Gå til innhold

Ny forsterker. Anbefalinger?


Gjest Slettet-xZFMnIz6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-xZFMnIz6

Hei, har lyst på ny forsterker til konfen, men hvilken? Har noen krav:

 

Farge: Svart

Inngang for optisk kabel: Ja

Receiver: Trenger ikke, hører lite på radio.

 

Skal sannsynligvis drive et par Dynavoice Challenger M65.

 

Tips?

 

Ja takk!

 

EDIT: Fant en annen tråd som anbefaler Cambridge 640A v.2. Men har denne optisk inngang?

Endret av Slettet-xZFMnIz6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser du ikke posten hans da? Han skriver at han vil ha optisk inngang på forsterkeren, derfor finner jeg det naturlig at han kan se etter en hjemmekinoreciever! :) Jeg har ikke vært borti en stereoforsterker med optisk inngang hvertfall.

 

Skjønner ikke helt hva du spør om for å være ærlig GnoMiz :p

 

Tror trådstarter skal koble opp 360/PS3 (har sett han i konsoll-avdelingen), og da er det jo flott med mulighet for surround!

 

Jeg er ingen guru på forsterkere, men jeg ville anbefalt han AVR-1907.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva du spør om for å være ærlig GnoMiz :p

9543664[/snapback]

Han skal koble på ett sett med høyttalere, så ser ikke helt poenget med å betale for kraft til 3 andre + masse annet tull man ikke har noe bruk for...

Alle vet man for mere per krone om man kjøper en stereoforsterker.

 

Derfor jeg spør jeg hvorfor han må ha optisk inngang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Okay, tror dere trenger noen svar her...

 

Ja, meningen var et stereoanlegg, altså bare ett par høyttalere (kanskje sub kommer senere).

 

Hvorfor optisk inngang? Jo, som Kjeksmestern sa, skal jeg koble min kjæreste 360 opp mot den, og for best lydkvalitet, hadde det vært best med optisk kabel. Rett og slett.

 

En surroundforsterker hadde vært supert, det, siden jeg sannsynligvis skal ha den i en god del år framover. Sjansen for noen flere høyttalere er da stor.

Lenke til kommentar

Hva med denne Receiveren? Onkyo TX-SR605, som har HDMI v.1.3 som takler de nye lydformatene DTS-HD og Dolby True HD. Konverterer analoge bildesignaler til HDMI utgangen. Fikk nylig EISA prisen for beste surroundreceiver:

Veil pris er 6995,- , men er man kjapp fåes den for 4700,- via Avforum sitt powerbuy:

 

http://avforum.no/forum/pwb_paamelding.php?anbud=32

Endret av Vostok.no
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...