Gå til innhold

Nye PC-er med XP


Anbefalte innlegg

Perosnlig synes jeg det burde være "forbudt" å selge Vista-PC-er med 1 GiB med RAM eller mindre. Kjøpte meg en ny Fujitsu Siemens-laptop med 1 GiB med RAM, og Vista Bsiness, men jeg opplevde at disklyset aldri sluttet pga diskswapping, og et endte opp med at hele opplevelsen gikk  sirup, og det med en forholdsvis ny PC med C2D-cpu.

 

Hvor er logikken i at min splitter nye PC skal oppføre seg akkurat like tregt som min bedritne Ahtlon XP 1700+ Packard Bell fra 2002, som hadde kun en fjerdel av mengden RAM?

9560473[/snapback]

 

Varte denne 'diskswappingen' lenge? Ville tro at det var pga indekseringen til Vista, men det vil jo bli borte etterhvert.

9561210[/snapback]

Den varer sånn ca. fra det øyeblikk jeg skrudde maskinen på, til jeg skrudde den av. Jeg stoppet diskindeksering og skyggekopier/systemgjenoppretting, men det hjalp fint lite. Oppdaterte til nyeste drivere fra produsenten, siste brikkesettdrivere, etc., uten bedring. Til slutt gav jeg opp, og installerte Ubuntu. Uvisst om jeg kommer til å installere XP, eller bare virtualisere det, har ikke skjermkort til å spille med uansett :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...