Gå til innhold

"Blåser opp" når jeg trener


Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å løpe ei mil tre ganger i uka på steppemaskin, går 20 min til fots hver dag (skoleveien) og løfter vekter hver dag. Jeg har mistet ca 2kg på ei uke sier badevekta, men magen min har rett og slett blitt større.

Én kamerat sier at dette er vanlig når man har begynt å trene, og en annen en sa "ikke spis noe som helst". Tenkte jeg skulle spørre her for flere meninger og råd.

Er det vanlig at man kan bli litt "blåst opp" når man har begynt å trene? Det "slutt å spis" -tipset skjer hvertfall ikke :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han som sier at du bør slutte å spise er en idiot. :) (No offence, til han)

 

Når du sier at du blir "oppblåst" regner jeg med at du snakker om magen? Det er rett og slett mulig at du trener magen for "mye". En kompis av meg, som jeg trener med en gang i blandt, har skikkelig oppblåst mage, som stikker veldig ut. Dette er fordi han trener magen veldig hardt hver gang han trener. Dermed får han veldig tykke magemuskler, og ender opp med det man kaller "bodybuilder-mage". Å overdrive mage treningen på den måten er bare dumt. Magen trenes f.eks veldig mye indirekte via andre øvelser. Er du ute etter six-pack, må du fjerne underhudsfett, ikke ta femtusentrehundremillioner situps.

 

Det at du har gått ned 2kg, betyr for så vidt at du ligger i cl underskudd. Så hvis du har planer om å bli større, bør du begynne å spise mer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9817234daf
Du må i allefall ikke slutte å spise. Tren litt mindre mage.

Det er ikke slik som på TV-shop. Du får ikke vaskebrett av å trene kun magemuskler. Tren variert, det er det beste.

 

Hva mener du en bør trene for å få vaskebrett da? Benkpress?

Lenke til kommentar
Hva mener du en bør trene for å få vaskebrett da? Benkpress?

 

Nei, men hvis du har en liten ølmage, så må du forbrenne fettet først. Jeg ville trent mye kondisjon først (man bør selvsakt trener andre ting også). Får helt vondt av disse reklamene for treningsutstyr der de viser overvektige personer som med hjelp av ett aparat, som kun trener noen få muskelgrupper, liksom skal få deg til å se ut som en bodybuilder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Nei, men hvis du har en liten ølmage, så må du forbrenne fettet først. Jeg ville trent mye kondisjon først (man bør selvsakt trener andre ting også). Får helt vondt av disse reklamene for treningsutstyr der de viser overvektige personer som med hjelp av ett aparat, som kun trener noen få muskelgrupper, liksom skal få deg til å se ut som en bodybuilder.

 

Enig i det. Husk at styrketrening øker forbrenningen og opprettholder den lengre enn kardiotrening.

Lenke til kommentar

Nå var det vel strengt tatt snakk om å bli fysisk oppblåst. Folk ragerer selvsagt forskjellig på diverse varianter tilskudd, det er jo klart, men om det er et "velkjent" fenomen vil jeg ikke akkurat si.

 

Edit.

 

Jeg synes bare at det var et dumt utsagn: "Man blir oppblåst av proteintilskudd". Javel, kan vi få en kilde på det?

Endret av Stian89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...