Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

blir ikke sulten!


-hauken-

Anbefalte innlegg

hei, jeg er en gutt på 14 år som er 165-170. Veier ganske lite (ca 50 kg) og har lyst til og legge på meg, Men..

 

Jeg blir nesten aldri sulten, kan godt hoppe over frokost lunsj middag og kanskje spise en liten brødskive til kvelds.

 

Hva I alle dager er feil med meg, og hva kan jeg gjøre?

 

EDIT: 50 ikke 59 kg..

Endret av -hauken-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, nå er det nå slik at det ikke er magen som direkte styrer metthetsfølelsen din, men hypothalamus som sitter oppe i hjernen. Hypothalamus mottar signaler fra hormoner den sender ned i magen, som registrerer matnivået i magesekken, og utifra det så sender den ut hormoner som sier til hjernen din at nå er du mett. Dermed er det ikke sikkert sånn at du ikke føler deg sulten fordi du rett og slett ikke trenger mat, men fordi du har noen hormoner i ubalanse, og som dermed ikke sier ifra ordentlig om du er sulten eller ikke.

 

Hadde jeg vært deg, så ville jeg tatt kontakt med en lege for å få sjekket det nøyere opp.

Lenke til kommentar
Press deg til å spise mer for hver dag, og tren baseøvelser på styrketrening. Jeg lover deg at du kommer til å gå rundt sulten døgnet rundt !

 

Det kan være lett å begynne med å trappe opp inntaket av karbohydrater som f.eks. ris, og å drikke mye vann.

9538769[/snapback]

Skal bruke en klokke som ringer hver 3 time og da skal jeg spise, skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gjort det før..

Skal stappe i meg masse karbos, og drikke mer vann.

 

 

btw,Hvilke baseøvelser tenkte du på? ( :blush: )

Endret av -hauken-
Lenke til kommentar
Skal bruke en klokke som ringer hver 3 time og da skal jeg spise, skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gjort det før..

9539075[/snapback]

Det er ikke så farlig med hvor ofte du spiser, det er viktigere med hvor mye :D

 

btw,Hvilke baseøvelser tenkte du på? ( :blush: )

9539075[/snapback]

Knebøy, markløft, benkpress, nedtrekk, skulderpress f.eks. Du kommer hvertfall til å bli dritsliten, bygge mer muskler, og bli mer sulten.

 

 

men hvorfro ikke kjøpe en nutrilet skjokolade? eller en sånn proten boks som man for kjøpt på helsekost?

9539688[/snapback]

Hva skal han med det før han har kostholdet på plass?
Lenke til kommentar

Kjenner meg litt igjen i denne tråden. Sliter av og til med å få i meg nok mat. Jeg blir rett og slett ikke sulten. Trening hjelper ikke så mye. Må spise etter klokken og ikke når jeg blir sulten for jeg blir rett og slett ikke sulten.

Da er det viktig å få rutiner på måltidene. Spiser man til faste tidspunkt hver dag så blir det mye lettere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...