Gå til innhold

Batterieliminator, vil ikke lade bærbare PC-en.


Anbefalte innlegg

Var på Clasohlson i sta og kjøpte denne fine tingen HER Var selvfølgelig glad og fornøyd å kom ut i bilen for å prøve. Der skjedde det ingen ting.

Når jeg kom hjem målte jeg med multimeter å så at det kom 19,4 V fram til den pluggen man dytter inn i PC-en. Men den ville ikke lade.

Noen som har noen forslag til hva som kan være galt?

Jeg ringte litt tidligere på dagen å spurte om dem hadde den inne på lager åsså spørte jeg om den passet til HP PC-er, og da sa han ja.

 

Er forresten til bruk i bilen, 12V Sigarettenner.

Endret av --MrDave--
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ifølge emnetittelen vil du ikke lade PC-en din.

9603770[/snapback]

 

Slutt å pirk :p

 

fulgte det ikke med ett sett med flere forskjellige plugger ?  de har liggende ett sett med masse forskjellige plugger, så sammenlign med den pluggen du hadde på den tidliggere laderen din. (vist du enda har den)

9603777[/snapback]

 

Det fulgte med syv forskjellige plugger og den ene er identisk med den orginale.

Kjøpte denne eliminatoren for å bruke PC-en i bilen som GPS/spill eller film.

 

EDIT: Var ute å sjekket polariteten nå, den er lik.

Men så så jeg at på den "inne" laderen (230V) så veksler den mellom 19,9 V og 20 V men den 12 volten i bilen går på 19,4 V hele tiden, noen som tror det kan være grunnen til at den ikke lader? siden den ikke får like mye spenning i bilen..

Endret av --MrDave--
Lenke til kommentar

Om den hopper mellom 19.9 og 20 volt så skal det ha null og si siden det er såpass liten forskjell. Jeg synes det høres veldig merkelig ut om polariteten er lik den laderen som du hadde før (samt den i bilen?) og den vil ikke lade med den nye eliminatoren men den vil lade med eliminatoren i bilen ? :hmm:

Lenke til kommentar
Om den hopper mellom 19.9 og 20 volt så skal det ha null og si siden det er såpass liten forskjell.  Jeg synes det høres veldig merkelig ut om polariteten er lik den laderen som du hadde før (samt den i bilen?) og den vil ikke lade med den nye eliminatoren men den vil lade med eliminatoren i bilen ?  :hmm:

9603906[/snapback]

 

ehh :ermm:

Vet ikke om vi har forstått hverandre men nå skal vi se.

 

Orginal ledning til PC-en Kontakt hjemme 230V: 19,9 V - 20V (Lader)

Eliminator i bil 12V: 19,4 V (Lader ikke)

 

Da får jo PC-en mer spenning i kontakten hjemme enn i bilen. Jeg vet ikke om 0,5-0,6 V kan ha så mye å si. ?

Endret av --MrDave--
Lenke til kommentar

Ops, missforstod litt der =)

 

Tar jeg ikke feil så tror jeg det er noen av de clas ohlson bil eliminatorene som ikke lader batteriet, men gir deg muligheten til å bruke laptopen i bilen. Ikke spørr meg hvordan det går ann fordi jeg kan ikke forstå det, men det er bare noe jeg kan huske jeg har hørt etter jeg jobbet på clas selv for noen år siden.

 

Vist volten er litt for lav så vil det ikke resultere i at pc`en ikke blir ladet. Det vil resultere i lengere lade tid ettersom det ikke kan trekkes optimalt med strøm. Tror heller ikke det er så veldig sunt for ett batteri å bli ladet med for lav spenning, men 0.6V skal ikke ha noe å si

Lenke til kommentar

Ja, men det som er tingen med slike eleminatorer er vel at du kan stille på ut spenningen ? Så du vil vel aldri få 19.9V men 19.4V siden det er det nermeste du kan stille den på uten at du overgår den spenningen som batteriet/pc`en kjører på ?

 

Men igjen, hvordan er dimensjonene og utsene på eliminator pluggen i forhold til lader pluggen som du har inne ?

Lenke til kommentar

Ja, den kan stilles på.

hvis jeg skal ha høyere enn 19,4 så må jeg stille på 20, men da får jeg 20,4 og det er jo for mye.

 

Dimensjonene er helt like samme med utseende.

 

Men nå begynner jeg å vurdere å bare dra på clas ohlson i morgen å bare få tilbake pengene.

 

Vet du om ett sted man kan få tak i lader til en HP 6715s som er sigarettenner? Evt, Link?

Endret av --MrDave--
Lenke til kommentar

Hehe har akkurat pakket opp en lik lader jeg kjøpte i Sveige for 1 år siden men ikke på Clas,hvor mye kostet din?

Jeg har problemet med at jeg ikke finner ut hvordan polariteten skal settes på billaderen da jeg ikke finner noe informasjon om polaritet i bruksanvisningen på laptopn eller laderen?

Hvordan finner jeg ut dette sånn uten videre,kan et multimeter finne ut dette ved å måle kontakten på laptopen?

 

Det står i bruksanvisningen at den ikke må lades hvis man er usikker på polariteten,jeg får en del for lite ampere også,går det bra,skal lade mens maskinen ikke er i bruk hvis det har noe å si?

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...