Gå til innhold

Endre navn på startknappen :-)


Anbefalte innlegg

Jeg har endret navnet på Startknappen i Win2k. Bytta ut Start med navnet mitt og det ble riktig så fint :wink:

 

Noen som har tips til andre artige saker som kan endres på? MS-logoen synes jeg er grei å ved ved navnet mitt - siden jeg er ei sånn MS-dame, men likevel; er det noen som vet hvordan logoen kan skiftes ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Milla!

 

Var det SM-dame du da? :wink:

Neida,bare tulla..

Skal være seriøs...(håper du ikkje tok det ille opp..)

 

Får står eg deg riktig at du har endra namnet på start knappen og no vil endre oppstarts bilete...

 

Er ikkje heilt sikker på kva du sikter til når du seier Ms-bilete.. :wink:

 

Å endre namnet på start knappen går fint (som du sjølv har funnet ut.. :wink: )

Men,trur det var begrensningar på antall bokstaver ein kan bruke..Trur maks bokstaver var 5 om eg husker riktig..)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-04 09:42, Mr.Hassan skrev:

Hei Milla!


Var det SM-dame du da? :wink:

Neida,bare tulla..

Skal være seriøs...(håper du ikkje tok det ille opp..)


Får står eg deg riktig at du har endra namnet på start knappen og no vil endre oppstarts bilete...


Er ikkje heilt sikker på kva du sikter til når du seier Ms-bilete.. :wink:


Å endre namnet på start knappen går fint (som du sjølv har funnet ut.. :wink: )

Men,trur det var begrensningar på antall bokstaver ein kan bruke..Trur maks bokstaver var 5 om eg husker riktig..)


Ja ja, det ble visst sent i går. Ble ikke helt forståelig det jeg skrev kanskje :smile:

 

Startknappen hadde jeg som sagt endra på og det gikk greit. Du har rett i at det er begrensning på 5 tegn, men det er også sånn at ordet du bytter ut med MÅ dekke 5 plasser (f.eks ved å lage mellomrom mellom bokstaver).

 

Med MS-logo mener jeg den lille Microsoft-logoen som er til venstre for teksten på startlinja.

Vet du om/hvordan den kan byttes?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-04 02:41, Newbeee skrev:

Hehe....hvordan gjør du det?


Hvis du trenger en Hexeditor, så kan du laste ned en ganske grei en her: http://www.chmaas.handshake.de/delphi/free...xvi32/xvi32.htm

 

Hvis du har flere OS på maskinen din trenger du ikke bruke command prompt/DOS ledetekst når du skal endre navnene på filene til slutt (som i linken fra Patric).

 

Selv trenger jeg meg et lite DOS-kurs så jeg gikk heller inn i et av de andre OS'ene på maskinen og endre filnavnene den veien :smile:

Lenke til kommentar

Hei Milla!

 

Ok da forstod eg kva du meinte :wink:

Regna med at det ikkje var Ms-logoane som er oppstarts og avsluttnings bileta du meinte,siden det virker som du har ein datakunnskaper :wink: (sett i andre emner kva it utdanning du tar/har;) )

 

Er ikkje heilt sikker på korleis ein skrifter den ms-logoen du tenker på sidan eg ikkje har tenkt på å skifte den.. :wink:

 

Så eg kan diverre ikkje hjelpe deg..

Kan no alltids ta å skjekke om den ligger i explorer.exe ved å bruke ein hex editor men,det er ein del "kode" å lese/bla igjennom ;/

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-04 12:01, Mr.Hassan skrev:

Kan no alltids ta å skjekke om den ligger i explorer.exe ved å bruke ein hex editor men,det er ein del "kode" å lese/bla igjennom ;/


Det er ikke akkurat småtteri med kode der nei. Ville nok tatt bra lang tid å lete etter noe, når en ikke helt vet hva en skal se etter :smile:

 

Navnet mitt er bare på fire bokstaver så jeg slang på en s bakerst. Så nå ser det ut som det står at det er min Windows, og det er jeg rimelig fornøyd med - min Windows :grin:

Lenke til kommentar

Hei Milla!

 

Hehe..Og hadde fått endra på ms-logoen kunne du skrevet "Milla`s windows" ,)

 

Skulle gjerne ha hjelpt deg...Men,som både du og eg har konstatert..Det er litt kode å sjå gjennom..

Og veit ikkje om Microsoft vil hjelpe deg ei oppskrift på korleis du skal gjære det,om du kontakter dei ;( :wink:

Lenke til kommentar

er ikke sikker om det funker i win 2K men i de tidligere versioner av winx er det filene logos.sys og logow.sys som er oppstart og avslutt bildene. hvis dere finner filene så åpne dem i mspaint eller noe slikt og se på attributene. så er det bare å lage bilder på nøyaktig samme oppløsning og bytte dem ut.

 

Godt nytt år!!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-04 12:49, Rascal skrev:

er ikke sikker om det funker i win 2K men i de tidligere versioner av winx er det filene logos.sys og logow.sys som er oppstart og avslutt bildene. hvis dere finner filene så åpne dem i mspaint eller noe slikt og se på attributene. så er det bare å lage bilder på nøyaktig samme oppløsning og bytte dem ut.


Godt nytt år!!


Den biten er grei, det er ikke oppstart/avslutningsbilde jeg ville endre. Spørsmålet var; hvordan endre den lille Win-logoen ved siden av teksten på start-knappen?

 

Godt nytt år ja :smile:

Lenke til kommentar

hva har vi google til? søk der da vel!

 

hadde et program som jeg enkelt kunne skifte tekst og logo på start-knappen, + skifte ut det bildet på siden av startmenyen der det står windows 2000/98

 

det burde ikke være noe problem å finne det ved hjelp av google...

 

 

her er et program jeg ikke har testet men tror det skal funke det også...:

http://ugrad.phys.unsw.edu.au/~Rudnuts/lumsb1.0B.zip

Lenke til kommentar

Sånn gjør jeg det..

 

 

 

Husk å sikkerhetskopiere først

 

 

- Start programmet Reshack

- Gå til fil å åpne explorer.exe

- String table

- 37/1033

- Forandre tekst på startknapp og compiler script

- lagrer så alt dette på en diskett eller en annen plass på hd som explorer.exe

-kopier filen over til diskett

 

-Start maskin med oppstartsdiskett

-Gå til c skriv cd windows

-skriv. Del explorer.exe og trykk enter

-Gå tilbake til a:

-Putt i den disketten som ble laget

-Skriv. Copy a:explorer.exe c:windows trykk enter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...