Gå til innhold

Midrange HTPC system


Anbefalte innlegg

Har kikket litt rundt på værdens veven får å finne ut litt mer om HTPC. Kom innom en side som jeg brukte litt tid på: avsforum.

 

Der blir det blant annet anbefalt følgende oppsett:

Midrange System

 

The following system has enough power to play back every kind of HD contents smoothly without overclocking. Once the processor is overclocked, the system will perform at the same level as a much more expensive system and will be an all-purpose machine. The motherboard is one of the best in this class (FSB 1333MHz, SLI, 3 PCI slots, RAID, two native IDE controllers, Gb LAN, ALC888, IEEE 1394, good overclocking).

 

Processor: Intel Core 2 Duo E4300 1.8GHz Socket 775. $113

Motherboard: MSI P6N SLI-FI nForce 650i SLI. $108

Video Card: PNY Verto 8600 GT 256MB PCIe VCG8600GXPB. $150

Memory: A-DATA Vitesta DDR2-800 2GB Kit ADQVE1A16K. $81

Hard Drive: Samsung SpinPoint P120 250GB SATA SP2504C. $63

Power Supply: Antec NeoHE 430. $67

Total Cost: $582

 

Så siden jeg ikke vet bedre, så tenkte jeg å gå for noe slikt. Men jeg er jo ikke så dum at jeg ikke hører på hva dere har å si først, så nå kan dere godt komme med forslag på ting som bør endres og gjerne hvorfor også.

Lurer jo også på hva dette vil koste her i norge, så jeg søkte litt på prisguiden da jeg oppdaget et lite problem. Det står jo ganske nøyaktig beskrevet hva slags utstyr som trengs, men om jeg søker på PNY Verto 8600 GT 256MB PCIe VCG8600GXPB, så får jeg jo ikke noen treff. Kan jeg da bare kjøpe et hvilket som helst 8600gt kort, eller er det stor forskjell på pris og ytelse her. Samme problem gjelder også minne!

Når det gjelder hdd så kommer den til å bli større enn 250gb!

Har heller ikke kikket på noe kabinett enda, det venter jeg med til jeg vet hva jeg skal ha oppi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...