Gå til innhold

Ett raskt spørsmål om hunden min!


Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

 

Jeg og familien min har hatt hund nå i 1.5 år tror jeg det er nesten. Nå bor jeg vekke, har bodd vekke i 1.5 månder nå.

 

Det jeg lurer på er, husker hunden min meg når jeg kommer hjem? Jeg var mye sammen med hunden min før jeg flyttet, han sov på mitt soverom også i 8-9 månders tid mens han var liten.

 

Så jeg bare lurer på, kjenner hunden min meg igjen når jeg kommer hjem i morgen? Eller er jeg mer som ett nytt familiemedlemm eller noe for ham? Det er en slik, hmm "sauehund" eller hva jeg skal kalle det, en blanding av border collie og noe annet, isåfall ikke en liten dum bikkje, så dere vet kanskje om han er smart eller ikke, jeg synest vertfall han er lyn intligent. (Han kan rulle!!);p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahh tusen takk, føler meg bedre nå! Var litt redd for at han ikke skulle det, hadde jo vert litt trist for min del. Et annet raskt spørsmål:

 

Jeg vet at sjokolade er farlig for hunder, men, jeg har av og til brukt å gi han 1-2 små sjokolagebiter om jeg har en godtepose fks. og han sitter og har så jævla lyst på, er dette farlig?

 

Grunne til at vi hjemme av og til gir han sjokolade (men ikke bare fordi vi har, gir ham som regel noe anett i stedet) var fordi en gang spiste han nesten en hel slik 200 grams pakke med sjokladebiter fra freia eller noe, og levde i beste velgående.

Lenke til kommentar
Sjokolade er giftfor hunder. Skal ikke mange gram til før den kan dø

9601024[/snapback]

Jeg tror mange overdriver på akkurat det der, det er jo f. eks mange eldre som gledelig gir hunder sjokolade gjennom et helt liv, og de dør jo i naturlig alder. Samt min hund har flere ganger fått stjålet seg sjokolade, noe som ikke er uvanlig. Så jeg tror ikke det er krise om de får det i seg. Men si at det er sunt, ikke gjør noe osv, det vil jeg ikke si. Men hysterisk trenger man ikke være om hunden får i seg litt, det syns jeg ikke.

Med mindre man har en veldig liten hund da, det er jo forskjellig på størrelsen hva de tåler.

Lenke til kommentar

Ja, ring til Dyrebeskyttelsen fordi jeg ikke får panikk om hunden stjeler sjokolade. Syns jeg hørtes fornuftig ut.

 

Som sagt.. jeg syns mange er for hysteriske. Jeg gir ikke hunden sjokolade med vilje, men av og til klarer hun å stjele seg en bit eller tre, og det er da jeg mener at mange får panikk og tror siste time er kommet og slikt. Noe som sjelden er nødvendig, med mindre man har en Chihuahua på 1,5 kg som nesten ikke tåler noenting.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...