Gå til innhold

elkjøp -oppmuntrer til piratkopiering av spill?


Anbefalte innlegg

jeg var innom elkjøp -namsos forrige fredag, og skulle se om de hadde fått noe nytt av blu-ray filmer. Jeg overhørte en samtale, hvor en butikkansatt overbeviste en som ville kjøpe en playstation 3, til heller å kjøpe en xbox 360. han begrunnet dette med at han hadde en xbox selv, og at disse var mye lettere å chippe, slik at man kunne spille nedlastede spill. han hadde selv gjort dette, og den eneste haken ved dette var at man mistet garantien, sa den ansatte.

 

Dette kan da vel ikke være lov? Synes også at det er dårlig gjort av elkjøp å fraråde folk å kjøpe playstation 3(og at de har et SVÆRT begrenset playstation 3 og blu-ray utvalg), men det er vel en annen diskusjon...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han har baller ivertfall, det trenger du for å flashe en konsoll som bryter sammen to ganger i året...

9608522[/snapback]

 

Vet du hvorfor den bryter sammen? Fordi folk ikke skjønner at den utvikler mye varme. Jeg har forøvrig ikke hatt noen problemer med min xbox, det er fordi jeg har den på et godt ventilert sted. Jeg har sett at folk setter den inne i tvbordet, så det blir minimalt med kald luft som kommer til, er det rart den går i stykker?

 

Når man vet at den utvikler mye varme, og setter den inni et sånn tvbord, da ber man om at den skal gå (unnskyld ordbruket) til helvette.

 

Greit nok at det er en "hardwarefeil" (noe som det egentlig ikke er) for det eneste problemet er at den lager for mye varme i forhold til kjølinga.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at den utvikler varme, og har den på et ventilert sted.. Det stoppet ikke boxen fra å få red rings of death rett før Halo 3-launch, så du bør ikke føle deg FOR trygg på at din holder i evig tid heller.

 

Ontopic: Selgere skal selvfølgelig ikke oppfordre til å modifisere ei heller piratkopiere produkter. Jeg hadde dratt til Elkjøp i Namsos og tatt det opp med butikksjefen der.

Lenke til kommentar

Trodde de fleste som drev med salg av spill/konsoll var VELDIG imot pirat kopiering av spill, noe de burde være.

Men har også opplevd noe av det samme på en spaceworld butikk.

Hvor de 2 som sto i skranken snakket til hverandre om hvor heftig det skulle bli for han ene å få den nye blu-ray brennern så han kunne få brent ut noen PS3 spill ect.

 

Problemet er nok større enn at det er mulig å gjøre noe med i en håndvending.

Lenke til kommentar

Folk flest som jobber i butikk er jo som folk flest, så overasker meg ikke at enkelte driver med piratkopiering som privatperson, men å oppfordre til det når du jobber i en butikk er rett og slett på trynet! Nå har aldri kjeder som elkjøp heller hatt noe "kred" hos meg. Greit om jeg skal ha et billig spill eller en film, men thats it.. Ellers kjøper jeg det jeg vil ha hos fagforhandlere.

Lenke til kommentar

Når skal folk skjønne at random selgere i butikken gir langt faen i hvordan det går med kjeden? i denne sammenhengen, elkjøp..

 

De som står og selger sukkerspinn på Tusenfryd driter i om en kunde blir forbanna pga noe.. "Jeg skal si til alle vennene mine at tusenfryd sucker pga XX"

 

Personlig jobber jeg som kundebehandler, og når jeg blir "truet" med forbrukerombudet,tv2 hjelper deg, "holde møte i nabolaget og fortelle om hvor ræva XX er" osv osv, så sitter jeg bare og ler inni meg.. Jeg forteller heller en kunde\potensiell kunde om det beste alternativ for han, og ikke bedriften jeg jobber i, rett og slett fordi jeg har den laveste stillingen og ikke har tenkt meg noe særlig høyere..

 

Det er ikke elkjøp som oppmuntrer til piratkopiering, det er en selger som selv driver med det og gir blanke f i elkjøp

Lenke til kommentar

Du snoft, er hva som er problemet med servicenorge idag. Har du vært i spania/thailand? hvis det mangler f.eks ei størrelse av ei bukse i butikken, hopper gladelig mesteparten av selgerne utfor ei bygning for å skaffe det til deg.

 

Har selv vært nest-sjef i en norgesgruppen butikk i ett år nå, og er veldig lojal til butikken min. Hadde du vært min ansatt hadde du nok funnet døra ganske kjapt

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

jeg jobber også i butikk. selv mener jeg at det er greit å fortelle sine egne meninger om en vare til kundene, men når de begrunner dette med noe som er ulovlig, har man vel krysset en grense? det ville være som om jeg skulle anbefalt en viss øl-sort til en fjortis...

Lenke til kommentar

Nå er det jo ikke akkurat noen bombe at svært svært mange i databransjen generelt driver med privatkopiering. Husker når jeg var på utplassering da jeg gikk videregående. Første jeg fikk høre når jeg kom var om jeg ville ha en privatkopi av Windows XP.. Dette går igjen over alt og jeg er absolutt ikke sjokkert på noen måte. Men i dette tilfellet er det litt annerledes. Rett og slett fordi denne type informasjon går ut til kunden. Hadde denne selgeren sagt akkurat dette til en kollega hadde det vært en annen sak. Jeg også jobber som kundebehandler og jeg driter absolutt ikke i hvordan bedriften gjør det. Det er vi kundebehandlere som kan breake eller make bedriften. Derfor er det svært viktig at vi gjør det vi kan for å være serviceinnstilt og gi kunden den informasjon på så riktig måte som overhodet mulig.

@ Snoft, ettersom det er en ansatt i Elkjøp som gir råd til privatkopiering så er det dermed Elkjøp som gjør det siden den ansatte er en representant av kjeden..

Lenke til kommentar
Når skal folk skjønne at random selgere i butikken gir langt faen i hvordan det går med kjeden? i denne sammenhengen, elkjøp..

 

De som står og selger sukkerspinn på Tusenfryd driter i om en kunde blir forbanna pga noe..  "Jeg skal si til alle vennene  mine at tusenfryd sucker pga XX"

 

Personlig jobber jeg som kundebehandler, og når jeg blir "truet" med forbrukerombudet,tv2 hjelper deg, "holde møte i nabolaget og fortelle om hvor ræva XX er" osv osv, så sitter jeg bare og ler inni meg.. Jeg forteller heller en kunde\potensiell kunde om det beste alternativ for han, og ikke bedriften jeg jobber i, rett og slett fordi jeg har den laveste stillingen og ikke har tenkt meg noe særlig høyere..

 

Det er ikke elkjøp som oppmuntrer til piratkopiering, det er en selger som selv driver med det og gir blanke f i elkjøp

9621437[/snapback]

 

Haha, jobbet selv på Tusenfryd i sommer (Vertshuset). Helt enig, driter i om de sier at Tusenfryd suger, så lenge jeg får lønna ;). Skal ikke stresse noe mer, får jo drit lønn uansett, 64,- i timen er ikke akkurat noe å skryte av heller :).

Lenke til kommentar
Når skal folk skjønne at random selgere i butikken gir langt faen i hvordan det går med kjeden? i denne sammenhengen, elkjøp..

 

De som står og selger sukkerspinn på Tusenfryd driter i om en kunde blir forbanna pga noe..  "Jeg skal si til alle vennene  mine at tusenfryd sucker pga XX"

 

Personlig jobber jeg som kundebehandler, og når jeg blir "truet" med forbrukerombudet,tv2 hjelper deg, "holde møte i nabolaget og fortelle om hvor ræva XX er" osv osv, så sitter jeg bare og ler inni meg.. Jeg forteller heller en kunde\potensiell kunde om det beste alternativ for han, og ikke bedriften jeg jobber i, rett og slett fordi jeg har den laveste stillingen og ikke har tenkt meg noe særlig høyere..

 

Det er ikke elkjøp som oppmuntrer til piratkopiering, det er en selger som selv driver med det og gir blanke f i elkjøp

9621437[/snapback]

Om en selger på elkjøp blir oppdaget i å vise tilsvarende holdninger som du har, og mener elkjøpselgeren har, får han fyken relativt raskt.

 

Det viktigste i elkjøp er at ALLE har kulturen i blodet. Og kulturen står faktisk på elkjøp.no:

 

Resultatorientert

Punktlighet

Effektivitet

Hardt arbeid

 

Høflighet

Hjelpsomhet

Ærlighet

 

Men ikke minst:

 

Vi skal være best!

Vi skal tjene penger!

Vi skal ha det gøy!

 

Er ikke dette der varer man ikke lenge i Elkjøp.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Når skal folk skjønne at random selgere i butikken gir langt faen i hvordan det går med kjeden? i denne sammenhengen, elkjøp..

 

De som står og selger sukkerspinn på Tusenfryd driter i om en kunde blir forbanna pga noe..  "Jeg skal si til alle vennene  mine at tusenfryd sucker pga XX"

 

Personlig jobber jeg som kundebehandler, og når jeg blir "truet" med forbrukerombudet,tv2 hjelper deg, "holde møte i nabolaget og fortelle om hvor ræva XX er" osv osv, så sitter jeg bare og ler inni meg.. Jeg forteller heller en kunde\potensiell kunde om det beste alternativ for han, og ikke bedriften jeg jobber i, rett og slett fordi jeg har den laveste stillingen og ikke har tenkt meg noe særlig høyere..

 

Det er ikke elkjøp som oppmuntrer til piratkopiering, det er en selger som selv driver med det og gir blanke f i elkjøp

9621437[/snapback]

Jeg får direkte vondt inne i meg av slike holdninger. Det er mye jeg kan si om min erfaring med kundebehandlere, både veldig positive og heller negative, men når jeg ser en som faktisk går ut aktivt med en så sjelden innrømmelse blir jeg bare trist.

Lenke til kommentar
Når skal folk skjønne at random selgere i butikken gir langt faen i hvordan det går med kjeden? i denne sammenhengen, elkjøp..

 

De som står og selger sukkerspinn på Tusenfryd driter i om en kunde blir forbanna pga noe..  "Jeg skal si til alle vennene  mine at tusenfryd sucker pga XX"

 

Personlig jobber jeg som kundebehandler, og når jeg blir "truet" med forbrukerombudet,tv2 hjelper deg, "holde møte i nabolaget og fortelle om hvor ræva XX er" osv osv, så sitter jeg bare og ler inni meg.. Jeg forteller heller en kunde\potensiell kunde om det beste alternativ for han, og ikke bedriften jeg jobber i, rett og slett fordi jeg har den laveste stillingen og ikke har tenkt meg noe særlig høyere..

 

Det er ikke elkjøp som oppmuntrer til piratkopiering, det er en selger som selv driver med det og gir blanke f i elkjøp

9621437[/snapback]

Om en selger på elkjøp blir oppdaget i å vise tilsvarende holdninger som du har, og mener elkjøpselgeren har, får han fyken relativt raskt.

 

Det viktigste i elkjøp er at ALLE har kulturen i blodet. Og kulturen står faktisk på elkjøp.no:

 

Resultatorientert

Punktlighet

Effektivitet

Hardt arbeid

 

Høflighet

Hjelpsomhet

Ærlighet

 

Men ikke minst:

 

Vi skal være best!

Vi skal tjene penger!

Vi skal ha det gøy!

 

Er ikke dette der varer man ikke lenge i Elkjøp.

9630776[/snapback]

 

Er det en av grunnene til at det er så stor utskifting av arbeidere i Elkjøp?

Særlig på tele/data er det jo sikkert 5 utskiftinger i året her jeg bor.

 

Jeg synes vel Elkjøp er et sted der man akkurat møter på kundebehandlere som gir F. De er stort sett opptatt av å prate med hverandre og ikke kunden.

 

Beklager Alastor, og jeg håper ikke du tar dette personlig, men jeg har kastet bort så mye tid og penger på Elkjøp at jeg grøsser.

 

OT: Jeg trur nok en hver seriøs bedrift gir en slik person fyken. Kan hende han at kunden var en nær bekjent?

Endret av riroil
Lenke til kommentar

Klart bedriftene gir de ansatte fyken om dette kommer "frem".. men sannheten er at sånn er det for de aller fleste.. Folk som har deltidsjobber og vet dem ikke skal noe lenger frem ettersom de jobber på skole ol gir som regel beng i jobben og hvordan det går med dem.. Vi (Jeg ihvertfall) gjør selvfølgelig jobben så godt jeg kan, men når man jobber i kassa i en butikk, kjører truck på et lager i et par år ved siden av skolen osv, så driter man rett og slett i hvordan det går med bedriften.. Ikke kom her og si at jeg er en søppelunge fordi jeg er slik, jeg har vært innom en del jobber med mye ungdommer, og den holdningen har jo helt klart alle de deltidsansatte! Så fort man får mer ansvar i en bedrift bryr man seg..

 

Om det går bra \ dårlig med bedriften spiller ikke en rolle i det hele tatt for de "laveste", aka de som jobber i sjappa på tusenfryd, truck på lager, kassa på butikken osv.. det blir kanskje en ekstra bløtkake i året osv, er de fast ansatte som faktisk går en skikkelig bonus osv.. Har dårlig tid nå, skal på jobb og gjøre så godt jeg kan :p er vel noen provoserte innlegg her når jeg er back!

Lenke til kommentar
Klart bedriftene gir de ansatte fyken om dette kommer "frem".. men sannheten er at sånn er det for de aller fleste.. Folk som har deltidsjobber og vet dem ikke skal noe lenger frem ettersom de jobber på skole ol gir som regel beng i jobben og hvordan det går med dem.. Vi (Jeg ihvertfall) gjør selvfølgelig jobben så godt jeg kan, men når man jobber i kassa i en butikk, kjører truck på et lager i et par år ved siden av skolen osv, så driter man rett og slett i hvordan det går med bedriften.. Ikke kom her og si at jeg er en søppelunge fordi jeg er slik, jeg har vært innom en del jobber med mye ungdommer, og den holdningen har jo helt klart alle de deltidsansatte! Så fort man får mer ansvar i en bedrift bryr man seg..

 

Om det går bra \ dårlig med bedriften spiller ikke en rolle i det hele tatt for de "laveste", aka de som jobber i sjappa på tusenfryd, truck på lager, kassa på butikken osv.. det blir kanskje en ekstra bløtkake i året osv, er de fast ansatte som faktisk går en skikkelig bonus osv.. Har dårlig tid nå, skal på jobb og gjøre så godt jeg kan :p er vel noen provoserte innlegg her når jeg er back!

9639403[/snapback]

 

Er generellt sett helt riktig det du sier. Er selv deltids ansatt i ett firma som lider av stor konkurranse med andre bedrifter. Og syns det er så morsomt når lederne står og holder de "nå skal vi kjempe sammen, alle må stå på" talene sine. Folka på gulvet bryr seg ikke, visst jobber de så godt de kan, de er avhengig av jobb. Men folk er ikke interessert i å jobbe ræva av seg for å få minimalt ut av det, folk verdsetter fritida si mer enn å stå timesvis på overtid. Noen mennesker blir så oppslukt av jobben sin at de tenker på den 24/7, og de forventer da også at alle andre skal ha samme holdningen, tragisk.

Lenke til kommentar
[ Noen mennesker blir så oppslukt av jobben sin at de tenker på den 24/7, og de forventer da også at alle andre skal ha samme holdningen, tragisk.

9640068[/snapback]

Hva er mest tragisk?

At du ikke eier ansvarsfølelse i forhold til en jobb du er betalt å gjøre, eller at du er loyal mot de som faktisk betaler lønna de?

 

Ja du skal ha fritid også. Men tar du i mot lønna får du gjøre jobben også.

 

Har selv jobbet med en del som hele tiden klaget på lønna, kom for seint, gikk for tidlig og var generelt negativ til alt. Det var en del ting de naturlig nok ble holdt utenfor uten at de forsto årsaken:

 

Mellomlederstillinger.

'kremjobber'

Etterutdanning

Utenlandsoppdrag

..

 

Den dagen du er ferdig med 3 år i elkjøp som deltidsselger og skal søke på en ny jobb er det en fordel å ha en god referanse. Hvis du har to søkere som har samme utdanning, ville du valgt å ansette han som har en god referanse, eller han som bare har en attest?

 

(beklager rotete oppsett)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...