Gå til innhold

sapphire 9700 atlantis pro


mafiamann

Anbefalte innlegg

jeg har det kortet, og på kviteringen + pakken står det at det er et pro produkt.

 

men under option/graphic adapter så står det bare 9700/9500 seriers, ikke at det er et pro kort.

 

så spørsmålet mitt med andre ord er følgende:

hvordan kan jeg dokumentere at dette faktisk er et pro kort ? :shrug: (hviket program kan jeg bruke ?) skal jeg instalere sap drivere ? de er vel eldre enn ati sine?, nå bruker jeg ati sine drivere da. men jeg synes ikke kortet er såååå veldig rask som folk vil ha det til, skrur på litt anti-aliasing.. og vips hakker littegran i 1024x1024 osv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok jeg brukte powerstrip og dette har jeg da funnet ut :

 

clock: memory 310mhz engine 324mzh

 

 

Graphics card #1

------------------------------------------------------------------------------

Identity - RADEON 9700/9500 SERIES

Memory clock - 310,50 MHz

Engine clock - 324,00 MHz

IRQ - 9, shared

AGP revision - 2.00

AGP transfer rates supported - 1x, 2x, 4x

Current AGP transfer rate - 4x

Sideband addressing - Enabled

Display driver - ati2dvag.dll, v.6.14.01.6255

DirectX driver - ati2dvag.dll, v.6.14.01.6255

Attached monitor - HTCB3BA (Plug and Play Monitor)

Monitor caps (1) - 2648x1488, 93kHz, 115Hz

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et sapphire 9700 non-pro kort. dette var sperret mot overklokking. Etter å ha prøvd mye rart kom jeg frem til at bios måtte flashes. Fant en modifisert bios på forumet til rage3d, som funket ypperlig.

Nå kjører jeg kortet på 350/610 MHz. Har tatt vare på det jeg samlet sammen av info og programmer for å gjøre dette.

Så hvis noen flere føler for å prøve på det samme, er det mulig at jeg kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Nå kjører jeg kortet på 350/610 MHz. Har tatt vare på det jeg samlet sammen av info og programmer for å gjøre dette.

Hmm, har du klokket ned minnet du da ?

(default skal være 620)

 

9700 og 9700 pro er to forskjellige kort! 9700 kjører på 275/540 (tror jeg?) , mens 9700 pro kjører på 325/620. Eneste forskjellen på kortene er at non-pro har 3.6 ns ram mens pro oftest har 3.3 ns ram, noe som gjør at minnet ikke kan overklokkes så mye mer enn det jeg har gjort (uten artifacts).

Lenke til kommentar

jeg har det kortet og jeg er kjempe fornøyd med det jeg har denne versjonen:ati sapphire radeon 9700 atlantis pro,jeg vet ikke om dette er det samme kortet som du har men hos meg går battle field helt glatt å vell så det..så hvis du har det samme bør du kansje levere det tilbake til din forhandler ,å kanskje det er noe galt.... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...