Gå til innhold

Ny tynn Walkman fra Sony Ericsson?


Anbefalte innlegg

skjønner ikke helt debatten.

Hvis man ikke liker en ting, ikke kjøp den.

:)

Det vi ser her er vokse smerter.

SE satser på mid end modeller med sine Walkman/cybershot, jeg er helt enig i at langt ifra alt er spennende av disse modellene, men de selger bra til average joe.

W610 f.eks er jo en helt ordinær model, (indentisk med W810 omtrent) men selger som faen.

Modeller som appelerer til oss nerder, er modeller som W960 og lignende.

Get over it.

:)

9570896[/snapback]

 

Ja det er sant det at hvis man ikke liker så la vær å kjøpe.

Men det jeg skal fram til er at kunne ikke SE heller brukt mer tid på telefonene og pakke noe nytt i dem istedet for å komme med konkurrenter til sine egne modeller hver tredje uke? Det er det samme gamle innholdet, de samme menyene og det så si identiske designet hver gang.

 

Tenk på stakkars Ola Norman som gikk til investering av en spiller ny og fersk SE W serie telefon, to uker senere dukker det opp en arvtager til akkurat telefonen han kjøpte for to uker siden!! Så klart Blir Ola skuffet, han har ikke lengre den nyeste W modellen siden den fikk en arvtager etter bare to uker.

 

Greit SE selger og P1i er ett unntak (men dette er da også en telefon SE har tatt seg lang tid til å utvikle).

Endret av mobifil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Greit SE selger og P1i er ett unntak (men dette er da også en telefon SE har tatt seg lang tid til å utvikle).

 

Du er inne på noe veldig essensielt.

Vet du hvor lang tid det tar før en produsent har fått ferdig en unik model, fra bunn av?

N93 hadde ligget på tegnebordet siden 03 før denne kom på markedet, for å ta et eks.

Så hva gjør man for å vokse å kunne sende ut en rekke nye modeller raskt?

Nettopp, man bruker gammel skall, stasjer det opp å sender det ut på markedet igjen, Nokia og Samsung har gjort dette lenge, kostnads effektivt og smart.

At SE gjør dette er langt verre virker det som?

 

Det SE har gjort feil er å komme med for mange candybar modeller, for få klapp og for få slidere og for få topp modeller.

SE begynte å gjøre seg kjent i nettopp dette segmentet og det er farlig å miste den statusen.

Så K850, blir ikke konge lenge er min spådom.

:)

Lenke til kommentar
skjønner ikke helt debatten.

Hvis man ikke liker en ting, ikke kjøp den.

:)

Det vi ser her er vokse smerter.

SE satser på mid end modeller med sine Walkman/cybershot, jeg er helt enig i at langt ifra alt er spennende av disse modellene, men de selger bra til average joe.

W610 f.eks er jo en helt ordinær model, (indentisk med W810 omtrent) men selger som faen.

Modeller som appelerer til oss nerder, er modeller som W960 og lignende.

Get over it.

:)

9570896[/snapback]

K850i knaller jo alt av kameramobiler som er på markedet, det har blits OG kameralys, som jeg savner (lommelykt).

9571439[/snapback]

 

Jeg vet meget godt hva K850 har og ikke har, OG - den er et halvt år for sent.

Og den har heller ikke kameralys min venn.

I tillegg til å komme altfor sent på markedet, kommer den med veldig lite nytt til bordet, markedsavdelingen i SE har driti seg fullstendig ut det siste året.

:thumbdown:

9571582[/snapback]

Den har LED-flash, en side har prøvd versjonen med 3,2mpx kameraet (prototypen) og den har flash til video og der flash ikke fungerer bra.

 

EDIT: Man ser på bilder på SE.com at den har tre 2mm ledder inni ett lite hull med glass over under selve blitsen

At the same time, right beneath it is a LED flash, which is here to improve quality of pictures taken during the night-time, when use of a xenon flash is not justified. This is the first occasion when two flash types go hand to hand in one device.
Endret av jimmydanny
Lenke til kommentar
skjønner ikke helt debatten.

Hvis man ikke liker en ting, ikke kjøp den.

:)

Det vi ser her er vokse smerter.

SE satser på mid end modeller med sine Walkman/cybershot, jeg er helt enig i at langt ifra alt er spennende av disse modellene, men de selger bra til average joe.

W610 f.eks er jo en helt ordinær model, (indentisk med W810 omtrent) men selger som faen.

Modeller som appelerer til oss nerder, er modeller som W960 og lignende.

Get over it.

:)

9570896[/snapback]

K850i knaller jo alt av kameramobiler som er på markedet, det har blits OG kameralys, som jeg savner (lommelykt).

9571439[/snapback]

 

Jeg vet meget godt hva K850 har og ikke har, OG - den er et halvt år for sent.

Og den har heller ikke kameralys min venn.

I tillegg til å komme altfor sent på markedet, kommer den med veldig lite nytt til bordet, markedsavdelingen i SE har driti seg fullstendig ut det siste året.

:thumbdown:

9571582[/snapback]

Den har LED-flash, en side har prøvd versjonen med 3,2mpx kameraet (prototypen) og den har flash til video og der flash ikke fungerer bra.

 

EDIT: Man ser på bilder på SE.com at den har tre 2mm ledder inni ett lite hull med glass over under selve blitsen

At the same time, right beneath it is a LED flash, which is here to improve quality of pictures taken during the night-time, when use of a xenon flash is not justified. This is the first occasion when two flash types go hand to hand in one device.

9572022[/snapback]

 

Det er riktig at det er røde LED lys, 3 stykker, men de fungerer ikke som torch eller lommelykt om du vil, slik K750 gjorde i sin tid.

Disse LED lysene er kun ment å skulle hindre røde øyne.

Slik de er på en vanlig kompakt kamera.

 

3.2 megapxl kamera?

;)

Lenke til kommentar
skjønner ikke helt debatten.

Hvis man ikke liker en ting, ikke kjøp den.

:)

Det vi ser her er vokse smerter.

SE satser på mid end modeller med sine Walkman/cybershot, jeg er helt enig i at langt ifra alt er spennende av disse modellene, men de selger bra til average joe.

W610 f.eks er jo en helt ordinær model, (indentisk med W810 omtrent) men selger som faen.

Modeller som appelerer til oss nerder, er modeller som W960 og lignende.

Get over it.

:)

9570896[/snapback]

K850i knaller jo alt av kameramobiler som er på markedet, det har blits OG kameralys, som jeg savner (lommelykt).

9571439[/snapback]

 

Jeg vet meget godt hva K850 har og ikke har, OG - den er et halvt år for sent.

Og den har heller ikke kameralys min venn.

I tillegg til å komme altfor sent på markedet, kommer den med veldig lite nytt til bordet, markedsavdelingen i SE har driti seg fullstendig ut det siste året.

:thumbdown:

9571582[/snapback]

Den har LED-flash, en side har prøvd versjonen med 3,2mpx kameraet (prototypen) og den har flash til video og der flash ikke fungerer bra.

 

EDIT: Man ser på bilder på SE.com at den har tre 2mm ledder inni ett lite hull med glass over under selve blitsen

At the same time, right beneath it is a LED flash, which is here to improve quality of pictures taken during the night-time, when use of a xenon flash is not justified. This is the first occasion when two flash types go hand to hand in one device.

9572022[/snapback]

 

Det er riktig at det er røde LED lys, 3 stykker, men de fungerer ikke som torch eller lommelykt om du vil, slik K750 gjorde i sin tid.

Disse LED lysene er kun ment å skulle hindre røde øyne.

Slik de er på en vanlig kompakt kamera.

 

3.2 megapxl kamera?

;)

9572371[/snapback]

Tror det var den de hadde. Det er bare en prototype da SE ikke er ferdig med kameraet. Men det er ikke røde LEDs, eller det står ikke på net at det er det.

 

EDIT: Jeg så på bildet hos SE, den røde LEDen er sammen med Xenon-blitsen, du ser at det er en del av blitsen som har klar plast framfor, men resten har sånn som er på vanlig blits

Lenke til kommentar
Så hva gjør man for å vokse å kunne sende ut en rekke nye modeller raskt?

Nettopp, man bruker gammel skall, stasjer det opp å sender det ut på markedet igjen, Nokia og Samsung har gjort dette lenge, kostnads effektivt og smart.

At SE gjør dette er langt verre virker det som?

9572012[/snapback]

Nei, det er forsåvidt ikke så mye verre at SE gjør det. Problemet er at f.eks. Samsung og Nokia gjorde dette i stor stil tidligere, skaffet seg stor kundemasse og penger, men nå i stor grad driver med pushing av ny teknologi. Det er ingen tvil om at bl.a. Nokia har gjort dette, men det var på en tid hvor det på en måte kunne aksepteres litt mer enn i dag. I dag er det et klart skille mellom teknologi-flaggskipene fra SE til teknologi-flaggskipene til spesielt Nokia, men også Samsung og LG.

 

Har lenge forstått SE sin strategi, og det er uten tvil en grei strategi for å tjene mye penger per solgte modell, selge store volumer og få et større marked. Pengene ligger ikke først og fremst i forum-mobiler (regner med dere skjønner utrykket), men i klassene under.

 

Dette kan man si de begynte med i stor grad i starten av 2006. Har siden da håpet på at de sparer seg opp til å slippe en ny killer av noe slag, men det har ikke skjedd enda :/

 

Enig i mye av det du skriver i tråden her, ikke altfor ofte før i tida :p

 

Greit SE selger og P1i er ett unntak (men dette er da også en telefon SE har tatt seg lang tid til å utvikle).

P1i er ikke noe stort unntak. Klart, dette er en toppmodell med gode spesifikasjoner, men rent teknologimessig kan den ikke måle seg med andre produsenters flaggskip.

Lenke til kommentar

P1i er ikke noe stort unntak. Klart, dette er en toppmodell med gode spesifikasjoner, men rent teknologimessig kan den ikke måle seg med andre produsenters flaggskip.

9584385[/snapback]

 

Rent teknologimessig er den på høyde med mange andre såkalte toppmodeller. Det kommer an på øyet som ser, og hvilke egenskaper du foretrekker. Hvilken annen telefon gir deg qwerty, trykkfølsom skjerm og w-lan med forholdsvis god standbytid, i samme elegante innpakningen?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...