Gå til innhold

Er det mulig å returnere åpnet spill til butikken?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man har ikke krav på å bytte, med mindre det er feil på spillet. Da er jo spillet brukt! Loven har spesifikke regler om dette når det gjelder angrerett ved fjernkjøp.

 

Er dog en del butikker som kjøper brukte spill. Får sikkert bra betalt for det på sider som QXL også.

Lenke til kommentar

Jeg ville nok solgt det brukt til noen ja. Du får sannsynligvis ikke byttet det, og det er stor etterspørsel etter spillet nå. Du vil jo tape på det, men nå handler det heller ikke om å tjene penger. Men å minimere tapet på dette "bomkjøpet". Prøv finn.no, qxl.no og/eller bruktmarked.no.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Har selv veldig god kjennskap til FreeRecord shop sin policy, og kan trygt si at du ikke får byttet spillet om det er åpent. Er jo dog en liten sannsynlighet for at du møter på noen som har første/siste dagen på jobben, og derfor lar det gli gjennom.

 

Du har heller ingen krav i å bytte, eller kreve pengene tilbake når du har kjøpt en vare over disk, åpnet som uåpnet, brukt som ubrukt.

Lenke til kommentar

Du får neppe byttet spillet, for min del så prøvde jeg å bytte et Wii spill tilbake fordi jeg syntes det sugde, dama i kassa sa det var ok, men plutselig så en annen ansatt dette og sa at det ikke var mulig å bytte spill som hadde brutt forseglingen. Dro skuffet hjem, men neste dag dro jeg tilbake og det var bare en person i kassa, prøvde meg og fikk tilbake pengene :wee:

Lenke til kommentar
Du får neppe byttet spillet, for min del så prøvde jeg å bytte et Wii spill tilbake fordi jeg syntes det sugde, dama i kassa sa det var ok, men plutselig så en annen ansatt dette og sa at det ikke var mulig å bytte spill som hadde brutt forseglingen. Dro skuffet hjem, men neste dag dro jeg tilbake og det var bare en person i kassa, prøvde meg og fikk tilbake pengene :wee:

9609107[/snapback]

Jeg fikk faren min til å bytte spillet. Han kunne ikke så veldig godt norsk så mannen i disken giddet ikke å diskutere og tok i mot spillet :p .

 

Post: 1500 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...