Gå til innhold

Trenger hjelp til wiikey

Cutlass-stian

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat prøvd å sette inn en wiikey. På en av de maskinene de har kuttet beina på. Fikk en kamerat, som er god på lodding, til å hjelpe meg. Tror loddinga gikk fint, men da jeg kom hjem og skulle sette inn config disken, fikk jeg melding om å ta ut disken og slå av wii'en. Tok ut støpselet i 5 min uten noe resultat. Den klarer heller ikke lese de originale spillene mer. Er det noen som kan gi meg et lite vink om hva som kan være galt? Haster litt da en liten gutt her er en smule skuffet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har akkurat prøvd å sette inn en wiikey. På en av de maskinene de har kuttet beina på. Fikk en kamerat, som er god på lodding, til å hjelpe meg. Tror loddinga gikk fint, men da jeg kom hjem og skulle sette inn config disken, fikk jeg melding om å ta ut disken og slå av wii'en. Tok ut støpselet i 5 min uten noe resultat. Den klarer heller ikke lese de originale spillene mer. Er det noen som kan gi meg et lite vink om hva som kan være galt? Haster litt da en liten gutt her er en smule skuffet.

9608986[/snapback]

Hvis den ikke leser orginal spill så tror jeg ikke han var SÅ god på lodding alikevel.

Fjern chippen, fjern alle lodderesten, let etter kortslutninger som er veldig lett å gjøre på D2b med kutta ben

Skrevet

9608986[/snapback]

Hvis den ikke leser orginal spill så tror jeg ikke han var SÅ god på lodding alikevel.

Fjern chippen, fjern alle lodderesten, let etter kortslutninger som er veldig lett å gjøre på D2b med kutta ben

9617750[/snapback]

Har nå sjekket at det ikke var noen kortslutninger, og at kontaktpunktene gikk til der de skulle. Har system 3.0E. Noen som har noe å si om dette?? Det er ikke en clone. Da vi fjernet chip'en, virket de originale spillene igjen. Problemet nå er at jeg har tatt dette personlig og SKAL ha dette til å virke. :p

Skrevet

Hei,

WIIKEY SETUPDISC fungerer IKKE under 3.0e firmwaren (ivertfall ikke v 1.2)

Da får du melding om A ERROR OCCURED, RESTART CONSOLE etc etc.

(så sant du ikke åpner wiikey setup disc 1.2 imaget i hexeditor, og forandrer "headinga" på imaget, da booter det)

Men er nok ikke der problemet ligger.

Hvis orginaler funker nå, så reinstallerer du brikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...