Gå til innhold

Bestille fra tyskland, men sender kun til EU land


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å sende mail til butikken?

 

Eventuelt kan du alltids be om å få sendt det Poste Restante til postkontoret i Strømstad. Så kan du hente pakken på postkontoret der.. Litt kjipt å måtte dra dit for én pakke, men greit å ta i kombinasjon med svensketur :)

 

 

 

Edit: Litt lesestoff; http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.906996

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar

Hei

 

Takker for den! Bor i Trondheim, så det ser ut til at det nærmeste postcenteret i er Åre. Blir litt vel drøyt for en liten pakke egentlig.

 

Så det finnes ingen andre løsninger? Når man bestiller fra firma i USA som ikke sender utenlands, så fins det jo andre firmaer som tar oppdraget å videresender pakken utenlands....

Lenke til kommentar

Om du bestiller fra/til USA, kan du vel bruke mail boxes, etc. Da får du en adresse på deres "lager", og post sendt til denne vil bli sendt til deg. Med et påfølgende gebyr.

 

Har derimot aldri prøvd dette selv.

 

 

Dessuten, når du bestiller til en adresse i USA, må du også betale amerikanske taxes. Disse får du muligens ikke refundert.

(Hva er problemet med folk som kun vil selge til US?)

Lenke til kommentar
butikker kan ha signert en avtale der de ikke får lov til å eksportere leverandørens varer til andre land. dette for å ikke ødelegge for distributørene i andre land. dette er nok noe vi vil se oftere og oftere....

 

MrM

9613657[/snapback]

 

Tviler på det.

Det er ikke lov etter EU sine regler.

 

Noe Nintendo fikk erfare:

 

 

...Today the EC imposed a massive €168m on Nintendo and its distributors for running a cartel in the 1990s that artificially fixed prices for Nintendo's consoles and games in Europe...

 

...European Commission: Fining of Nintendo for Restricting Parallel Trade in the EU...[...]...Restrictions of parallel trade are strictly prohibited under Article 81 of the Treaty Establishing the European Community (EC Treaty), which forbids any agreements or concerted practices which may affect trade between the Member States and prevent, restrict or distort competition within the EU's common market...[...]...Commission fines Nintendo and seven of its European distributors for colluding to prevent trade in low-priced products", Press Release of the European Commission of 30 October 2002...

Lenke til kommentar
butikker kan ha signert en avtale der de ikke får lov til å eksportere leverandørens varer til andre land. dette for å ikke ødelegge for distributørene i andre land. dette er nok noe vi vil se oftere og oftere....

9613657[/snapback]

Mer sannsynlig er det pga sending utenfor EU blir et moms/papir-helvette for de. Om de omsetter for en del i Norge blir de vel også nødt å registrere firmaet i Norge og kreve inn moms for Norge.

Lenke til kommentar
Hei. Skulle hatt noen varer fra tyskland, men nettbutikken sender kun til EU land.

Noen som vet om det er mulig å få bestilt varene allikevel?

gjennom sverige eller noe på en måte...

 

på forhånd takk

9611589[/snapback]

Husk bare på at hvis du bor i nærheten av sverige, så kan du sende pakken poste restante til ett postkontor i sverige. Avhente den der personlig, så slipper du toll/moms på pakken.

 

Jeg har det noe enklere, da tanten min bor rett over grensen, så pakker som går innenfor EU, sendes dit. Så avhenter jeg når jeg har tid. MEGET praktisk på pakker til 4-5K så slipper jeg MVA på varene (sparer tross alt 1250-utgifter for kjøring ved å gjøre dette på en pakke til 5K)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...