Gå til innhold

Acer oppdaterer Ferrari-serien


Anbefalte innlegg

Min erfaring med Acer den siste måneden eller så er at det tar 2-3 uker i snitt. Jeg har sendt inn 4-5 produkter siste måneden. Alt kommer an på hva de har av reservedeler på lager og arbeidsmengde. Dessverre er det ikke alltid at de reparerer den faktiske feilen. Det er ikke uvanlig at maskinene kommer tilbake med samme feil som før de ble sendt inn. Men de har vel ansatt en del mer folk med lite erfaring og de trenger kanskje litt innkjøring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min erfaring med Acer den siste måneden eller så er at det tar 2-3 uker i snitt. Jeg har sendt inn 4-5 produkter siste måneden. Alt kommer an på hva de har av reservedeler på lager og arbeidsmengde. Dessverre er det ikke alltid at de reparerer den faktiske feilen. Det er ikke uvanlig at maskinene kommer tilbake med samme feil som før de ble sendt inn. Men de har vel ansatt en del mer folk med lite erfaring og de trenger kanskje litt innkjøring.

9565766[/snapback]

 

 

Hvilken forhandler er du? :D

 

BTW, skulle likt deg legge frem noen tall på at Acer er verre enn andre på feilprosent.. For slik det er i Norge så ligger de ca likt med alle andre..

9565829[/snapback]

 

Det er jo ganske åpenbart at du er en del av Acer systemet, og i frykt av repsalier vil jeg ikke gi navn på firmaet jeg jobber i. Men vår feilprosent er i hvertfall over 50% på de bærbare maskinene, da tar jeg også med i statistikken maskinene som er sendt inn gjentatte ganger, det skulle bare mangle.. Andre forhandlere som jeg kjenner i Norge snakker om noe tilsvarende feilrate. Den største svakheten er hovedkort og harddisker (hitachi suger). Også feil på skjermer og vifter er gjengangere. Min bedrift hadde ikke noe annet valg enn å bytte beite, man kan ikke tjene penger på data med feilprosent over 10-15%. Og jeg vil gjerne se DIN dokumentasjon på at Acer ikke er verre enn andre. Jeg har nemlig solgt en god del Fujitsu-Siemens bærbare og det er nesten ikke feil på dem. Nå selger vi Toshiba og er stooor fornøyd! Bye bye Acer!

Lenke til kommentar
Det er jo ganske åpenbart at du er en del av Acer systemet, og i frykt av repsalier vil jeg ikke gi navn på firmaet jeg jobber i. Men vår feilprosent er i hvertfall over 50% på de bærbare maskinene, da tar jeg også med i statistikken maskinene som er sendt inn gjentatte ganger, det skulle bare mangle.. Andre forhandlere som jeg kjenner i Norge snakker om noe tilsvarende feilrate. Den største svakheten er hovedkort og harddisker (hitachi suger). Også feil på skjermer og vifter er gjengangere. Min bedrift hadde ikke noe annet valg enn å bytte beite, man kan ikke tjene penger på data med feilprosent over 10-15%. Og jeg vil gjerne se DIN dokumentasjon på at Acer ikke er verre enn andre. Jeg har nemlig solgt en god del Fujitsu-Siemens bærbare og det er nesten ikke feil på dem. Nå selger vi Toshiba og er stooor fornøyd! Bye bye Acer!

 

Kjøpte inn ca 50 acer bærbare til firmaet for ca 2,5 år siden, så de nærmer seg slutten av vanlig levetid.

Utenom brukerfeil, har det kun vært 2 tilfeller av feil på de, 2 hovedkort som har blitt byttet.

Dette er ikke akkurat PC-er som har ligget rolig på en kontorpult, men heller slengt rundt i en bil i alle årstider.

Så over 50% feilprosent høres rart ut, om dere ikke solgte noe sånt som 3 maskiner.

Lenke til kommentar
Det er jo ganske åpenbart at du er en del av Acer systemet, og i frykt av repsalier vil jeg ikke gi navn på firmaet jeg jobber i. Men vår feilprosent er i hvertfall over 50% på de bærbare maskinene, da tar jeg også med i statistikken maskinene som er sendt inn gjentatte ganger, det skulle bare mangle.. Andre forhandlere som jeg kjenner i Norge snakker om noe tilsvarende feilrate. Den største svakheten er hovedkort og harddisker (hitachi suger). Også feil på skjermer og vifter er gjengangere. Min bedrift hadde ikke noe annet valg enn å bytte beite, man kan ikke tjene penger på data med feilprosent over 10-15%. Og jeg vil gjerne se DIN dokumentasjon på at Acer ikke er verre enn andre. Jeg har nemlig solgt en god del Fujitsu-Siemens bærbare og det er nesten ikke feil på dem. Nå selger vi Toshiba og er stooor fornøyd! Bye bye Acer!

 

Kjøpte inn ca 50 acer bærbare til firmaet for ca 2,5 år siden, så de nærmer seg slutten av vanlig levetid.

Utenom brukerfeil, har det kun vært 2 tilfeller av feil på de, 2 hovedkort som har blitt byttet.

Dette er ikke akkurat PC-er som har ligget rolig på en kontorpult, men heller slengt rundt i en bil i alle årstider.

Så over 50% feilprosent høres rart ut, om dere ikke solgte noe sånt som 3 maskiner.

9567181[/snapback]

 

50% høres veldig høyt ut. Men at Acer faktisk har høyere feilprosent er en kjennsgjerning. Er også en grunn til at Acer klarer å ligge nedi et prisjikt andre produsenter bare såvidt er nedom av og til. Og når det kommer til Servicen så har jo Acer selv innrømmet at de har hatt store problemer fordi dem har manglet mye folk. Og det tar mye tid å utdanne nye teknikkere. ( Ifølge acer skal problemene være langt mindre nå en før)

Lenke til kommentar
Serviceapparatet til Acer fungerer faktisk mye bedre nå enn i begynnelsen av året, men det unnskylder ikke den store feilprosenten som de sliter med og som de prøver å benekte for at de har.

9565564[/snapback]

 

Mulig de har stor feilprosent men det er de ikke alene om,jeg sitter nå og venter på min 3dje HP HDX i løpet av en måne,mulig HP har lavere feilprosent,men det nytter lite da deres service er totalt fraværende .

Lenke til kommentar

Litt off topic, men jeg er ganske fornøyd med min gode Acer 663LMi, selv om den har hatt et 2meters fritt fall i flisene, brukket av skjermen, drukket en kopp te, drukket et glass vodka-battery og blitt tråkket på (for å få ergonomisk tastatur).Den lever fremdeles i beste velgående.

 

Men når jeg ser på kammerater som kjøper nye Acere så har jeg blitt litt skuffet over hvordan kvaliteten har utviklet seg de siste årene.

 

Backontopic.

Ultraportabel eller ikke, hvis de har klart å opprettholde god batterilevetid så syntes jeg det teller mer enn vekt. Gjerne 500g for mye mot en times ekstra batterilevetid. But hell, that's just me.

Lenke til kommentar
Det er jo ganske åpenbart at du er en del av Acer systemet, og i frykt av repsalier vil jeg ikke gi navn på firmaet jeg jobber i. Men vår feilprosent er i hvertfall over 50% på de bærbare maskinene, da tar jeg også med i statistikken maskinene som er sendt inn gjentatte ganger, det skulle bare mangle.. Andre forhandlere som jeg kjenner i Norge snakker om noe tilsvarende feilrate. Den største svakheten er hovedkort og harddisker (hitachi suger). Også feil på skjermer og vifter er gjengangere. Min bedrift hadde ikke noe annet valg enn å bytte beite, man kan ikke tjene penger på data med feilprosent over 10-15%. Og jeg vil gjerne se DIN dokumentasjon på at Acer ikke er verre enn andre. Jeg har nemlig solgt en god del Fujitsu-Siemens bærbare og det er nesten ikke feil på dem. Nå selger vi Toshiba og er stooor fornøyd! Bye bye Acer!

 

Kjøpte inn ca 50 acer bærbare til firmaet for ca 2,5 år siden, så de nærmer seg slutten av vanlig levetid.

Utenom brukerfeil, har det kun vært 2 tilfeller av feil på de, 2 hovedkort som har blitt byttet.

Dette er ikke akkurat PC-er som har ligget rolig på en kontorpult, men heller slengt rundt i en bil i alle årstider.

Så over 50% feilprosent høres rart ut, om dere ikke solgte noe sånt som 3 maskiner.

9567181[/snapback]

 

50% høres veldig høyt ut. Men at Acer faktisk har høyere feilprosent er en kjennsgjerning. Er også en grunn til at Acer klarer å ligge nedi et prisjikt andre produsenter bare såvidt er nedom av og til. Og når det kommer til Servicen så har jo Acer selv innrømmet at de har hatt store problemer fordi dem har manglet mye folk. Og det tar mye tid å utdanne nye teknikkere. ( Ifølge acer skal problemene være langt mindre nå en før)

9567611[/snapback]

 

Tror jeg kan finne maskiner fra samtlige produsenter i Norge som er billigere enn den billigste Acern, kjør litt undersøkelse så ser du dette selv også! Acer har vel uttalt at de ikke vil legge seg i 3995,- sektoren med 512mb ram og Vista. Jeg har hatt mange bærbare PC-er fra mange forskjellige leverandører, og Acer er ikke noe verre enn mange andre merker, men alle merker har sine sorte får som ødlegger mye.

Men og gå ut og si at du har 50% feilrate uten noe og backe opp med blir litt søkt, det blir litt barneskole tendenser over det hele.. Jeg representerer ikke Acer norge på noen måte bare så det er sagt.

Og de fleste bærbare kommer fra de samme fabrikkene..

Lenke til kommentar
Jeg har gjennom flere år solgt totalt mer enn 300 Acer bærbare maskiner av ulike modeller.

9567650[/snapback]

 

Og av de 300 har over 150 hatt feil,den luktet det reklame av :p

Ikke for acer,men ditt nye merke :tease:

9568183[/snapback]

 

Du er velkommen til å tro og mene hva du vil. Jeg sier det bare slik det er.

Lenke til kommentar

De siste 2-3 årene er det blitt kjøpt inn totalt 7 Acer bærbare av familie og venner. ALLE fungerer feilfritt foreløpig (men den Acer programvaren de stapper inn er noe drit!)

 

Konklusjon: Acer har 0% feilrate. Men da har jeg sikkert kjempeflaks.

 

Har selv bare hatt problemer med en laptop, og det var hovedkortbytte på en Dell Inspiron. Har hatt 2 Dell. Ergo har Dell 50% feilrate.

Men den maskinen jeg måtte bytte hovedkort på har jeg slengt i bakken to ganger daglig i 5 år, så i praksis mener jeg kvaliteten til Dell pc`ene er meget god.

 

Feil på 150 av 300 pc`er høres helt vanvittig ut. Skulle nesten tro transportøren deres er glad i S&M.

Min erfaring tilsier at Acer per i dag ikke skal stå spesielt tilbake kvalitetsmessig sammenlignet med andre merker. Klart kvalitet kan svinge litt fra produktserie til produktserie. Benyttes et hovedkort, en harddisk eller noe annet med en skjult seriefeil kan dette slå veldig negativt ut for laptop`ens feilrate.

 

Kjenner forresten en som kjøpte Toshiba for et år siden. Skjermmekanismen på den pc`en knirker noe helt vanvittig, og virker å mangle all form for smøring. I tillegg har en del av dekselet løsnet, og han har behandlet den pent! Værste skallet jeg noensinne har vært borti.

Lenke til kommentar

Tror jeg kan finne maskiner fra samtlige produsenter i Norge som er billigere enn den billigste Acern, kjør litt undersøkelse så ser du dette selv også! Acer har vel uttalt at de ikke vil legge seg i 3995,- sektoren med 512mb ram og Vista. Jeg har hatt mange bærbare PC-er fra mange forskjellige leverandører, og Acer er ikke noe verre enn mange andre merker, men alle merker har sine sorte får som ødlegger mye.

Men og gå ut og si at du har 50% feilrate uten noe og backe opp med blir litt søkt, det blir litt barneskole tendenser over det hele.. Jeg representerer ikke Acer norge på noen måte bare så det er sagt.

Og de fleste bærbare kommer fra de samme fabrikkene..

9568406[/snapback]

 

Faktisk finnes det svært får produsenter av Bærbare PC-er i verden

 

Compal, Quanta Foxconn, Wistron ( som lager det meste av Acer) og Asus

 

Tror jeg har glemt 1 eller 2. Men det får så heller være.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...