Gå til innhold

Forhåndsnedlasting av HL2: Episode 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vil bare kjøpe Portal, jeg. Når jeg søker på det, får jeg det opp til $19.90, men når jeg trykker inn på det, kan det bare kjøpes sammen med orange box. Noen som vet om det kommer for seg selv etterhvert? Bryr meg nemlig filla om EP2 og TF2, og da syns jeg det er drøyt å betale $45 for et $20 spill...

9635801[/snapback]

 

 

skjønner hva du mener. veldig irriternede detta der :\ men du veit at det koster bare 240 norske kroner for hele pakka? er jo billig uansett om du ikke vil ha med de andre spillene. kan anbefale TF2, testet det igår og det var veldig gøy! :thumbup:

Lenke til kommentar

Provoserende...

 

Er det én ting historien har lært oss, så er det at Steam alltid får problemer når store spill lanseres. Om du planlegger å kjøpe Half-Life 2: Episode 2 over Valves distribusjonsnettverk, bør du med andre ord ta visse forholdsregler.

 

Det smarteste du kan gjøre for å unngå mye stress, er å laste spillene ned i god tid før de faktisk legges ut for salg. Dermed kan du forhåpentligvis unngå episke ventetider, og låse opp spillene umiddelbart etter at de er lansert. Med mindre Steam klikker helt, selvsagt.

 

Jeg tror rett og slett dere ikke har lov å skrive en artikkel på den måten der. Det er jo tross alt å indirekte si at Steam er dårlig og ustabilt, tregt og håndterer ikke releases bra.

 

Jeg husker selv når steam ble releaset. Jeg eide mange av spillene i CD-Format. Siste spillet jeg kjøpte på plate, som er i min Steam konto, er HL2 og første var jo CS pakken, samt blueshift, m.m.

 

Jeg har MYE erfaringer med Steam, fra tiden før bredbånd var tilgjengelig for "alle" og jeg kan si meg enig i at Steam i begynnelsen hadde problemer med stabilitet og hastighet.

Jeg bannet flere ganger og var en av motstanderene til Steam!

 

Derimot, å nå drive å indirekte "disse" Steam på denne måten, det hører ingen steder hjemme! Steam er rett og slett GENIALT etter flere endringer i hvordan det fungerer.

 

Når jeg kjøpte Orangebox, hva måtte jeg gjøre? Jo, jeg måtte bare gå inn på steamkontoen min.. Vips, belaste mitt bankkort og ja.. Da hadde jeg automagisk spillene inn i Steam.

 

SÅ ENKELT!

 

Hva er alternativet?

 

Jo, man kan vente lenge, til det kommer i butikkene og så kan man kjøre til butikken, betale høyere pris og bruke penger på bensin/taxi/buss/parkering+++, samt bruke mye tid på det.

 

Når man da har kjøpt den platen i butikken, hva må man så gjøre? Jo, da kan man installere den.

 

Men, fremdeles er det da GARANTERT noen updates, så du må jo uansett laste ned de updates via Steam.

 

Steam er genialt!

Greit nok, på selve releasedagen kan det være stor pågang på downloads, men hva skjer ikke i butikkene på releasedagen da?

 

Om du skal kjøpe et nytt spill på releasedagen, eller release-uken for den slags skyld, hvor enkelt er det da å få tak i spillet på elkjøp feks?? Det går jo unna som sjokolade på julaften!

 

Jeg synest artikkelen her var smålig/negativ vinklet mot steam og jeg tror den kan være advokatmat.

 

Ellers, for å nevne litt mer om Steam:

Fordeler med steam

* Du kan kjøpe spill online, 24/7

* Spillene lastes ned med somregel grei hastighet (600+kb/s om du har bra linje mot USA)

* Spillene oppdateres automagisk!

* Du slipper å passe på en cd-key!

* Spillene spilles uten å måtte ha en cd i din cd-rom!!

* Du kan i noen av spillene se hva dine vennewr spiller og så enkelt trykke på vennen og "join game"

* Steam har nå også profil med statistikk over bla.a. TF2, som du kan sammenligne med venners statistikk

 

For å sammenligne Steam sin løsning med feks. bf2, så må jeg med bf2:

1) Hive inn DVD-en og installere, taste inn cdkey

2) Laste ned en update, 1.41, som tar LAAANG tid fra EA

3) Installere denne updaten (som tar lang tid)

 

Hadde jeg kunnet kjøpt BF2 billig på Steam, så hadde jeg faktisk gjort det, bare for å slippe alt det stresset med å ha en cd/dvd i dvd-rom'en min..

 

Etter Steam ordnet så man kan game i offlinemodus også, så ser jeg ingen negative sider med Steam. Greit nok, jeg har opplevd en gang at Steam nettverket var nede, de siste årene.. Men hallo? Man kan aldri forvente at alt skal virke alltid!

Lenke til kommentar
Provoserende...

 

Jeg tror rett og slett dere ikke har lov å skrive en artikkel på den måten der. Det er jo tross alt å indirekte si at Steam er dårlig og ustabilt, tregt og håndterer ikke releases bra.

9640238[/snapback]

Haha, hvorfor skulle ikke gamer.no få lov til å til å skrive en slik artikkel? Fordi vedkommende som skriver artikkelen sier det han mener? :lol:
Lenke til kommentar

@DaButcher: Hva med å lese ting i sammenheng? Jeg kunne fremstilt deg som en blodtørstig morder hvis jeg praktiserte klipp, lim og uthev metodikken dette forumet er alt for flink til å bruke.

 

Er det én ting historien har lært oss, så er det at Steam alltid får problemer når store spill lanseres.

 

Er det på noen måte å indikere at Steam er dårlig? Nei, det er å snakke av erfaring om ting som har skjedd. Og jeg husker både HL2 hysteriet hvor folk måtte sitte i timesvis for å få låst opp spillet, og HL2:E1 hysteriet hvor det samme gjentok seg.

 

Skribenten fremstiller ikke Steam som noe dårlig dritt, men snakker av efaring.

 

Om du er level designer er ikke Steam noe genialt. Det tar alt for mange resurser fra systemet når du har både Steam og Source SDK kjørende. Steam er den som tar mest og den må du ha kjørende uansett om du vil kjøre Hammer.

 

Steam har sine gode og dårlige sider, men skribenten her sier ingen ting, værken direkte eller indirekte, at Steam er dårlig. Så slutt sytet.

 

Anyway.

 

Skal kjøpe HL2: Orange box i butikken. Jeg har alltid likt å ha covere på hyllen, og selv om jeg kan kjøpe DVD cover og printe ut en forside å klistre i den, blir det ikke det samme.

 

Ser at 10 Oktober er min siste arbeidsdag før jeg får langhelg. Noen som kan tenke seg til hva jeg skal bruke de dagene til? Synd dog at det er episode og ikke helt spill, episoder er så korte.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er trist at enkelte oppfatter artikkelen som et angrep på Steam. Det er den naturligvis ikke ment som.

 

Erfaringsmessig er det imidlertid ofte problemer når Valve lanserer sine spill. Dette er mer et resultat av deres egen popularitet enn noen fundamentale problemer med Steam i seg selv, men det forandrer ikke situasjonen for brukeren.

 

Derfor anbefaler jeg de som bestiller over Steam å forhåndsnedlaste. Og det tror jeg nok de som kritiserer artikkelen også vil gjøre, om de tenker seg litt om.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er trist at enkelte oppfatter artikkelen som et angrep på Steam. Det er den naturligvis ikke ment som.

 

Erfaringsmessig er det imidlertid ofte problemer når Valve lanserer sine spill. Dette er mer et resultat av deres egen popularitet enn noen fundamentale problemer med Steam i seg selv, men det forandrer ikke situasjonen for brukeren.

 

Derfor anbefaler jeg de som bestiller over Steam å forhåndsnedlaste. Og det tror jeg nok de som kritiserer artikkelen også vil gjøre, om de tenker seg litt om.

9641148[/snapback]

ja, du har et poeng der, om du sier det sånn.

 

MEN: Det er jo fortsatt bedre å vente et par dager i STEAM kø, enn å vente en uke ekstra på release i butikker.

 

Om man venter på butikk-releaser, har man samme pågangen der.

Når ejg kjøpte BF2 feks.. (ikke at den har noe med steam å gjøre), så måtte jeg kjøre frem og tilbake i timesvis, før jeg fant en butikk som hadde den inne.

 

Samme gjaldt forsåvidt hl2 DVD-en jeg kjøpte.. Fant til slutt en flere mil utenfor Bergen, på en Elkjøp.. Jeg brukte timesvis og masse bensin/autopass++..

 

Men ja.. Støtter forslaget om å preloade! Det er jeg enig i, men jeg mener fremdeles steam kjøpet er overlegent å vente i kø på butikker, vente på butikkrelease, betale høyere priser og i tillegg ha en avdanket cd/dvd-plate. (selv om man ikke trenger denne, etter den er registrert inn i steam!).

 

Jeg var kanskje litt vel "sint", men.. var litt irritert fra før, pga. jeg hadde lest stortingets irriterendes skatteendringer og "miljø"-løfter.

Lenke til kommentar

Det er år og dag sidan eg har brukt CD; i det siste har eg berre kjøpt spel på Steam,

noko eg vil kalle ein særs smertefri og fornøyeleg opplevelse.

Kjøpte Orange Box for ei stund sidan, og har allereie klokka inn ein del timar med Team Fortress 2.

Vil vere så freidig å påstå at det er noko av det beste multiplayer-underhaldninga som eksisterer.

Men svarte for ein tease Steam er. Her sitter eg å stirrer på Episode 2 og Portal, ”Pre-load complete; unreleased” Argh!

 

Er faktisk litt sjokkert over kor vilt billig Orange Box er.

Spesielt sidan dollaren er så lav. Akkurat no er prisen berre 244 kroner.

For Half-Life 2, Episode 1 & 2, Portal og Team Fortress 2.

Det er rein galskap! Du burde ha temmeleg tett med svulst i hjernebarken for å ikkje benytte deg av eit slikt røvarkjøp.

Endret av Zaphon
Lenke til kommentar

Steam blir bare bedre og bedre. Det er flott at helt nye stortitler som Company of Heroes: OF og Quake Wars kommer til Steam på lanseringsdagen (eller like etter).

 

Jeg for min del håper fler utgivere går over til digital distribusjon. Jeg har personlig overhodet intet behov for å ha fysiske ting i hylla, og liker heller ikke å legge igjen pengene mine i den fysiske distribusjonskjeden (butikk, transport etc).

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...