Gå til innhold

Nettstøy når tilkoblet stereoanlegg


Kauder

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med veldig støy på lyden når jeg kobler laptopen (Acer Aspire 5612) til anlegget mitt. Antar det er grunnet svært høy følsomhet på høyttalerne mine, da det funker fint med "dårligere" anlegg. Hvis jeg kobler fra strømforsyningen/adapteret forsvinner støyen, men batteri er ikke heldig hvis en vil høre på musikk eller se film litt lenger..

 

Jeg har også prøvd med et eksternt Creative-lydkort koblet til via usb, men har akkurat samme symptomer.

 

Er jeg kaket, eller finnes det en løsning? Har allerede byttet strømadapter, så tviler på det var noe galt der, dog det kan likevel være det. Vil det funke med et nettadapter for å fjerne støy på strømnettet? Noen forslag?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er PC-en og forsterkeren koblet på samme kurs når det støyer, og forskjellige kurser slik du har det nå? I så fall kan problemet skyldes at det oppstår en jordsløyfe... dette kan løses ved å koble inn ett galvanisk skille på signalkabelen, hvis det er upraktisk å plugge pc og forsterker på forskjellige kurser slik som nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...