Gå til innhold

hvordan fjærne pålogging under oppstart?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Altså en windows påloggings skjerm?

Isåfall går du på kontrollpanel ---> brukerkontoer ----> endre måten brukere logger på eller av

Detter er hvis du har xp home ihvertfall (kanskje også pro?)

Endret av daruu
Skrevet

alltså ikke den velkomst skjemen som ban trykker på brukerkonto ikonet. men en brukernavn passord ting.

når jeg går på kontroll panel og skal forandre står det:

Hvis du bruker velkomstskjermen, kan du enkelt trykke kontonavnet for og logge på. hvis du vil ha ekstra sikkerhet, kan du slå av denne funksjonen og bruke den vanlige påloggingen som krever at du angir brukerkontonavn.

er vel den siste der som jeg"sliter med" vil at den skal gp rett inn i windows når jeg starter

Skrevet

Da må du ihvertfall fjerne passordet

Gå inn på brukerkontoer igjen trykk på brukeren din og velg "fjern passord"

Hvis du har flere brukere på maskina tror jeg evt du må fjerne disse(men det er jeg ikke 100% sikker på)

Skrevet

Om du går til start --> kjør/run og skriver "control userpasswords2" så kan du trykke på brukeren din, fjerne haka for å gi passord ved oppstart og trykke ok. Da får du beskjed om å skrive passordet 2 ganger. Har bare testet dette på PC-er med "welcome screen" deaktivert.

Skrevet

Viss du vil ha automatisk pålogging kan du gå på Start og så Kjør/Run så skriver du inn "control userpasswords2" og her kan du ta vekk at bruker må skriver passord kvar gang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...