilstand.
  • Skaffe forsyninger; mat, drikke, mer lagringsmedia, osv.
  • Gå ut i den lokale byen/bygda, feks spise mat ute, gå på kino, osv...
  • Rydde opp i avfallet produsert av seg selv.
  • Konsumere rikelig med forbrenningsmateriale i form av dihygrogenoksid- og karbon-baserte produkter (spis mat og drikk vann).
  • Inhalere gassene oksygen, nitrogen, og andre fra en åpen og rikelig kilde - kollektivt kjent som "frisk luft", samt kombinere dette med lett mosjon (gå seg en tur). Nok en bidragsyter til å heve det fysiske/mentale nivå.
  • Innlede verbal kommunikasjon med personer av både etablert sosial krets og nye individer. (sosial omgang)
  • Innlede verbal kommunikasjon over mobile, verbael kommunikasjonsmidler med individer innen nærstående sosial, familliær og spesielt romantisk omgangskrets som for tiden ikke befinner seg innen samme fysiske område som personen selv. For det formål å gi en delvis detaljert statusrapport og innhente informasjon fra de gitte individer. (ring mamma/dama/venner som ikke kom)
  • Nyte ikke-interaktiv underholding i form av audiovisuell underholding (film) og litterære verk (bøker/blader).
     
     
  • Sjekke sitt eget hygeniske nivå, via vurderinger av: disorganisert hår, skjeggvekst, uønsket lukt og flekker/smuler på klær/kropp. Dersom nivået er under "akseptabelt" (en subjektiv vurdering dessverre) man utføre en selvrens i form av:
    • Påføring av en strøm med temperert vann og såpe over hele kroppen, og shampo i håret. (også kjent som "dusjing")
    • Fjerning av skjeggvekst (barbering) dersom nødvendig.
    • Preventiv eliminering av fremtidig kropps/svettelukt (Påføring av rikelig med deodorant).
    • Grundig rens/fjerning av matrester og børsting av dentale deler (tannpuss).
    • Til slutt bør gammel bekledning forkastes og erstattes av ny (ren) bekleding. Med spesiell fokus på underbekleding som er i direkte kontakt med huden (skrift til rene klær).

    Etter å ha utført hele "selvrens"-operasjonen bør nærmeste bekjente kontrolleres for hygenisk nivå og oppfordres/tvinges til å utføre selvrens-operasjoner.

Lenke til kommentar
Du besøkte jo hvertfall trepcen Svenningen ; ))

Møtte haugevis med folk når nettet var nede på warpzone. Samt at jeg eide i pcbyggingscompoen, mange som mener de kunne gjort bedre, noe dem ikke gjorde ; ))

 

On topic; Gjør ikke stort på lan bortsett fra å fikle med data, ordne ting for andre folk, laste ned filmer, spill, pr0n, musikk osv....

Mye "dødetid" men vil ikke kalle det døde tid rett å slett en drar på LAN for å kose seg, jeg koser meg hele tiden. ^^

 

Tor

 

 

Ja, alltid koselig, med en gang jeg trengte noe og gjøre tok jeg turen 2 rader bak til molberg og gjengen =)

 

lan er og kommer til og være koselig, det jeg tar som dødetid er når alle kjente er borte og raden er tom..:p

men da er det jo ikke verre enn og tar en liten runde rundt, se om du finner noen som spiller et spill du liker og spør om han/hun kan sende deg ip eller noe sånn... =)

 

heia lan!

Lenke til kommentar
Hei.

Det er ofte at jeg ikke har noe å gjøre på lan såkalt dødetid, noen som har forslag på hva jeg kan gjøre?

Skal på 2 netters lan på mandag, og det blir nok ei stund der jeg ikke har en dritt å gjøre.

:p

Noen forslag: Ta en nap, se på "Uti vår hage", ta situps, stryke laksen. Rekkefølgen er vilkårlig.

Endret av SynSwitch
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Jeg oppfatter definisjonen av "dødtid" som tid da det ikke skjer så mye.

Som feks det blir sagt her: strømbrudd, nettverket er nede, folk har dratt for å sove/spise, pause i compoer osv.

 

Selv benytter jeg "dødtiden" til (ikke-prioritert liste):

  • Søvn - selv små mengder vil hjelpe på den almenne fysiske og psykiske tilstand.
  • Skaffe forsyninger; mat, drikke, mer lagringsmedia, osv.
  • Gå ut i den lokale byen/bygda, feks spise mat ute, gå på kino, osv...
  • Rydde opp i avfallet produsert av seg selv.
  • Konsumere rikelig med forbrenningsmateriale i form av dihygrogenoksid- og karbon-baserte produkter (spis mat og drikk vann).
  • Inhalere gassene oksygen, nitrogen, og andre fra en åpen og rikelig kilde - kollektivt kjent som "frisk luft", samt kombinere dette med lett mosjon (gå seg en tur). Nok en bidragsyter til å heve det fysiske/mentale nivå.
  • Innlede verbal kommunikasjon med personer av både etablert sosial krets og nye individer. (sosial omgang)
  • Innlede verbal kommunikasjon over mobile, verbael kommunikasjonsmidler med individer innen nærstående sosial, familliær og spesielt romantisk omgangskrets som for tiden ikke befinner seg innen samme fysiske område som personen selv. For det formål å gi en delvis detaljert statusrapport og innhente informasjon fra de gitte individer. (ring mamma/dama/venner som ikke kom)
  • Nyte ikke-interaktiv underholding i form av audiovisuell underholding (film) og litterære verk (bøker/blader).
     
     
  • Sjekke sitt eget hygeniske nivå, via vurderinger av: disorganisert hår, skjeggvekst, uønsket lukt og flekker/smuler på klær/kropp. Dersom nivået er under "akseptabelt" (en subjektiv vurdering dessverre) man utføre en selvrens i form av:
    • Påføring av en strøm med temperert vann og såpe over hele kroppen, og shampo i håret. (også kjent som "dusjing")
    • Fjerning av skjeggvekst (barbering) dersom nødvendig.
    • Preventiv eliminering av fremtidig kropps/svettelukt (Påføring av rikelig med deodorant).
    • Grundig rens/fjerning av matrester og børsting av dentale deler (tannpuss).
    • Til slutt bør gammel bekledning forkastes og erstattes av ny (ren) bekleding. Med spesiell fokus på underbekleding som er i direkte kontakt med huden (skrift til rene klær).

    Etter å ha utført hele "selvrens"-operasjonen bør nærmeste bekjente kontrolleres for hygenisk nivå og oppfordres/tvinges til å utføre selvrens-operasjoner.

 

 

Hehe, latterlig bra skrevet :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...