Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen booter ikke helt inn i windows


Anbefalte innlegg

Maskinen booter helt normalt frem til loading av windows xp (den blå stripen som ruller bortover).

 

Her så bare henger den, har latt den stå slik i noen timer uten at den kom seg videre.

Sikkerhetsmodus fungerer.

 

Jeg har har kjørt chkdsk, og den sa at det var noen feil på volumet. Dette ble fikset.

Har i tillegg kjørt fixmbr og fixboot.

 

Likevel henger boot.

 

Har kjørt partition magic også, og den ga feil

Error 1516: "Partition improperly dismounted".

 

Jeg har gjort alt som står på denne siden

 

Er det noen som har andre tips om hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er positivt at den starter opp i sikkerhetsmodus, da kan vi utelukke en rekke ting som fysisk skade, bad sectors, boot.ini osv.

 

Har opplevd tilsvarende og jeg vil råde deg til sjekke event-loggen, som du finner under kontrollpanel -> admin. Hvis den gir deg noen (kritiske) feilmeldinger sjekk dem opp på nettet.

Endret av LasseAndreK
Lenke til kommentar

Under System:

Det er feil ved følgende ting:

DCOM

Service Control Manager

 

DCOM:

"Dcom fikk feilen "kan ikke startes i sikkerhetsmodus" ved forsøk å starte tjenesten EventSystem med argument for å kunne kjøre server"

 

Service Control Manager:

Følgende oppstarts- eller systemdrivere kan ikke lastes inn:

AFD

AMDk8

eabfiltr

eeCtrl

Fips

IPSec

MRxSmb

NetBios

NetBIT

RasAcd

Rdbss

SPBBCDrv

SRTSPX

SYMTDI

Tcpip

 

 

Under Program:

Det er feil ved følgende ting:

EventSystem

Outlook

 

EventSystem:

COM+-hendelsessystemet fant en ugyldig returkode under den interne behandlingen. HRESULT var 8007043C fra linje 44 av (så en lang link til en diskpartisjon som ikke inneholder noe)

 

Outlook:

Kan ikke avgjøre om lageret er i omfanget for kravlesøket (feil=0x80007043c)

 

 

 

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Ingen andre som har tips til hva jeg kan prøve?

 

Reinstallasjon frister ikke :p

9581233[/snapback]

 

Aller først ville jeg lastet ned Ultimate Boot CD og testet med programvaren fra harddiskprodusenten din om harddisken er 100% eller ikke.

 

Du kan reinstallere uten å måtte installere alle programmene du har om igjen (dersom disse ikke er skadet). Da velger du reparer Windows, og da installeres det oppå den gamle. Det eneste du må gjøre, er å laste ned og installere alle sikkerhetsoppdateringene til Windows på nytt.

 

Når du har en såpass alvorlig feil, anbefaler jeg deg å gjøre det på denne måten.

Lenke til kommentar
Ingen andre som har tips til hva jeg kan prøve?

 

Reinstallasjon frister ikke :p

9581233[/snapback]

 

Aller først ville jeg lastet ned Ultimate Boot CD og testet med programvaren fra harddiskprodusenten din om harddisken er 100% eller ikke.

 

Du kan reinstallere uten å måtte installere alle programmene du har om igjen (dersom disse ikke er skadet). Da velger du reparer Windows, og da installeres det oppå den gamle. Det eneste du må gjøre, er å laste ned og installere alle sikkerhetsoppdateringene til Windows på nytt.

 

Når du har en såpass alvorlig feil, anbefaler jeg deg å gjøre det på denne måten.

9583848[/snapback]

 

Harddiskprodusentens testverktøy er kjørt, valgte grundig test.

Denne fant ingen feil.

 

Har en litt dårlig erfaring med reparer-funksjonen når windows er nyere enn den på CD-en.

CD-en er uten sp1 og sp2, og sist jeg gjorde det med en annen maskin fikk jeg feilmeldinger hele tiden fra explorer til media player om at versjonen ikke stemte.

Og sp2 innstallasjonen feilet hele tiden slik at den ikke kunne komme på "samme nivå".

 

Men det virker jo som en reinstallasjon er den beste løsningen.

Lenke til kommentar

Installasjon av XP med forskjellige Service Packs er ikke det lureste nei. Men det er ikke CDen du betaler for, det er lisensen, du kan skaffe en CD med SP2 på, uten at M$ kommer og tar deg for det etterpå.

 

Men, joda, en ren reinstallasjon er alltid det lureste. Formater gjerne partisjonen grundig, og ikke bare hurtig, sånn for sikkerhets skyld. :)

Lenke til kommentar

Sliter fortsatt med det samme når driver til "Masselagringskontrolleren" blir lagt inn.

 

Den tilhører minnekort-leseren hvis jeg har forstått det riktig.

 

Jeg har prøvd alle versjonene som har blitt lagt ut.

 

 

Kan en driver til minnekort-leser være årsaken hvis leseren er defekt?

Noen måter å få testa om leseren er defekt?

Lenke til kommentar

Irriterende greier...

 

Hvis jeg disabler enheten i sikkermodus, så booter maskinen.

Enabler= no boot :p

Den stopper opp etter at et lys ved minnekortleseren lyser opp (derfor tror jeg det har med leseren å gjøre)

 

Ringte HP tidligere i dag for å høre om de hadde noe tips e.l....

Fikk en hyggelig mottakelse først, men siden maskinen var 2 mnd over garantien var det ikke noe å få gjort.

 

Så neste steg er vel å reklamere maskinen til butikken, leseren burde da vare i mer enn 1 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...