Gå til innhold

Batterieliminator, vil ikke lade bærbare PC-en.


Anbefalte innlegg

Hehe har akkurat pakket opp en lik lader jeg kjøpte i Sveige for 1 år siden men ikke på Clas,hvor mye kostet din?

Jeg har problemet med at jeg ikke finner ut hvordan polariteten skal settes på billaderen da jeg ikke finner noe informasjon om polaritet i bruksanvisningen på laptopn eller laderen?

Hvordan finner jeg ut dette sånn uten videre,kan et multimeter finne ut dette ved å måle kontakten på laptopen?

 

Det står i bruksanvisningen at den ikke må lades hvis man er usikker på polariteten,jeg får en del for lite ampere også,går det bra,skal lade mens maskinen ikke er i bruk hvis det har noe å si?

9615591[/snapback]

Mål spenningen på pluggen til den originale laderen, og sjekk at den nye laderen har samme polaritet ved å måle spenningen på den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mål spenningen på pluggen til den originale laderen, og sjekk at den nye laderen har samme polaritet ved å måle spenningen på den.

 

Den orginale laderen er ødelagt,det er derfor jeg trenge billaderen for å ta backup av hardisken før reperasjon.

9617502[/snapback]

Det står somregel på laderen(den orginale) hva som er pluss og minus på pluggen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan jo hende at PC trenger 19,5 eller mer for å lade. Det er ikke dermed sagt at den ikke vil funke selv om den får litt mindre spenning. Jeg har vært borti en som bruket 12volt rett fra bilen og PC-en funka (bare litt tregere) selv om den anga tomt batteri. Mitt tips er prøv om den virker selv om batteriet er nesten flatt. Det kan hende ligger rett over grensen for at PC-en slår seg av eller går i dvalemodus. :thumbup:

Lenke til kommentar

Vist du har multimeter så kan du måle polariteten uansett. Rød er pluss og Sort (Com) blir minus. Får du ett negativt svar blir så måler du motsatt av det polariteten er.

 

Kan jo hende at PC trenger 19,5 eller mer for å lade. Det er ikke dermed sagt at den ikke vil funke selv om den får litt mindre spenning.

 

Jo, du kan gå under det satte spenningsnivået men den vil da trekke mindre strøm som fører til treger ladning. Vist du tar alt for langt under vil det resulterer i at du ødelegger batteriet. At Pc`en trenger 19.5V eller mer for å lade er bare vås, det resulterer i at du ødelegger batteriet eller kanskje selve pc`en.

 

Har du 19 eller 19.5V ut av laderen så spiller det ingen rolle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...