Gå til innhold

Tele2 bygger mobilnett


Anbefalte innlegg

En ting jeg ikke helt liker med Netcomnettet er at de sliter med dekningen i bygninger virker det som. Hjemme hos kjæresten min og meg sliter hun med dekningen, og vi bor i Oslo sentrum. Og når jeg jobber som selger er det en del som ikke kan velge Tele2 grunnet at de jobber inne i en stor bygning, og der fungerer ikke Netcomnettet. Telenor har derimot dekning de stedene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke blitt flyttet over til netcom enda, men på rommet mitt, bor rett utenfor Arendal så mister jeg av og til nettet...:S og samtaler avbrytes, går e ut av rommet mitt og inn på stua eller et annet rom kan e snakke i telefonen, kanskje datautstyret mitt som "jammer" nettet... går i hvertfall sjelden og snakke uforstyrret i telefon når e sitter med maskinen (altså e hører ikke alt de sier og de hører ikke det jeg sier... og nei har ikke noe "fysisk" støy rundt meg).

 

EDIT: Lurer på om netcom har bedre dekning på rommet mitt:D hehe, for meg blir det litt hip som happ hvilket nett jeg bruker, bare det virker, har hatt netcom før og var veldig fornøyd, var faktisk en plass med dekning som telenorfolk ikke hadde dekning;) så er litt forskjellig hvor de dekker, men begge har jo over 98 % og dette er jo rimelig bra.

Endret av St. Anders
Lenke til kommentar
En ting jeg ikke helt liker med Netcomnettet er at de sliter med dekningen i bygninger virker det som. Hjemme hos kjæresten min og meg sliter hun med dekningen, og vi bor i Oslo sentrum.  Og når jeg jobber som selger er det en del som ikke kan velge Tele2 grunnet at de jobber inne i en stor bygning, og der fungerer ikke Netcomnettet. Telenor har derimot dekning de stedene.

9589106[/snapback]

Ser at du nevner Oslo sentrum, gjerne tips netcom om det. Tror de er ganske lydhøre ang Oslo sentrum da det er snakk om ganske mange kunder.

Lenke til kommentar
Ser at du nevner Oslo sentrum, gjerne tips netcom om det. Tror de er ganske lydhøre ang Oslo sentrum da det er snakk om ganske mange kunder.

9591366[/snapback]

Jepp, det er de nok.

Og da jeg kjøpte min første GSM-telefon i 1991, var det kun Netcom som hadde dekning over et større område. En god start, men det fortsatte i større utkantstrøk hele tiden. Det har jeg merket ettersom jeg har bestandig hatt Telenor, og at andre har kjørt på Netcom. Nei, jeg sier det igjen, jeg vil bort fra Telenor, ikke bare på grunn av dekningen, men også på grunn av tanken med dekning av områder langt ut i periferien, samt deres politikk - generelt.

Lenke til kommentar

Snakket med kjæresten min på tlf igår. Da gikk ho av trikken midt i sentrum(ved Gunerius), også ble ho borte. Mistet dekningen helt. Grunnen til at ho mister dekningen i leiligheten kan jo være pga det er ganske tykke vegger signalene skal igjennom, men telenorsignalene er jo fine der inne. Skal ta kontakt med Netcom om problemet senere.

Endret av AyeGee
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vil ikke over til Netcom pga dårlig dekning der jeg bruker tlf. Ringte Tele2 sitt nummer for nettskifte (står i brevet du får), og sa at jeg ikke ville være med over til Netcom pga ovennevnte. Da slettet de bindingen på telefonen og ga meg opplåsningskoden.

 

De gjør ikke dette med de som ikke har fått brev ennå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Telefonen min gir jeg egentlig blaffen i.. Det er nettet, og dekningen som interesserer meg..

 

Ergelig dette her... Blir hvertfall bytte fra Tele2 til Telenor så snart anledningen byr seg.

 

Jeg mener å ha lest et sted at et slikt nettbytte innebærer en så vesentlig kvalitetsforringelse at du kan kreve å bli løst fra kontrakten uten å bli belastet for bruddgebyr. Dette er selvsagt under forutsetning at dekningen blir vesentlig redusert ved nettbyttet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...