Gå til innhold

Netshop - reklamasjon på bærbar PC


MgrBuddha

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Just presis!

 

Tetter man igjen for vifteåpning eller varmluftsgitter med eksempelvis en pute/dyne eller klær blir maskinen varm uten at dette er konstruksjonsfeil som gir reklamasjonsrett.

 

Mister man laptopen i bakken kan elektronikk kortslutte når maskinen blir påslått som igjen gir varme uten at hendelsen utløser noen reklamasjonsrett..... så enig med Nuffern

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ut ifra produsenten av skjermkortets hjemmesider ser det ut til at produkter sluppet før 31. August 2005 har 3 års garanti. Merkelig at netshop da påstår at de opererer med 2 år.

 

Edit: direkte link funka dårlig men fant det ved velge "getting warranty service" på http://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894

for deretter å velge "I need help getting warranty service for my product".

Endret av heme
Lenke til kommentar
Ut ifra produsenten av skjermkortets hjemmesider ser det ut til at produkter sluppet før 31. August 2005 har 3 års garanti. Merkelig at netshop da påstår at de opererer med 2 år.

 

Edit: direkte link funka dårlig men fant det ved velge "getting warranty service" på http://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894

for deretter å velge "I need help getting warranty service for my product".

 

Garanti har lite eller ingenting med denne saken å gjøre.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Nå, har det skjedd noe mer?

 

Lurer på det samme jeg.. Har det skjedd noe i saken???

 

Kommer ikke til å bruke Netshop etter all den dårlige omtalen på dette forumet... Nei, bruker heller Komplett eller andre seriøse aktører evt. gå i en butikk....

Endret av Otowi
Lenke til kommentar

Vil også gjerne vite om trådstarter har kommet noe lengre. Sitter selv med ca samme pc som har tatt kvelden. Og ettersom jeg bruker min bærbar til skolearbeid så jeg hadde håpet på en rask reparasjon, men hvis jeg må gjennom det samme som trådstarter ser det stygt ut.

Lenke til kommentar

Kjedelig sak dette, hva har egentlig skjedd med Netshop da? Har handlet mye hos dem, og har aldri hatt noe særlig problemer. Fikk tilogmed returnert et skjermkort som ble ødelagt etter at jeg skulle bytte vifte og sette på ramkjølere.

 

Da spurte jeg om hva som kunne være galt, evt om det var mulighet for å gjøre noe md dette, uten forhåpning om noe da jeg selv hadde ødelagt dette.

 

Han selgeren jeg snakket med da sa det så enkelt at jeg skulle bare bytte til original kjøler, skrive hans navn på pakken, og så sa vi ikke mer om det. Dagen etter at kortet hadde forlatt mine hender kom de med nytt(dette var på TG). Fikk til og med et nyere og bedre kort tilbake, da mitt gamle ikke var i salg lengre.

 

Han selgeren må ha slutta...

 

Lykke til, og la oss endelig få høre hvordan denne saken går!

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 7 måneder senere...

Hei alle sammen. Beklager at dere ikke har hørt noe fra meg om denne saken. Mye annet i livet osv.

 

Vel, det hele endte med at jeg tok saken til Forbrukertvistutvalget. Pga Netshop's manglende vilje til å komme meg i møte krevde jeg like godt hele kjøpet hevet. Saksbehandlingen der tok over et halvt år. Så en dag deiset det en feit konvolutt ned i postkassa. Fullt medhold på alle punkter! Knusende seier! Netshop ble dømt til å betale meg hele kjøpssummen tilbake.

 

De kunne nå ha valgt å kjøre videre i domstolene, men skjønte nok at de hadde en særdeles tynn sak. Og jeg hadde ikke gitt meg på tørre møkka. Så pengene har jeg fått tilbake. Lønner seg å stå på. Takk til alle her på forumet som bidro med gode råd og oppmuntring.

 

Saksdokumentene finnes på Forbrukertvistutvalgets sider med saksnr. 08/366

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...