Gå til innhold

Kjedelig mil. tjeneste


Mr.Clean

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, sant nok, men selv om det mest sannsynlig bare er snakk om en begrenset-pc, sier sikkerhetsloven og forskrift om informasjonssikkerhet noe om avstand mellom disse graderingen (ugradert og begrenset), og da er man buttfucked om man ikke følger dem, og noen oppdager det. I verste fall kan forsvaret konfiskere laptopen din, og "oppgradere" den til begrenset. Da er det ett sirkus for å få den nedgradert igjen, og enda verre om du har systemer med høyere gradering i nærheten.

Endret av bepe86
Lenke til kommentar

Sier meg enig med bepe86 her Mr.Clean. Du bør være ekstremt ops på hva du skriver vedr jobben din her.

 

Jeg vet også at det rommet du arbeider i det høyt gradert utstyr. Og at uautoriskert elektronisk utstyr med sendere IKKE under noen omstendighet skal inn i rommet i det hele tatt. (Selv om du deaktiverer trådløs kommunikasjon så er ikke dette bra nok).

 

Det er også mulig at sikkerhetsoffiser kan kalle deg inn på "teppe" pga hva du har skrevet her. Din private maskin kan i værste fall klassifiseres som gradert matriell og du har da ikke noe kontroll over maskinen lenger.

Lenke til kommentar

Jegg, jeg ville slettet innleggene, før FSA tar seg en telefon til sjefen din.

 

En annen grunn til at sivile laptoper og annet elektronisk utstyr _ikke_ skal inn på slike rom, er fordi de ikke er testet med tanke på elektromagnetisk stråling. Alt utstyret som forsvaret har som skal behandle gradert informasjon, er grundig testet før de blir installert. Det er ingen som kan garantere for at din flotte laptop med avslått wlan-kort ikke snapper opp gradert informasjon, lagrer det på disken, eller videresender det gjennom wlan-kortet. Derfor er reglene strenge, derfor tar du ikke med laptopen din på nattevakt, uansett om befalet er dumme eller ikke.

 

Siden dette forumet akkurat har fått en forsvarsseksjon, vedder jeg høyre pungstein på at det sitter noen fra FSA og skumleser gjennom innleggene her i ny og ne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...