Gå til innhold

Helgemoro: Lama V3 R/C-helikopter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De har også det veldig simple PicooZ:

sku_1252_1.jpg

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1252

 

Det er 18.8$ og Free Shipping

 

 

Bestilte en sånn akkurat nå. Blir spennende se :)

9600049[/snapback]

 

Ikke bli skuffet om du ikke klarer å få det til å fungere skikkelig.

det er høy feil prosent på de. var faktisk et slikt et jeg starta med. 2 andre kompiser kjøpte også slike, men den ene fløy aldri uten å spinne og den andre knela veldig fort. min holdt ut i 2 dager før den ble skadet i et krasj.

9600791[/snapback]

Husk at det er forskjellige produsenter av disse micro helikopterne.

PiccoZ (eller Picopter) er fra Silverlit og har veldig lav feilrate (erfaringsmessig 3-4%)

De som de er referert til her er ikke Silverlit (original), men Pocket RC (kopi).

Min erfaring er at feilraten her er vesentlig større, såpas stor at jeg holder meg langt unna.

Endret av thomas-no
Lenke til kommentar

Jaja, det var et dårlig kjøp av deg (Det der pocket helikopteret). Kjøpte et sånt selv. Rotoren knakk og det går visstnok ikke ann å skifte rotor.

 

Fikk kjørt 3-4 ganger bare. Rotoren bak stopper også opp etter bare bittelitt.

 

Edit:

Men det var vel ikke helt det denne tråden var for?

Endret av Anders-Moen
Lenke til kommentar

Vil heller anbefale et helikopter som er noe mindre enn piccoz det heter Fairy(søk på ebay) det flyr mye bedre enn piccoz. Piccoz er helt psyko med nyoppladet batteri, mens Fairy har mye bedre motoroppsett, forøvrig er motorer like.

 

Istedet for Lama V3 vil jeg mye heller anbefale Walkera 5G6 som også andre har anbefalt.

 

Begge disse har kontra roterende blader og er mye mer stabilt enn ett "riktig" helikopter. Men med en 5g6 kan du ha mye moro inne med. Denne har 4 kanaler og gyro slik at du kan styre den i alle retninger, i motsetning til en Piccoz som går fremover og du bare kan styre halen.

 

Fikk mitt i løpet av 8 dager fra Hong Kong. Kjøpte mitt på ebay, men vil også anbefale rcfever.com. De merker ofte pakken med gave slik at mva grensen på kr 200,- unngås og dermed ekstra gebyr fra posten.

 

 

Har også et såkalt "riktig" helikopter en Wasp V2, men denne er også vanskelig å fly.

 

 

Hugo

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd så mange typer, men har en Blade CX2. Selges på smallsize for 1995,- (Kan få's billigere fra utlandet)

 

Smallsize: Blade CX2

 

Må si jeg er veldig fornøyd. Kvaliteten er god, og helikopteret er flyklart rett ut av esken. Det er også veldig bra radiostyring som følger med. Man slipper alt det frekvenstullet, og opplever aldri noe støy når man flyr med andre.

 

I følge andre skal den også være mye bedre å fly enn Lama'n.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

E-Sky Lama v3 er genialt! :)

Måtte på teknikmagasinet i dag for å kjøpe vårt andre krashkit på to dager :(

Veldig bra moro i det helikopteret, så kan lett anbefale det...

Må nesten nevne en situasjon, så ikke dere går på samme smellen:

Etter å ha spilt litt med kontrollen på PC-en med medfølgende programvare hadde en buddy fikset på reverse-knappene nede på kontrollen. Etter endt gaming (ganske raskt btw) sto throttle på reverse. Så ja.. Dere kan vel tenke dere til hva som skjedde. Med en gang kontrollen ble slått på og sto på null gass, reagerte Lamaen med 100% gass og fløy rett i taket! Sykt så heldig vi var at vi var inne... Det ble ganske krasjet faktisk :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har just fått meg ett sånt Lama helikopter, men har ikke turt og ta riktig av enda, føler det ikke er trimmet helt som det skal. er det noen som sitter med noen bra tips på hvordan man får trimmet det godt. Må man faktisk inn og skru på de servoene(var det ikke det) som er nevnt i manualen, eller holder det å trimme på fjernkontrollen.

Noen som med det samme har en link til ett sted man får kjøpt ett fullstendig alu kit, som jeg trur finnes. Regner med jeg trenger ett snart

Lenke til kommentar
har just fått meg ett sånt Lama helikopter, men har ikke turt og ta riktig av enda, føler det ikke er trimmet helt som det skal. er det noen som sitter med noen bra tips på hvordan man får trimmet det godt. Må man faktisk inn og skru på de servoene(var det ikke det) som er nevnt i manualen, eller holder det å trimme på fjernkontrollen.

Noen som med det samme har en link til ett sted man får kjøpt ett fullstendig alu kit, som jeg trur finnes. Regner med jeg trenger ett snart

Vårt er sikkert krasjet 50 ganger. 3 haler og utallige rotorblader er knust. Men man lærer jo av å krasje :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det var da trist at tråden døde såpas fort.

Må bare si meg enige i de som liker Lamaen, den er meget moro underholdning.

Men det ingen har nevnt tidligere er problemene som oppstår i det øyeblikket man har tiltet helikopteret for mye, vel da grunnet sin gode stabilitet så er det umulig å rette opp igjen innendørs.

Vet ikke hvordan dette er utendørs i større høyde men helikopteret lar seg ikke rette opp igjen før det møter gulvet eller veggen først er min erfaring.

Lenke til kommentar
Men det ingen har nevnt tidligere er problemene som oppstår i det øyeblikket man har tiltet helikopteret for mye, vel da grunnet sin gode stabilitet så er det umulig å rette opp igjen innendørs.

 

det skjer stort sett når man prøver å fly "for fort" :) , skal man gjøre det , må man gå for et "onkly" 3D heli.

 

Vurderer å skaffe meg en den TREX450 kopien den butikken selger, en perfekt TREX450 kopi, men til mye billigere penge enn original vare, men kan visst bruke alle TREX450 deler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...