Gå til innhold

Viftekjøling av kabinett og temp. spørsmål


trademark

Anbefalte innlegg

Satte sammen en pc i helga som består av bl.a E6750 og 8800gts.

 

CPU ligger nå på rundt 42 idle, GPU på 69 og temperaturen inni kabinettet er rundt 56 grader. Høyeste jeg har målt på CPU var 67 og på GPU var vel rundt 90.

 

Hvor mye tåler GPU og CPU, og ved hvilke temperaturer blir det skadelig å kjøre over lengre tid?

 

Jeg burde vel skaffe meg noe mer kjøling, har ingen vifter i kabinettet. Det merkes ganske godt ved at idle temp blir høyere etter jeg har spilt litt, og tempen inni kabinettet stiger.

 

Kabinettet mitt har bare plass til en 120mm vifte bak, ikke noe i front. Noen som har en smart løsning på å få ned temperaturen min på?

 

Skjermkortet er foresten et slikt fabrikkoverklokket kort, disse er vel varmere enn et vanlig kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøp 2 zalman 120mm vifter og en Noctua cpu kjølerMy Webpage. Ikke bruk den orginale vifta som følger med noctua kjøleren , den er stille men flytter lite luft. Sett på en zalman 120 vifte bak i kabinettet og en på kjøleren. da får du ned system temp og cpu temp.

 

De temperaturene du hadde som målt på max der er alt for mye :ohmy:

 

Fabrikkoverklokket er ganske varme veit ikke hvorfor de ikke gjør no med det .

Har et 1950xtx som er ferdig klokka og det er også alt for varmt,

Endret av xstianx
Lenke til kommentar

Så det blir nødvendig med ny CPU vifte? Jeg får vel ta å se på den du anbefalte da.

 

Men er virkelig temperaturene mine så høye?

Merker at CPU kjøleren ikke begynner å spinne over 600rpm før den når rundt 60 grader

GPU kjøler går ikke over 60% før den når rundt 80

 

Hva tåler egentlig disse? Vet at GPU tåler en del mer enn CPU, har hørt at den går opp til 125 eller noe. CPU er jeg ikke helt sikker på, er vel rundt 100.

 

Hvis de tåler såpass, så ligger jeg jo en del under. Temperaturen kommer jo også til å synke litt hvis jeg kjøper en 120mm til å blåse ut bak

Endret av trademark
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...