Gå til innhold

Mobbing på skolen. Hva kan enngjøre med det?


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

 

Har hatt en del episoder med mobbing på skolen våres nå.

 

Har fått en oppgave om at vi skal skrive ned ting som enn selv kan gjøre for å forhindre mobbing.

 

Har skrevet noen ting, men kommer ikke på noen fler..

 

Her er de jeg har skrevet:

 

- Ikke mobbe selv :p

- Gripe inn/si i fra, vis enn ser noen som blir mobba.

 

 

Dette er alt jeg har..

 

Hvet at dette er feil kategori, men kan jo være lurt å ha den her, siden dette er et samfunn spørsmål..

Kan slette dette med skoleoppgave når jeg er ferdig med det. (trenger bare noen få svar)

Slik at vi har en tråd om dette :p

 

 

Noen gode forslag?

 

 

Sempron ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skolene kan se til i helvete å sende bort de som mobber og ikke omvendt! Alt du trenger å skrive ;). Skriv det med Times New Roman el. 72pt! Jeg hadde gitt deg toppkarakter!

9589095[/snapback]

Støttes!

Hvis det oppdages mobbing bør det få konsekvenser for den/de personene som mobber. Ikke for offeret.

 

En rådgiver eller noe kan ha samtaler med den/de personene som mobber.

Ta det opp med foreldrene, ha felles møter osv...

Lenke til kommentar
Støttes!

Hvis det oppdages mobbing bør det få konsekvenser for den/de personene som mobber. Ikke for offeret.

9591691[/snapback]

 

Uten tvil, men utestengelser er ikke løsningen.

 

En rådgiver eller noe kan ha samtaler med den/de personene som mobber.

Ta det opp med foreldrene, ha felles møter osv...

9591691[/snapback]

 

Tingen er at rådgivere og lærere ofte går rundt med; "Det er bare en del av barndommen!", mentatliteten. Man SKAL mobbes, mener mange. Det er helt normalt. Det er bare barn som leker!

 

Enkelte foreldre mener ofte det og. Lyst til å vite hvem sine foreldre? Dam rite. Mobberen sin! Derfor ender ofte dialoger i en del hodebry, om en i det hele tatt blir opprettet. "Åh, han er så snill så! Mitt barn ville aldri sagt noe slik!", eller "Jonny Kåre har da aldri slått noen i hele sitt liv!". Det er helt utrolig hvor blinde de kan være.

 

Ett annet problem, er at mobbere ikke innser att de mobber. Alle har da hørt om idioten i klassen, som er slem med andre, som på et MOT møte (elns) reiser seg opp og sier; "Mobbere er idioter! Jeg hater mobbere!", mens han er en av de.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Det er to typer mobbing mener jeg;

Du har den ene hvor offeret føler seg mobbet, mens mobberne ikke en gang vet at "offeret" har problemer eller at de mobber.

 

Og så har man den ondskapsfulle mobbingen som er stikk motsatt av over.

 

For det første så bør man lære om mobbing i skolen, og spesielt hva mobbing kan føre til. Forhåpentligvis vil dette føre til at noen tar til vett og tenker litt over hva de sier før de sier det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...