Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

kabel og trådløst


Anbefalte innlegg

På hybeln min har jeg 2 PC-er stasjonær og laptop. men så har jeg bare trådløst nett da. men så har jeg en kryssakabel som jeg kan koble til begge PC-er og overføre.

 

men hvordan skal jeg få det til å funke slik at trådløsen er koblet til at jeg kan surfe på nettet og overføre musikk og ting over kabel fra den ene PC-en til den andre.

 

for noen av dere har sikkert prøvd det at det blir slik at alt går over trådløst da. eller at kabel og trådløst er koblet til og da funker det å overføre med kabel. men da funker ikke nettet. men hvordan skal jeg sette opp ip på begge på begge PC-er slik at jeg kan bruke nette. (surfe på nettet med trådløst) og samtidig overføre ting fra ene PC-en til den andre med kabel samtidig ?

 

for standar ip til trådløs nettet er 192.168.1.1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags operativsystem har du?XP har ihvertfall nettverksveiviser som konfigurerer to eller flere maskiner slik at fex 1 tar imot internett og andre maskiner koblet til denne også kan ta inn nett, gjennom maskin 1. Da er samtidig maskinene koblet sammen ved hjelp av kabel og du kan overføre data mellom maskiner i ditt eget nettverk. Jeg har dette systemet.(En maskin som er mottager av trådløst, en maskin som kobler til internett gjennom denne maskinen.

Kabelen må konfigureres som modem.

Du må ha trådløst nettverkskort i vertsmaskinen. Du må ha nettverkskort i vertsmaskinen og i gjestmaskinen.

Da tildeler vertsmaskinen IPadresse automatisk til gjestemaskinen din(mener jeg).

Jeg vandret en stund i tåka før jeg fikk til dette, men det er lett når sløret letter.

:yes:

Endret av grandadi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...