Gå til innhold

Hjelp stue-PC oppsett - nye deler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har hatt en Shuttle XPC SS56G stue pc (Celeron D 2400Mhz, 512 mb) som har fungert utmerket helt til nå. Den konka helt ut, har ikke giddet å sjekke om hk, prosessor eller minne som har gått.

Det jeg ønsker er å sette opp en ny og raskere stue PC med det jeg har liggende:

-Hauppauge 500 PVR TV kort

-Geforce 6800 PCI express

-300 GB IDE Harddisk

-DVD spiller/brenner

Trenger da kabinett, hovedkort, prosessor og minne. Ser for meg en ok maskin til å kjøre Vista mediacenter for brukt til tv opptak og avspilling, musikk og HDTV/DVD filmvisning. Spilling er ikke viktig. Kabinett bør ikke være mer enn 22 cm høyt/ 45 bredt. Utseende er ikke viktig siden det skal stå i skap. Heller ikke krav til at den må være musestille.

Har forsøkt å kikke rundt i nettbutikker på forskjellige barebones/kabinett og alternativer for HK/prosessor men er veldig usikker. Ønsker å bruke ca. 3000,- på de komponentene jeg har nevnt.

Er det noen som har tips til en sammensetning av komponenter til den prisen? (ca 3000,- for kabinett, hovedkort, prosessor og minne)

Håkon

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Kjøp et HK med innebygd grafikk, så slipper du å bruke 6800-kortet.

- Siden du har såpass begrensede midler, er kanskje et AM2" oppsett mest realistisk.

...masse lignende poster her, kikk på de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...