Gå til innhold

Batteriet som varer i 20 år


Anbefalte innlegg

Rettelse fra min side:

 

Man må ha spesiell konsesjon for å få kjøpt Tritium. Tritium kan brukes til å detonere atombomber. Det ligger masse atombomber rundt i midtøsten, etter diverse kriger med USA ( ? ). Disse er ubrukelige pga at Tritiumet som skulle detonere de er halvert ned til et punkt der det ikke er nok igjen til å faktisk starte fusjonen som trengs.

 

Selger man Tritium som batterier i milliontall vil disse atombombene kunne bli aktive igjen veldig billig. Dette betyr at Norge ikke hadde tillatt slike batteier, ei heller EU eller Russland eller Kina eller USA eller Canada ++. Derfor vil slike batterier ALDRI komme i salg.

 

Produksjon av Tritium er en annen bremser. Det krever masse energi, masse tid og det krever kjernefysiske prosesser (Atomkraft!) Prisen blir deretter. La meg bare tippe uten at jeg har noen tall på dette: 2 millioner for et batteri med det forbehold at du kjøper minst 10'000 av dem....

 

Konklusjonen er at denne nyheten er BARE TULL!

Det er teknologisk fullt mulig å lage dem og de var i bruk i rommet før man hadde solceller, men

<span style='font-size:13pt;line-height:100%'>Vi får ikke slike batterier om 3 år, ikke om 10 år og ikke om 100 år.</span>

Enkelt og greit. Hva er galt med mennesker som bare lager store overskrifter uten å tenke på realistiske begrensninger? Åja: journalister ;)

 

 

Tritium brukes vel bare for å øke outputen av bomber, man vil jo få detonert de, med ganske høy karft uten tritiumet, så akkurat det tror jeg ikek er noe stort hinder, er ikke mange grammene man trenger til en bombe heller, selv om man skulle insistere på å bruke det. (dog er det jo dyrt, og således er det ikke mye av det som ligger rundt). Men det er jo bare å snuse rundt på universiteter o.l så er det jo relativt enkelt å skaffe.

 

AtW

 

eller bare kjøpe på nettet:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7689

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...