henkeZ Skrevet 23. september 2007 Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 Hei, Hvordan kan jeg legge desse to bilda i lag slik dei blir ei rett eksponering? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 23. september 2007 Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 Noe ala HDR du tenker på nå eller? Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 23. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 Noe ala HDR du tenker på nå eller? 9556973[/snapback] Ja.. Bruker forresten Photoshop CS2. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 23. september 2007 Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 Prøvd google? Gjorde ett forsøk i PsP her, men fikk bare til ett blasst resultat :/ Tror det var fordi jeg ikke fikk til å stille inn hva som var hva. PS har vel mere finkontroll tenker jeg. Lenke til kommentar
skipsen Skrevet 23. september 2007 Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 Tok dei to bildene inn i photomatix pro for og prøva koss det blei der. Eg orker ikkje fjerna vannmerkene nå, men her ser du hvertfall koss det blei. Her er link til photomatix sin hjemmeside: http://www.hdrsoft.com/ Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 23. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 Kult! Hva gjorde du for å då det resultatet? Har photomatix basic... Lenke til kommentar
skipsen Skrevet 23. september 2007 Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 Kult! Hva gjorde du for å då det resultatet? Har photomatix basic... 9558079[/snapback] Først sat eg isaman dei to bildene HDR->generate. Så sat eg saman dei to bildene. Så tok eg HDR->tonemapping og lekte meg litt med instillingene der. Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 23. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 Hei, får mye bedre bilder vist jeg tar tone mapping i pro enn i basic. Og i Pro så får jeg selfølgelig sånne "vannmerker". Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. september 2007 Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 Hei, får mye bedre bilder vist jeg tar tone mapping i pro enn i basic. Og i Pro så får jeg selfølgelig sånne "vannmerker". 9558365[/snapback] Hvis du ikke gjør det som det er meningen å gjøre, å putte en halv tusenlapp i lommen på stakkaraene som har utviklet programmet. Fred, frihet og alt gratis er noe vi alle ønsker oss, men.... Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 23. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 Jepp.. Skulle ha gjort det.. Får klare meg med basic jeg da.. Lenke til kommentar
epsn Skrevet 23. september 2007 Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 Du kan jo gjøre mye med bildet i photoshop uten å legge sammen de 2 bildene. 2 min i photoshop med det mørkeste bildet. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 24. september 2007 Rapporter Del Skrevet 24. september 2007 Legg det lyse oppå det mørke, få opp channel-paletten og klikk på rgb-kanalen mens du holder ned ctrl. Gå tilbake til layers, og trykk på mask-ikonet, så masker du vekk de lyseste områdene i det lyse bildet automatisk, det vil si alt som er lysere enn 50% grått. Det funker som en slags jukse-hdr. Sleng gjerne på litt blur på layermasken også, så blir det litt bedre kontraster. Deretter justeres opacity etter smak. Langt ifra like bra som skikkelig hdr, men det er greit nok hvis man har 2 bilder. Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 25. september 2007 Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 I PhotoShop CS2: #1: file-> automate-> merge to HDR #2: velg dei bilda du skal bruke #4: la det småputre i ein to-tri minutt. #3: velg blant dei justeringsmuligheitene du har, lagre i 32, 16 eller 8 bit, og finito! Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 25. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 I PhotoShop CS2: #1: file-> automate-> merge to HDR #2: velg dei bilda du skal bruke #4: la det småputre i ein to-tri minutt. #3: velg blant dei justeringsmuligheitene du har, lagre i 32, 16 eller 8 bit, og finito! 9568794[/snapback] Ja, det kan jeg. Men PS har ikke muligheten til Tone Mapping. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå