Gå til innhold

PC-en min - Hva ville du ha oppgradert?


Anbefalte innlegg

Tja, vet ikke helt hvor denne tråden passer, men satser på at jeg postet på riktig plass. :)

 

Saken er den at jeg gjerne vil oppgradere litt, men vet ikke helt hva jeg skal bruke pengene på så jeg spør dere om forslag/råd, det meste av hardware er av interesse egentlig. Eneste som jeg vil at dere skal ha i bakhodet er at jeg ikke ønsker å bruke penger på noe som jeg ikke vil oppleve noe vesentlig ytelse av.

 

Nåværende specs:

 

Kabinett: MozartTX med 8x120mm

HK: Gigabyte GA-P35-DS3R

Ram: 2x1024 TwinMos DDR2 PC6400

CPU: Core 2 Duo E6600 boxed

PSU: Mist 500w

HD: 4x500 GB, 1x250GB + endel usb disker

Gfx: Gainward 8800GTS 640MB

Skjerm: Dell 3007WFP-HC, Samsung 226bw

Mus/Tastatur: Razer Copperhead, Logitech ultraflat

Lydsystem: Logitech Z680

 

Bruksområdet mitt er spill, film og musikk.

 

Setter stor pris på alle forslag, gode som dårlige. :)

 

Mvh -Makaveli-

Endret av -Makaveli-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, vet ikke helt hvor denne tråden passer, men satser på at jeg postet på riktig plass. :)

 

Saken er den at jeg gjerne vil oppgradere litt, men vet ikke helt hva jeg skal bruke pengene på så jeg spør dere om forslag/råd, det meste av hardware er av interesse egentlig. Eneste som jeg vil at dere skal ha i bakhodet er at jeg ikke ønsker å bruke penger på noe som jeg ikke vil oppleve noe vesentlig ytelse av.

 

Nåværende specs:

 

Kabinett: MozartTX med 8x120mm

HK: Gigabyte GA-P35-DS3R

Ram: 2x1024 TwinMos DDR2  PC6400

CPU: Core 2 Duo E6600 boxed

PSU: Mist 500w

HD: 4x500 GB, 1x250GB + endel usb disker

Gfx: Gainward 8800GTS 640MB

Skjerm: Dell 3007WFP-HC, Samsung 226bw

Mus/Tastatur: Razer Copperhead, Logitech ultraflat

Lydsystem: Logitech Z680

 

Bruksområdet mitt er spill, film og musikk.

 

Setter stor pris på alle forslag, gode som dårlige. :)

 

Mvh -Makaveli-

9568638[/snapback]

 

Den maskinen er altfor stasha og trengs ikke oppgradering før om LEEEENGE :p

 

Spar pengene til din neste maskin heller, ivertfall viss du er smart :p

Lenke til kommentar
Tja, vet ikke helt hvor denne tråden passer, men satser på at jeg postet på riktig plass. :)

 

Saken er den at jeg gjerne vil oppgradere litt, men vet ikke helt hva jeg skal bruke pengene på så jeg spør dere om forslag/råd, det meste av hardware er av interesse egentlig. Eneste som jeg vil at dere skal ha i bakhodet er at jeg ikke ønsker å bruke penger på noe som jeg ikke vil oppleve noe vesentlig ytelse av.

 

Nåværende specs:

 

Kabinett: MozartTX med 8x120mm

HK: Gigabyte GA-P35-DS3R

Ram: 2x1024 TwinMos DDR2  PC6400

CPU: Core 2 Duo E6600 boxed

PSU: Mist 500w

HD: 4x500 GB, 1x250GB + endel usb disker

Gfx: Gainward 8800GTS 640MB

Skjerm: Dell 3007WFP-HC, Samsung 226bw

Mus/Tastatur: Razer Copperhead, Logitech ultraflat

Lydsystem: Logitech Z680

 

Bruksområdet mitt er spill, film og musikk.

 

Setter stor pris på alle forslag, gode som dårlige. :)

 

Mvh -Makaveli-

9568638[/snapback]

 

 

Det eneste som kanskje (merk "kanskje") bør oppgraderes er psu siden du har såpass med stæsj i PC-en. Også ville jeg kanskje skiftet til en bedre kjøler med tanke på evt. overklokking og støy...?

Endret av Lasse Ma
Lenke til kommentar
Den maskinen er altfor stasha og trengs ikke oppgradering før om LEEEENGE :p

 

Spar pengene til din neste maskin heller, ivertfall viss du er smart :p

 

Du har kanskje rett i det, men jeg vil nå uansett svi av litt på oppgraderinger. :)

 

Sykt :dribble:

Du har jo 2250 gb diskplass. Jeg har 1550 gb, og trodde jeg hadde uvanlig mye :p

 

Du bør ikke opgradere. Post samme tråd om et år. Kanskje du får ja i svar da :hmm:

9568681[/snapback]

 

Jeg har faktisk over 4TB tilsammen hvis du teller usb diskene. *Skryte skryte* :p

 

 

Det eneste som kanskje (merk "kanskje") bør oppgraderes er psu siden du har såpass med stæsj i PC-en. Også ville jeg kanskje skiftet til en bedre kjøler med tanke på evt. overklokking og støy...?

9568685[/snapback]

 

Psu'en holder nok faktisk lenge til enda, Mist 500w er nok til å drive ett mye tyngre system enn det jeg har. En ny CPU kjøler er såklart ett godt forslag som kommer godt med selv om jeg ikke har planer om å overklokke i nærmeste framtid.. støy er heller ikke noe problem egentlig.. mhm.. får tenke litt på det. Kanskje du kan anbefale en god kjøler?

Endret av -Makaveli-
Lenke til kommentar

Det fins mange bra kjølere til 775 sokkelen. Selv bruker jeg en Zalman 9700 og er veldig fornøyd med den. På laveste hastighet kjøler den min E6600@3Ghz helt utmerket. Men vet at det fins bedre kjølere der ute. Trur jeg har hørt mye godord om en som heter "Schyte ninja" eller noe sånt.

 

Ellers så syns jeg denne ser veldig spennende ut, men den er litt dyr og krever at du må ta ut hovedkortet...

Lenke til kommentar

er vel thermalright sine kjølere som skiller seg mest ut ET MONSTER og en MEGET RÅ KJØLER

 

angående HW.... regner med det kribler litt...... svidde selv nettop av 2500,- på tull bare for at det kriblet i HW fingrene:) men ville ventet på intel sine 45nm cpuer og sett hva ati og nvidia hadde planlagt i julestria. du trenger jo et monster ev et kort for og dra den skjermen din

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...