Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen slår seg av etter en liten stund


Anbefalte innlegg

Hei. Når jeg skrudde på PC-en min i går, skrudde den seg av etter at hadde vært på i ca. 2 minutter. Jeg skrudde den av og på, det samme skjedde igjen. Jeg prøvde enda en gang, da fungerte det og jeg brukte PC-en i flere timer, og merket ingen feil.

 

Men i dag fikk jeg samme problemet igjen, den skrur seg av etterhvert hver eneste gang. Noen ganger skrur den av seg etter 15 sekunder, noen ganger etter 5 minutter. Uansett ble problemet etterhvert verre, for nå er skjermen helt svart, og jeg hører ingen tegn på at den booter opp. (det pleier å komme en pipelyd fra maskinen når den booter)

 

Jeg har en "dings" foran på PC-en som fulgte med hovedkortet hvor jeg kan se temperaturen på CPUen og i kabinettet. Så vidt jeg ser er det ingen høy temperatur som vises, det holder seg rundt 30 grader. (jeg er forresten overbevist om at temperaturen pleier å være mye høyere enn det) Jeg har også fjernet CMOS-minnet, men det hjalp ikke.

 

Maskinvaren min:

 

Chieftec BX-03-kabinett

XFX GeForce 7800GTX 256MB

AMD Athlon 64 4000+

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack

Sony DVD-brenner DRU-810A

Abit Fatal1ty AN8 SLI

Samsung SpinPoint 250GB

Western Digital Caviar 40GB

Hiper-strømforsyning (tror det er 580W, men husker ikke helt, er ihvertfall mer enn nok effekt)

 

Har hatt PC-en siden tidlig 2006. Kan noen hjelpe meg? Er helt clueless på hva som kan være feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

høres ut som samme problemet jeg har.. jeg har og hiper strømforsyning.. prøvd å fikse i 5 uker nå, får det faen ikke til! :( jeg f¨r følgende bsod meldinger: driver_irql_not_less_or_equal

page_fault_in_nonpaged_area

bad_pool_header

 

har også fått opp feil om ntfs.sys og win32k.sys ...

 

det eneste jeg kan huske å ha skiftet når det begynte å skje er skjermen min (fra samsung syncmaster 959nf til samsung syncmaster 226bw)..

all hjelp blir tatt med et smil...

på forhånd takk!

Endret av invert2k
Lenke til kommentar

Restarter ut bluescreen.

 

Da kan disse være grunnen--temp--psu--hovedkort--nettverkskort.

 

Last ned(virker 30dager)

http://www.lavalys.com/products/download.php?ps=UE&lang=en

 

Viser det meste av temp--spenning.

 

Gå over alt rengjør alt av vifter.

Cpu-gpu vifter viktig at de er rene.

 

Noen harware tester,som bør kjøres.

http://www.memtest.org/

ftp://mersenne.org/gimps/p95v254.zip

http://www.hdtune.com/

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

På hovedkortet mitt har jeg en liten skjerm som viser forskjellige koder som betegner statusen til hovedkortet og maskinen. Når skjermen blir helt svart, vises kode 2B, som betyr "Invoke Video BIOS". Forresten hender det en sjelden gang at maskinen går som normalt en liten stund, før maskinen enter fryser eller slår seg av. Tror også jeg fikk en feilmelding på at det var noe galt med CPUen.

 

Noen som har peiling på hva som kan ha skjedd, eller hva som er feil, og hva jeg kan gjøre med det? Har en liten følelse av at strømforsyningen har svidd av stort sett de fleste komponentene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...